https://knmv.nl/2022/december/rechter-b ... strafbaar/
Moderator: RT_Patrick
Het is dan ook asociaal dat je op een 80km weg met dubbele middenstreep maar 60km gaat rijden.....ik zet de motor er dan toch echt voor bij het eerst volgende stoplicht...MofkaP schreef: 31 dec 2022, 22:36 M.a.w. het is regelrecht asociaal om via een voorsorteerstrook voor een andere rijrichting het rijtje auto's bij een verkeerslicht voorbij te rijden.
Daar ben ik niet zo zeker van. Zaak is wel om vooraan in het juiste vak te gaan staan. dan bezet je de detectielus ook niet meer. Bovendien zitten die meestal redelijk in het midden van het vak, en kun je die (afhankelijk van je motor wellicht) passeren zonder ze te triggeren. Daarnaast heb ik ook voldoende last van andere aso's (om de gebruikte bewoording van iemand anders aan te halen) om zelf ook voor enig ongemak te mogen zorgen.ErikS schreef: 31 dec 2022, 19:55 ... Als ik nu dus dat voorsorteervak gebruik om een rij stilstaande auto's voorbij te rijden, u snapt het waarschijnlijk wel, dan krijgt ander verkeer daardoor zonder noodzaak rood licht.
@MofkaPMofkaP schreef: 10 jan 2023, 15:45 @MaartenGS-R-RT "Is verplicht de richting te volgen op het kruispunt die het voorsorteervak aangeeft."
Wat zou dat toch betekenen?
Vast dat de bestuurder nog van voorsoorteerstrook mag wisselen. Toch?
....knip
M.a.w. het is de discretionaire bevoegdheid van de verbalisant om geen boete op te leggen voor de gedraging.
Het is NIET de bestuurder die de vrijheid heeft om van voorsorteerstrook te wisselen; dat is een absoluut onjuiste interpretatie.
Maar als u zo zeker bent van uw zaak dan zou ik het eens proberen als er een agent bij staat.
Dan kan de rechter u in dat geval wijzen op uw misvatting.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!