https://nieuwsmotor.nl/nieuws/motornieu ... %20gelden.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik doe al mijn onderhoud zelf maar BMW geeft me vast geen cardan mee.

Moderator: RT_Patrick
Voor een onderhoudsvrij onderdeel lijkt me dat niet van toepassing ...Nightstalker schreef: 16 nov 2023, 16:59 Ik zou het niet gek vinden als BMW als eis stelt dat de fiets in kwestie volgens het boekje in onderhoud is bij de dealert.
En aldus gedaan met als gevolg dat ik begin december terecht kan voor het vervangen van de cardanas.PanEuRoel schreef: 16 nov 2023, 13:58 Als het bericht klopt, dan wordt het vervangen door de dealer gedaan. Even navragen bij een dealer, lijkt mij.
Het is geen terugroepactie Hans maar een wijziging rondom uitvoeren van onderhoudsbeurten. Dus als je zelf het onderhoud doet, zal je zelf in actie moeten komen. Net als ik nu gedaan hebHansD schreef: 16 nov 2023, 11:15 Ik heb het ook gelezen, maar nog niks van Bmw nederland gehoord. Even afwachten voor de Rt.
Voor de Gs was er al eerder een vervangingsactie bij 60.000 km, uiteraard via de dealer.
Dat is dus niet het geval. Ik kan gewoon bij Simako terecht.Nightstalker schreef: 16 nov 2023, 16:59 Ik zou het niet gek vinden als BMW als eis stelt dat de fiets in kwestie volgens het boekje in onderhoud is bij de dealert.
TomDujardin schreef: 20 nov 2023, 23:29 En vaak denk ik,
Sinds meer dan 70 jaar gebruikt Bmw cardanaandrijving. Er gaat r wel s een stuk maar de meeste overleven nog steeds soms met km standen van n paar ton.
Waar in de engineering of de fabricatie gaat t fout dat ze nu niet meer dan 60 k mee kunnen? Vermogen is geen boosdoener, er zijn cardansystemen waar vele honderden kw op los worden gelaten. Een jammere evolutie, we gaan r blijkbaar met zn allen niet altijd op vooruit. Ooit gehoord dat n auto iedere 60 k binnen moet om de aandrijving naar de wielen te vernieuwen?
Of word ik langzaam n oude man...
![]()
Tom
Paniekje schreef: 23 nov 2023, 16:50 Honda vervangt geen cardan , ook niet bij zeer hoge km’s (pan european met >400K km)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!