remvloeistof reservoir deksel zweet
Moderator: RT_Patrick
- maRcBMWR
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Twente
remvloeistof reservoir deksel zweet
Beste mensen,
Het betreft een R1150 uit 2001. Na werk aan de remmen, vernieuwen van de remleidingen, valt me op dat het deksel van het remvloeistofreservoir aan het stuur remvloeistof "zweet".
Ik heb daarop een nieuwe rubberen pakking (balg) besteld en gemonteerd, maar het euvel is niet opgelost helaas. Het leek me goed om de vier boutjes niet al te vast aan te draaien. Maar ik begrijp niet hoe hier lekkage kan ontstaan. Heb het reservoir nog eens goed bekeken en er niets bijzonders aan te zien, geen beschadigingen oid en ook het deksel ziet er goed uit. Nog es alle randen goed schoon gemaakt. Het vloeistofnivo is midden tussen de merktekens.
Komt dit meer voor? Is er een "sealant" wat eventueel kan werken?
dank en groet, Marco
Het betreft een R1150 uit 2001. Na werk aan de remmen, vernieuwen van de remleidingen, valt me op dat het deksel van het remvloeistofreservoir aan het stuur remvloeistof "zweet".
Ik heb daarop een nieuwe rubberen pakking (balg) besteld en gemonteerd, maar het euvel is niet opgelost helaas. Het leek me goed om de vier boutjes niet al te vast aan te draaien. Maar ik begrijp niet hoe hier lekkage kan ontstaan. Heb het reservoir nog eens goed bekeken en er niets bijzonders aan te zien, geen beschadigingen oid en ook het deksel ziet er goed uit. Nog es alle randen goed schoon gemaakt. Het vloeistofnivo is midden tussen de merktekens.
Komt dit meer voor? Is er een "sealant" wat eventueel kan werken?
dank en groet, Marco
R1200RT (2010)
-
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Re: remvloeistof reservoir deksel zweet
Een vreemde klacht. Het rubber is een membraan wat met de vloeistof mee beweegt. Er staat dus geen druk op het reservoir en zou deze dus niet lek gevoelig zijn. Als dan aan de andere zijde van het membraan toch olie komt lijkt onmogelijk.
Is het wel olie of kan het condens zijn?
Is het membraan wel juist gemonteerd? Zo min mogelijk lucht onder het membraan.
Waar zit het zweet?
Is het wel olie of kan het condens zijn?
Is het membraan wel juist gemonteerd? Zo min mogelijk lucht onder het membraan.
Waar zit het zweet?
- maRcBMWR
Ja, het is vreemd. Dat er iets lekt (geen condens) is zichtbaar langs de gehele voorzijde tussen reservoir en deksel. Ik zie het nog maar even aan. Het is gelukkig niet zo dat ik onderweg moet bijvullen.
R1200RT (2010)
-
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Zoals Isaac al schreef:
Membraan indrukken zodat er zo min mogelijk lucht onder membraan zit en zodat membraan als expansievat kan werken.
Membraan indrukken zodat er zo min mogelijk lucht onder membraan zit en zodat membraan als expansievat kan werken.
-
- Type: R1100RT
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Als er remvloeistof naar buiten kan dan kan er dus ook lucht en vocht naar binnen.
Remvloeistof trek water aan dus langzaam maar zeker zit er straks vocht in je leidingen.
Water is zwaarder van de olie dus dat water zakt naar de remklauwen.
Water kookt bij 100 graden (normale druk) dus als je remmen dan heet worden heb je ineens geen rem meer door stoom vorming.
Wat ik eigenlijk wil zeggen dat er vermoedelijk lucht onder het membraan zit die uitzet en krimpt waardoor er zweten op treed.
Blijf hier niet mee rijden want een rem wil je niet missen.
Remvloeistof trek water aan dus langzaam maar zeker zit er straks vocht in je leidingen.
Water is zwaarder van de olie dus dat water zakt naar de remklauwen.
Water kookt bij 100 graden (normale druk) dus als je remmen dan heet worden heb je ineens geen rem meer door stoom vorming.
Wat ik eigenlijk wil zeggen dat er vermoedelijk lucht onder het membraan zit die uitzet en krimpt waardoor er zweten op treed.
Blijf hier niet mee rijden want een rem wil je niet missen.
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Maak de randen van het reservoir eens schoon met remreiniger en kijk het dan nog eens aan. Als het dan nog nat wordt ga je aan een gietfoutje/scheurtje/barst denken van deksel of reservoir. Is de fiets een ongelukkig omgevallen?
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- maRcBMWR
Het is spontaan gestopt na een paar dagen. Vloeistofnivo is in orde. :-)
R1200RT (2010)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3141 Weergaves
-
Laatste bericht door Ton1959
-
- 4 Reacties