brandstof toevoegingen

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

brandstof toevoegingen

Ongelezen bericht door jaybmw »

Beste forumsjaken,

Iemand al ervaringen met brandstoftoevoegingen tijdens het gebruik of winterstalling? Graag reacties over merken,merkbare verbetering enz.
Ik bedoel de toevoegingen zoals systeemreiniger,octaanverhoger(tegen pingelen op hoogtes,zware belasting).

[groet] Jeroen. -1200- _004
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Habeve

Re: brandstof toevoegingen

Ongelezen bericht door Habeve »

Ik gebruik Flashlube injectorcleaner. Wordt verkocht in flaconnetjes van 50ml, dat is voldoende voor 50ltr benzine.
Ik doe dit eens per 5 a 10 tankbeurten. Reinigt alles van tank tot bovenkant zuiger. Werkt perfect _004 (mijn beleving).
Kosten 2.75 euro per flacon.
[groet] -1200-
Electric

Ongelezen bericht door Electric »

Ik heb Motor Forte I en II in de tank gedaan voor de winter. En uiteraard daarna nog even een flinke toer gemaakt. :lol:

Ik heb wel het idee dat het blok wat lekkerder loopt. Ik tank sowieso al RON 98 voor de -1150- .
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik goooi er 1x per jaar een flesje (in 2 tankbeurten) Wynn's Injectorcleaner in. Vooral na Marokko leek me dat wel aan te bevelen gezien de rommel die ze daar benzine noemen. Ik probeer het zo'n beetje voor zijn jaarlijkse onderhoudebeurt te doen. Vaker lijkt mij eigenlijk niet nodig, en misschien zelfs schadelijk. Injectorcleaner is nl kerosine en het spul brandt harder. Ik ga dan ook als de brandweer met dat spul in de tank. Te vaak zo'n verhoogde verbranding is wellicht niet helemaal toppie voor de kleppen enzo.
thooms

Ongelezen bericht door thooms »

Brandstof reinigers

Er zijn veel merken te kust en te keur en zijn alleen een paar goede merken de rest geloof ik niet in sterker nog die geven juist veel problemen.
Dat onder vinden we vaak in de werkplaats
Top merken zijn Tunap, Forte ,Whyns voor de rest zou ik zeggen afblijven al beweren ze anders

Wat er mis kan zijn met de onbekende merken smeerproblemen van de brandstof pomp chloorverbindingen die alles aantasten (dit kwam bij peugeot voor) is wel een auto maar zegt genoeg over de flut merken.
Een anderprobleem die we onder vonden waren verstopte filters .
En zo kan ik wel even door gaan.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Gr Wijnald

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”