FORUMKORTING BIJ MOTOR SERVICE AMERSFOORT

Alleen zichtbaar voor ingelogde leden

Moderator: RT_Patrick

Beamietoo

FORUMKORTING BIJ MOTOR SERVICE AMERSFOORT

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Afbeelding

Service:
Regulier onderhoud van uw motor
Zoeken/oplossen van problemen
ABS diagnose
Uit,- en inbouwen ABS drukmodulator
Inbouw/opbouw van accessoires
Banden en montage
Schade afhandeling
Spuiten en of reparaties van onderdelen
Aanpassing- en evt. vervanging van vering(en) met HYPERPRO producten
Aankoop-onderzoek gebruikte motoren

MOTOR SERVICE AMERSFOORT is gevestigd in centraal Nederland:
Per 1 februari zijn we gevestigd:
Galileilaan 33 M
6716 BP Ede
T 0318 635 354
e-mail: [email protected]
Website: http://www.motorserviceamersfoort.com
Prijzen en tarieven genoemd in dit forum kunnen achterhaald zijn . . . wil je informatie over de nu geldende prijzen en tarieven neem dan even contact met mij op

STALEN REMLEIDINGEN
Oude rubberen remleidingen kunnen langzaam verteren met het resultaat dat ze gaan uitzetten tijdens remmen. In het slechtste geval onder hoge druk is een breuk met compleet verlies van remkracht wel mogelijk. Ook losgeweekte rubber deeltjes aan de binnenkant kunnen rem problemen veroorzaken. Voorkom veiligheid kwesties en evt abs pomp problemen want nieuwe staal leidingen gaan niet meer verteren !
Slangen zijn op maat in onze werkplaats gemaakt om jouw verouderd remleidingen te vervangen. De zijn vervaardigd uit een teflon buis met een rvs gevlekte mantel en een pvc coating aan de buitenkant. Alle kits zijn TUV gekeurd.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Beamietoo op 29 feb 2016, 08:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

Re: FORUMKORTING BIJ MOTOR SERVICE AMERSFOORT

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Alleen jammer dat het wat ver weg is vanuit het Dordse _002
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Beamietoo

Hazeldonk,

Een mooi route in de Zumo stoppen en genieten. Zo ver is het dan niet _004

Gr,
Kenny
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

ksimon schreef:Hazeldonk,

Gr,
Kenny
Zo is het Kenny, wat is ver op een BMW RT .
Hazeldonk

ksimon schreef:Hazeldonk,

Gr,
Kenny
Daar heb je natuurlijk gelijk in en met de motorkaart krijg je nog een hartstikke mooie route ook. Nadeel is dat je met een motor aankomt die op bedrijfstemperatuur is en voor allerlei controles is een koude motor een vereiste. Dat is wat ik bedoel met "nadeel". :!:

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
Beamietoo

Ben,

Voordelen zijn...
Je hebt een mooie route gereden
Je wordt begroet met een kopje koffie
Alle vloeistoffen zijn warm en dun genoeg om in de de bakken uit te lekken
Tijd om de tupperware af te halen en werkzaamheden door te nemen
En tja wij kunnen toch de kleppen als bijna laatste klus laten _004

Gr,
Kenny
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ik kom vast een keer langs om je toko te bewonderen , maar zoals je wel weet is het dan waarschijnlijk alleen voor de koffie :O ;) [groet] Peter
Beamietoo

Peter,

Ook goed _004

Gr,
Kenny
Hazeldonk

ksimon schreef:Ben,

Voordelen zijn...

Gr,
Kenny
Das mooi gesproken. Als de tijd daar is zal ik er aan denken. :D

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Heren en dames?

Hoeveel korting ik heb gekregen weet ik eigenlijk niet en het stond ook niet op de rekening, maar duur was het in ieder geval ook niet.
Afgelopen woensdag even bij Kenny langs geweest en service met een glimlach ervaren. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Na wat pech met mijn eerste r1100rt (versnellingsbak, lees ergens anders maar) bij de verkoper een overstap gemaakt naar een andere 1100rt. Daar wat pech mee gehad, (defecte halgever) en wat domme dingetjes van de verkoper (in Amersfoort, wie wil weten wie meld zich maar bij mij) ben ik bij Kenny langs geweest om even een indruk te vragen van de motorfiets en er direct even een rondje om heen te lopen. En dat was goed dat we dat gedaan hebben.

