Voorstellen pvloon
Geplaatst: 17 aug 2023, 13:05
Mijn naam is Paul van Loon.
Ben begonnen met motorrijden in het begin van de 70-jaren en wel op een CZ 175CC. Van de politie kreeg je in die tijd een oefenvergunning zodat je in een beperkt gebied je vaardigheden kon opbouwen. Had je het idee dat je alles wel onder de knie had dan kon je je aanmelden voor het examen. Als je je autorijbewijs al reeds had verviel het theorie examen en bestond het praktijk examen uit het rondrijden op de motor gevolgd door de examinator in de auto. Na drie straten stoppen om te vernemen welke volgende drie straten op het programma zouden staan. Na een kwartietje stoppen en rijden vond de examinator het welletjes en was je geslaagd. Dat waren nog eens tijden.
Na een jaar of drie rondgereden te hebben op de CZ werd deze "gedwongen" ingeruild op een Fiat 600, mijn ouders deden mij een aanbod wat ik echt niet kon weerstaan. Vervolgens brak het motorloze tijdperk aan wat jaren later werd beeindigd met de aankoop van een tweedehands Moto Guzzi California T3 bouwjaar 1978. Deze machine heb ik grondig gerestaureerd en voorzien van een voor die tijd zeer moderne elektronische ontsteking. Jaren lang heb ik met de Guzzi zonder problemen door Europa getrokken en uit respect heb ik deze dame nooit van de hand gedaan. Wel moest zij accepteren dat ze mijn aandacht moest delen met een BMW K100 RS; een totaal andere motor met veel souplesse en comfort. Later nog een stapje hoger gemaakt door de K100 RS in te ruilen voor een K1200 RS. Een geweldige beest van een motor maar wel zwaar en wat log vooral bij stilstand. Toen ik dan ook op een dag met motor en al om was gevallen met als gevolg veel plaat schade en een zeer dikke enkel heb ik tot genoegen van mijn echtgenoot een punt gezet achter mijn motor carriere. Maar vorig jaar begon het toch weer te kriebelen en tijdens mijn revalidatie periode na het plaatsen van een nieuwe heup via diverse sites toch weer een motor op de kop getikt en wel een zonder veel plaatwerk namelijk een BMW 1200 R uit 2014. Via Wunderlich de zit hoogte wat aangepast en met wat geknutsel de verlichting omgebouwd naar LED. Ben mij nu aan het verdiepen of het mogelijk is de accu te vervangen door een Lithium ion exemplaar. Hier zitten echter wel een paar haken en ogen aan iets wat door leveranciers veel te eenvoudig terzijde geschoven wordt met als gevolg veel teleurgestelde klanten. Hoewel het niet ter zake doet dan toch nog even mijn leeftijd: 73
Ben begonnen met motorrijden in het begin van de 70-jaren en wel op een CZ 175CC. Van de politie kreeg je in die tijd een oefenvergunning zodat je in een beperkt gebied je vaardigheden kon opbouwen. Had je het idee dat je alles wel onder de knie had dan kon je je aanmelden voor het examen. Als je je autorijbewijs al reeds had verviel het theorie examen en bestond het praktijk examen uit het rondrijden op de motor gevolgd door de examinator in de auto. Na drie straten stoppen om te vernemen welke volgende drie straten op het programma zouden staan. Na een kwartietje stoppen en rijden vond de examinator het welletjes en was je geslaagd. Dat waren nog eens tijden.
Na een jaar of drie rondgereden te hebben op de CZ werd deze "gedwongen" ingeruild op een Fiat 600, mijn ouders deden mij een aanbod wat ik echt niet kon weerstaan. Vervolgens brak het motorloze tijdperk aan wat jaren later werd beeindigd met de aankoop van een tweedehands Moto Guzzi California T3 bouwjaar 1978. Deze machine heb ik grondig gerestaureerd en voorzien van een voor die tijd zeer moderne elektronische ontsteking. Jaren lang heb ik met de Guzzi zonder problemen door Europa getrokken en uit respect heb ik deze dame nooit van de hand gedaan. Wel moest zij accepteren dat ze mijn aandacht moest delen met een BMW K100 RS; een totaal andere motor met veel souplesse en comfort. Later nog een stapje hoger gemaakt door de K100 RS in te ruilen voor een K1200 RS. Een geweldige beest van een motor maar wel zwaar en wat log vooral bij stilstand. Toen ik dan ook op een dag met motor en al om was gevallen met als gevolg veel plaat schade en een zeer dikke enkel heb ik tot genoegen van mijn echtgenoot een punt gezet achter mijn motor carriere. Maar vorig jaar begon het toch weer te kriebelen en tijdens mijn revalidatie periode na het plaatsen van een nieuwe heup via diverse sites toch weer een motor op de kop getikt en wel een zonder veel plaatwerk namelijk een BMW 1200 R uit 2014. Via Wunderlich de zit hoogte wat aangepast en met wat geknutsel de verlichting omgebouwd naar LED. Ben mij nu aan het verdiepen of het mogelijk is de accu te vervangen door een Lithium ion exemplaar. Hier zitten echter wel een paar haken en ogen aan iets wat door leveranciers veel te eenvoudig terzijde geschoven wordt met als gevolg veel teleurgestelde klanten. Hoewel het niet ter zake doet dan toch nog even mijn leeftijd: 73