R850RT rijder uit Belgie

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

vintagemechanic
Type: R850RT
Bijz: Elektrische ruit en handvatverwarming
Land: België
Woonplaats of omgeving: Booischot
Contacteer:

R850RT rijder uit Belgie

Ongelezen bericht door vintagemechanic »

Hallo . Ben Peter Uit Tessenderlo Belgie . Sinds 2020 terug op de motor en ook BMW ervaring in de laatste jaren , helaas niet de beste omwille van niet zo eerlijke verkopers en garages / handelaren. Best pech gehad met de aankopen in het verleden Zo hadden we een RT1100 van 1994 dus met slechte versnellingsbakken en dan ook nog een slechte motor en daarbij nog een malafide garage die er dan nog een grotere puinhoop van heeft gemaakt , showroomnieuw en op de teller 26000 km Niks aan te merken of te zien bij aankoop .Onbetrouwbaar , dat zeker op alle gebied. Helaas . Dan omgeruild voor een K1100 RS 1993 met 102000 km op de teller en best ok buiten de versnellingsindicator . Sinds vorige week toch weer een poging ondernomen en een leuke en best nog mooie R850RT uit 1999 gekocht met 78050 km en enige onderhoudsgeschiedenis van de laatste jaren De eigenaar had hem meer dan 15 jaar in zijn bezit. Kleurcode 704. Deze heeft een elektrische verstelbare ruit en handvatverwarming zonder radio uitrusting. De verkoper was een man van 74 jaar en op leeftijd en de machine begon te zwaar te wegen . Dat begrijpen we wel. Hij heeft er best zorg voor gedragen met natuurlijk na 25jaar enige gebruikssporen. Vele maanden niet echt gereden , direct van de eerste keer door de keuring voor verkoop hier in Belgie We hebben er eerst een groot onderhoud op gedaan , olie , filters en brandstof vervangen en daarna gelijk aan het werk gezet. Komt wel goed denk ik . De banden hebben nog een leuk profiel maar zijn al oud Deze gaan we ook eerstdaags vervangen samen met de voorwiellagers . De bedoeling is na een korte inrijperiode en als alles technisch in orde blijft na het seizoen ook de body opnieuw te perfectioneren en dus restauratie en opnieuw spuiten van de kuipdelen en tank. De eerste 850 ervaringen zijn zeker top Betere machine dan de 1100 . De keuze is simpel Wil je een tourmachine met zware duo zitter is de RT de ideale machine. Hopelijk blijven de eerste positieve ervaringen overeind en kunnen we toch nog langere tijd genieten van deze machine. Voor dagdagelijks gebruik heb ik ook nog een recentere Honda CB500X uit 2016 met 39000km op de teller. Ik rij jaarlijks zo een 14000km met de machines die ik heb. Ik heb zelf een revisie en restauratiebedrijf dan wel in een andere bedrijfstak , het forum zal zeker helpen om vele vragen en eventuele problemen mee te verhelpen.
QuickFix
Type: R1150RT
Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
Contacteer:

Re: R850RT rijder uit Belgie

Ongelezen bericht door QuickFix »

Welkom bij de club, Peter! Big RT Smile

Altijd vervelend als een eerste ervaring slecht uitpakt; dat drukt gevoelsmatig dan toch een stempel op het merk en/of type.
Afgezien van de bekende problemen (ABS en koppeling), zijn de oudere R's over het algemeen betrouwbaar gebleken en de genoemde bekende problemen doen zich over het algemeen pas later in het leven van een R voor.

Ik wens je veel plezier en mooie kilometers toe met je nieuwe -850- _004
Groeten,

Peter
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Peter,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum _004

Een motor moet bij je passen. Verder staat of valt alles met goed en regulier onderhoud. En dan door een goede garagist zoals men dat in België zegt.

Zelf rij ik al vele jaren een R1100RT en naar volle tevredenheid. Ik weet het is een gedateerd type en laat zich niet vergelijken met de latere en laatste serie R modellen, maar toch. Ik rij en ben blij.

Ik wens je veel plezier op de -850- en hier op het forum _004

-groet-

Eilert
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Guardian850
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Guardian850 »

Groet Peter,
Welkom hier. Ervaringen zijn zeer persoonlijk. Als je er mee belast word dan is het bijzonder vervelend zeker als ze je veel geld gaan kosten. Hier ook de nodige (negatieve) ervaringen. Toch na lange tijd ook weer een R850RT 2003 gaan rijden met op dit moment een big smile in veel gevallen.

Hou het remsysteem, de rubbere leiding, goed in de gaten! Vervang ze voor RVS daar krijg je later een goed gevoel van _004
ex-motoren, K1100RS - Yamaha 850Twin - R850RT - Yamaha FJR1300 - Pan Euro ST1100 - Nu R850RT/R1250RTp/Yamaha MT7
PanEuRoel
2024
2024
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: HULST

Ongelezen bericht door PanEuRoel »

Dag Peter, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R850RT en het forum.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; LedPerf Dual Auxiliary Lights; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”