Beantwoord: Je TomTom, TomTom Home en corrupte bestanden
Geplaatst: 23 mar 2010, 22:42
Persoonlijk vind ik de Tom Tom een geweldige navigator omdat deze een enorm gebruikersgemak kent. Voor de motor heb ik de 2610 van Garmin, die ik veel minder gebruikersvriendelijk vind, maar ook z'n voordelen kent vwb Map Source.
Maar dat even buiten beschouwing.
Het probleem met mijn TomTom ondervind ik met de updateservice, oftewel TomTom Home.
Het is niet de eerste keer dat dit programma vast loopt en idiote foutmeldingen geeft.
Van TT support kreeg ik de volgende oplossing. M.i. een kromme: eerst suggereert men dat er bestanden in het apparaat corrupt zijn geraakt, maar men adviseert wel om eerst een backup te maken !?!?!? Daarna moet de TT schijf geformatteerd worden en dan moeten de (corrupte) bestanden terug gezet worden.
Ik snap hier dus niets van en voer het dus ook niet uit, want straks werkt de TT helemaal niet meer.
Wie heeft ervaringen (en deugdelijke) oplossingen dit gebied?
Hieronder de "oplossing van TomTom supportteam:
De foutmelding die u krijgt in TomTom Home ontstaat doordat 1 of meerdere bestanden in uw TomTom apparaat niet gelezen kunnen worden door TomTom Home. Ze corrupt geraakt zijn.
De oplossing is om de bestanden die het probleem veroorzaken te verwijderen.
Maak met TomTom HOME een back-up van uw apparaat:
1. Sluit uw apparaat aan en open TomTom HOME
2. Klik op [Back-up maken en herstellen]
3. Klik op [Maak een back-up van mijn GO/ONE]
4. Klik rechtsonder op [Maak nu een back-up]
5. Nu zal de back-up gemaakt worden en kunt u op [OK] drukken zodra de back-up is voltooid
Nu moet de hardeschijf geformatteerd worden.
1. Klik op [Start > Deze Computer]
2. Rechter muisknop op de TomTom schijf en klik op formatteren
3. Klik op [Start] en de schijf zal worden geformatteerd
3- Herinstalleren van de applicatie
Nu gaat u de applicatie opnieuw installeren.
1. Indien de TomTom is aangesloten, sluit u TomTom HOME af en ontkoppelt u uw apparaat
2. Sluit TomTom HOME af, ook rechtsonder in de taakbalk [rechtermuisknop op het TomTom HOME icoontje > exit]
3. Ga vervolgens naar “Mijn Documenten” en ga naar de map [TomTom/HOME/Downloads]
4. Verwijder hier de inhoud van de map downloads (niet de map zelf)
5. Schakel tijdelijk alle firewalls en virusscanners uit op PC / netwerk
6. Verbind daarna uw TomTom met de computer en TomTom HOME zal opstarten
7. Log vervolgens in rechtsboven bij 'meld aan' met uw emailadres en wachtwoord, TomTom HOME zal dan weer gaan zoeken naar updates.
4- U gaat alleen de kaart toevoegen op uw TomTom.
- In TomTom Home kiest u voor “Voeg Verkeers Info, Stemmen enz toe.
- Vervolgens gaat u naar pagina 4/4 en dan ziet u Items op mijn computer.
- U selecteert alleen de kaart en klik op “Voeg toe”
Indien u na deze stappen nog vragen heeft, neem dan gerust nogmaals contact met ons op. Heeft u ideeën of suggesties, dan horen wij dit ook graag. U kunt reageren dan op deze email zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.
Met vriendelijke groeten,
Daan D. (NL)
TomTom Customer Care Team
Maar dat even buiten beschouwing.
Het probleem met mijn TomTom ondervind ik met de updateservice, oftewel TomTom Home.
Het is niet de eerste keer dat dit programma vast loopt en idiote foutmeldingen geeft.
Van TT support kreeg ik de volgende oplossing. M.i. een kromme: eerst suggereert men dat er bestanden in het apparaat corrupt zijn geraakt, maar men adviseert wel om eerst een backup te maken !?!?!? Daarna moet de TT schijf geformatteerd worden en dan moeten de (corrupte) bestanden terug gezet worden.
Ik snap hier dus niets van en voer het dus ook niet uit, want straks werkt de TT helemaal niet meer.
Wie heeft ervaringen (en deugdelijke) oplossingen dit gebied?
Hieronder de "oplossing van TomTom supportteam:
De foutmelding die u krijgt in TomTom Home ontstaat doordat 1 of meerdere bestanden in uw TomTom apparaat niet gelezen kunnen worden door TomTom Home. Ze corrupt geraakt zijn.
De oplossing is om de bestanden die het probleem veroorzaken te verwijderen.
Maak met TomTom HOME een back-up van uw apparaat:
1. Sluit uw apparaat aan en open TomTom HOME
2. Klik op [Back-up maken en herstellen]
3. Klik op [Maak een back-up van mijn GO/ONE]
4. Klik rechtsonder op [Maak nu een back-up]
5. Nu zal de back-up gemaakt worden en kunt u op [OK] drukken zodra de back-up is voltooid
Nu moet de hardeschijf geformatteerd worden.
1. Klik op [Start > Deze Computer]
2. Rechter muisknop op de TomTom schijf en klik op formatteren
3. Klik op [Start] en de schijf zal worden geformatteerd
3- Herinstalleren van de applicatie
Nu gaat u de applicatie opnieuw installeren.
1. Indien de TomTom is aangesloten, sluit u TomTom HOME af en ontkoppelt u uw apparaat
2. Sluit TomTom HOME af, ook rechtsonder in de taakbalk [rechtermuisknop op het TomTom HOME icoontje > exit]
3. Ga vervolgens naar “Mijn Documenten” en ga naar de map [TomTom/HOME/Downloads]
4. Verwijder hier de inhoud van de map downloads (niet de map zelf)
5. Schakel tijdelijk alle firewalls en virusscanners uit op PC / netwerk
6. Verbind daarna uw TomTom met de computer en TomTom HOME zal opstarten
7. Log vervolgens in rechtsboven bij 'meld aan' met uw emailadres en wachtwoord, TomTom HOME zal dan weer gaan zoeken naar updates.
4- U gaat alleen de kaart toevoegen op uw TomTom.
- In TomTom Home kiest u voor “Voeg Verkeers Info, Stemmen enz toe.
- Vervolgens gaat u naar pagina 4/4 en dan ziet u Items op mijn computer.
- U selecteert alleen de kaart en klik op “Voeg toe”
Indien u na deze stappen nog vragen heeft, neem dan gerust nogmaals contact met ons op. Heeft u ideeën of suggesties, dan horen wij dit ook graag. U kunt reageren dan op deze email zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.
Met vriendelijke groeten,
Daan D. (NL)
TomTom Customer Care Team