benzinepomp aansturing probleem
Geplaatst: 29 mei 2023, 22:18
Hallo allen,
ik heb een R850r uit 1997 en heb een vervelende storing in de aansturing van de benzine pomp.
als je het contact aanzet hoor je even de pomp draaien waarmee het systeem op druk wordt gezet. Dat gaat dagen goed en plotseling doet deze het niet. Starten lukt dan ook niet meer.
Enkele keren is mij dat ook overkomen tijdens het rijden met een gestrande motorrijder als gevolg.
Als ik de motor dan een 1/2 uur tot een uurtje laat staan doet hij het zomaar weer wel.
Ik heb al de benzine pomp (met montageplaat als geheel in eerste instantie tweedehands, daarna alleen de benzinepomp zelf als nieuw onderdeel) vervangen, nieuwe accu, jiffy standaard doorverbonden en een nieuwe startmotor geplaatst omdat die ook defect is geraakt. Daarnaast heb ik alle relais verwisseld alsmede de zekeringen en -zover bereikbaar- alle contacten schoongemaakt met contactspray en de massa verbindingen schoongemaakt en aangedraaid.
Het lijkt er soms op dat het ook met warmte te maken heeft. De motor staat in Spanje en de laatste keer dat hij stopte was tijdens een toerrit met veel stops in de zon en langzaam rijden. Maar niet altijd heeft warmte invloed, een-na-laaste keer was s'morgens vroeg bij koude start (niet dus)
iemand tips voor verdere zoek acties ? alle respons welkom !
ik heb een R850r uit 1997 en heb een vervelende storing in de aansturing van de benzine pomp.
als je het contact aanzet hoor je even de pomp draaien waarmee het systeem op druk wordt gezet. Dat gaat dagen goed en plotseling doet deze het niet. Starten lukt dan ook niet meer.
Enkele keren is mij dat ook overkomen tijdens het rijden met een gestrande motorrijder als gevolg.
Als ik de motor dan een 1/2 uur tot een uurtje laat staan doet hij het zomaar weer wel.
Ik heb al de benzine pomp (met montageplaat als geheel in eerste instantie tweedehands, daarna alleen de benzinepomp zelf als nieuw onderdeel) vervangen, nieuwe accu, jiffy standaard doorverbonden en een nieuwe startmotor geplaatst omdat die ook defect is geraakt. Daarnaast heb ik alle relais verwisseld alsmede de zekeringen en -zover bereikbaar- alle contacten schoongemaakt met contactspray en de massa verbindingen schoongemaakt en aangedraaid.
Het lijkt er soms op dat het ook met warmte te maken heeft. De motor staat in Spanje en de laatste keer dat hij stopte was tijdens een toerrit met veel stops in de zon en langzaam rijden. Maar niet altijd heeft warmte invloed, een-na-laaste keer was s'morgens vroeg bij koude start (niet dus)
iemand tips voor verdere zoek acties ? alle respons welkom !