Boxer swap. Van GS naar een RT
Geplaatst: 03 okt 2023, 15:35
Afgelopen weekend heb ik een account aangemaakt op dit RT forum. Ik zal me daarom even netjes introduceren. Tot 2005 heb ik veel gereden. 20-25000 km per jaar op o.a. een r1150r. Vanwege financiën heb ik vervolgens lang niet gereden. Vorig jaar oktober heb ik een R1200GS (2017) gekocht. Ik heb deze voornamelijk voor woon-werkverkeer gebruikt met her en der een toertocht. Heb de hele winter doorgereden. Inmiddels staat er 11.000 km meer op de teller.
Ondanks dat het een heerlijke fiets is bedacht ik me voor de zomervakantie dat ik wellicht wel erg geïnteresseerd was in een RT als opvolger. De reden hiervoor is simpelweg dat ik nooit van het asfalt ga. Stiekem had ik denk ik toch een beetje de hoop dat ik meer over gravelpaden kon rijden tijdens mijn vakanties. Toen ik ging nadenken over andere banden voor mijn GS dacht ik dat echte straatbanden misschien toch wel een betere keuze zou zijn als je ziet op welk wegdek ik rij. En toen ging het lampje branden: de GS heb ik niet echt nodig. Maar gezien het feit dat ik het hele jaar doorrij, zou een RT wel erg prettig zijn. Daarnaast vind ik het een erg mooie motor.
Ik was echter niet van plan om mijn motorfiets nu al in te ruilen. Ik heb hem pas in oktober vorig jaar gekocht.
Helaas had ik begin september een kleine aanrijding. Op lage snelheid was ik betrokken bij een kopstaartbotsing. Hierbij heb ik een botje in mijn pols gebroken en is de GS helaas total loss verklaard.
Het is de verwachting dat op 24 oktober het gips van mijn hand mag. Ik hoop dat ik vanaf dat moment ook naar een nieuwe motor (voor mij) kan kijken. Al ben ik wel benieuwd hoe lang ik niet kan rijden, na het gips er af is...
Als je bekijkt hoe ik mijn motor gebruik dan is de RT eigenlijk een logischere keuze. Natuurlijk kan de GS het ook aan. Maar aangezien ik nu onverwacht een nieuwe keuze mag maken wil ik toch de RT een kans geven.
Ik ben 186 cm lang maar heb relatief lange benen (90cm binnenbeenlengte). Begin augustus heb ik al wel op een r1200RT gezeten in de showroom, en dat zat prima. Maar rijden? Ik ben daarom wel heel benieuwd hoe het zal rijden. Of ik voldoende beenruimte zal hebben. Een proefrit zal het moeten uitwijzen.
Tot die tijd zal ik me vermaken met het lezen van dit forum. :)
Ondanks dat het een heerlijke fiets is bedacht ik me voor de zomervakantie dat ik wellicht wel erg geïnteresseerd was in een RT als opvolger. De reden hiervoor is simpelweg dat ik nooit van het asfalt ga. Stiekem had ik denk ik toch een beetje de hoop dat ik meer over gravelpaden kon rijden tijdens mijn vakanties. Toen ik ging nadenken over andere banden voor mijn GS dacht ik dat echte straatbanden misschien toch wel een betere keuze zou zijn als je ziet op welk wegdek ik rij. En toen ging het lampje branden: de GS heb ik niet echt nodig. Maar gezien het feit dat ik het hele jaar doorrij, zou een RT wel erg prettig zijn. Daarnaast vind ik het een erg mooie motor.
Ik was echter niet van plan om mijn motorfiets nu al in te ruilen. Ik heb hem pas in oktober vorig jaar gekocht.
Helaas had ik begin september een kleine aanrijding. Op lage snelheid was ik betrokken bij een kopstaartbotsing. Hierbij heb ik een botje in mijn pols gebroken en is de GS helaas total loss verklaard.
Het is de verwachting dat op 24 oktober het gips van mijn hand mag. Ik hoop dat ik vanaf dat moment ook naar een nieuwe motor (voor mij) kan kijken. Al ben ik wel benieuwd hoe lang ik niet kan rijden, na het gips er af is...
Als je bekijkt hoe ik mijn motor gebruik dan is de RT eigenlijk een logischere keuze. Natuurlijk kan de GS het ook aan. Maar aangezien ik nu onverwacht een nieuwe keuze mag maken wil ik toch de RT een kans geven.
Ik ben 186 cm lang maar heb relatief lange benen (90cm binnenbeenlengte). Begin augustus heb ik al wel op een r1200RT gezeten in de showroom, en dat zat prima. Maar rijden? Ik ben daarom wel heel benieuwd hoe het zal rijden. Of ik voldoende beenruimte zal hebben. Een proefrit zal het moeten uitwijzen.
Tot die tijd zal ik me vermaken met het lezen van dit forum. :)