Even voorstellen
Geplaatst: 04 jun 2024, 14:31
Hoi, ik ben Jeroen. Een veertiger woonachtig in het mooie Gelderland. Via een Rebel, Silverwing, Intruder en Pan-European kwam ik 5 jaar terug in bezig van een zwarte R1200RT uit 2008 met toen al ruim anderhalve ton op de teller. Door de bekende historie en eigenaar durfde ik deze 'gok' destijds wel aan. Full-option, alleen de radio-cd-speler ontbrak volgens mij op het optielijstje.
En ik moet bekennen, ik denk dat ik mijn motor gevonden heb. Na een korte tijd van gewenning aan de boxer-motor ben ik het geluid van deze machine gaan waarderen. De machine heeft gebruiksporen, maar dat mag met deze km-stand. Vorige maand heeft hij groot onderhoud gehad bij de BMW dealer die hem in 2008 ook heeft afgeleverd, en ik heb geen reden om op zoek te gaan naar z'n opvolger. Als leenmotor 2 dagen op een nieuwe R1250RT mogen rijden, heerlijk dat adaptive cruisecontroll and het koppelingsvrij schakelen, maar de zitpositie van mijn R1200RT zit toch wat prettiger naar mijn mening, minder 'opgevouwen'. Of dat is beleving.....
De tand des tijds laat zich echter niet ongemoeid, zo heeft mijn motor nog het befaamde "tanklint" wat mij eens een onaangename verrassing op de snelweg heeft opgeleverd. Tegenwoordig rijd ik dus maar op de dagteller. Ook de bandenspanningssensoren werken niet meer, deze worden binnenkort 'uitgeleerd' bij de dealer zodat ik niet steeds geconfronteerd wordt met het oranje uitroepteken op de display. Repareren van deze opties vind ik te kostbaar gezien de leeftijd en km-stand (inmiddels 170k) van de machine.
En ik moet bekennen, ik denk dat ik mijn motor gevonden heb. Na een korte tijd van gewenning aan de boxer-motor ben ik het geluid van deze machine gaan waarderen. De machine heeft gebruiksporen, maar dat mag met deze km-stand. Vorige maand heeft hij groot onderhoud gehad bij de BMW dealer die hem in 2008 ook heeft afgeleverd, en ik heb geen reden om op zoek te gaan naar z'n opvolger. Als leenmotor 2 dagen op een nieuwe R1250RT mogen rijden, heerlijk dat adaptive cruisecontroll and het koppelingsvrij schakelen, maar de zitpositie van mijn R1200RT zit toch wat prettiger naar mijn mening, minder 'opgevouwen'. Of dat is beleving.....
De tand des tijds laat zich echter niet ongemoeid, zo heeft mijn motor nog het befaamde "tanklint" wat mij eens een onaangename verrassing op de snelweg heeft opgeleverd. Tegenwoordig rijd ik dus maar op de dagteller. Ook de bandenspanningssensoren werken niet meer, deze worden binnenkort 'uitgeleerd' bij de dealer zodat ik niet steeds geconfronteerd wordt met het oranje uitroepteken op de display. Repareren van deze opties vind ik te kostbaar gezien de leeftijd en km-stand (inmiddels 170k) van de machine.