Kenny heeft geconstateerd dat de schijven voor iets te veel speling hebben (binnenkort de busjes vervangen), we hebben de versnellingbakolie vervangen, cardan olie bijgevuld (die was bijna leeg!!, lekker afgeleverd door mijn vorige dealert) kleine inspectie rondom de fiets en een proefrit. (Motor is Oke) En hij heeft ook even de achterdemper afgesteld. deze stond veel te "slap" en kwam niet snel genoeg omhoog. Dat was te merken toen ik naar huis reed. Een wereld van verschil. Rem olie moet de volgende beurt vervangen worden

Verder lekkere koffie, goede informatie en voor mij een nieuw onderhoud adres voor de motor. _004

Oh ja en poetsen kan die ook :D :) :lol: :-) :O

Groeten,

Sander.

Wie nog meer info heeft mag altijd contact met mij opnemen of in dit forum vragen.
Peter Cools

Ongelezen bericht door Peter Cools »

In navolging van enkele mede Forumleden ben ik ook eens bij MSA gaan kijken.

Inderdaad; prima koffie!
En, belangrijker, uitstekende service: mijn uitgaande demping werd even nauwkeuringer bijgesteld.

Zelf was ik prima tevreden over mijn motor, maar het is goed als vreemde ogen er even naar kijken.

Voor sommigen is het misschien wat ver naar Den Dolder, maar ... centraler kun je niet zitten in Nederland!
En het NS station Den Dolder ligt op loopafstand (600m).

Kenny, bedankt en je adres staat in mijn Zumo! _004
Beamietoo

Iedereen...

Heel GRAAG gedaan !!

Leuk om te lezen.

Tot ziens,
Kenny
Wildripper
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Peter Cools schreef:In navolging van enkele mede Forumleden ben ik ook eens bij MSA gaan kijken.

Inderdaad; prima koffie!
En, belangrijker, uitstekende service: mijn uitgaande demping werd even nauwkeuringer bijgesteld.

Zelf was ik prima tevreden over mijn motor, maar het is goed als vreemde ogen er even naar kijken.

Voor sommigen is het misschien wat ver naar Den Dolder, maar ... centraler kun je niet zitten in Nederland!
En het NS station Den Dolder ligt op loopafstand (600m).

Kenny, bedankt en je adres staat in mijn Zumo! _004
Sluit me hier helemaal bij aan.

Vandaag bij Kenny geweest, mooie plek. Vanuit Hoorn slechts een klein uurtje tuffen, absoluut goed te doenhet laatste stukje ook leuk binnendoor.

De boel keurig afgesteld en gesynchroniseerd(tss wat een woord). Nieuwe blokjes achter en ben weer als tevreden man naar huis gereden.

Leuk om een keer mee te kijken hoe een en ander gebeurt.

Ik heb in ieder geval genoten van de service met een glimlach en ook ik zeg ga eens kijken bij Kenny, sterker nog laat er je beurtje doen.

Het lijkt wel spam, maar de modjes zullen me het wel vergeven.

Grtn,

Jack
Zümo XT
Garfield
Type: R1150RT
Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: leusden

Ongelezen bericht door Garfield »

En hier nog een tevreden forummer. Had me voorgenomen om een stukje te gaan toeren, zo na een aantal gedwongen weekjes winterslaap, wat denk je: doetiehetniet. Geen zin :O
Bougie eruit, geen vonk. Alle stekkerverbindingen gecontroleerd, uiteindelijk verdenking richting Hallgever, gezien de leeftijd en kilometerstand zou dat zomaar kunnen. Zo'n Hallgever heb ik niet liggen en het was buiten nog steeds behoorlijk koud. Dus Kenny gebeld en 2 uur later stond hij bij mij thuis met zijn auto en aanhanger. Motor meegegeven en hij zou het uitzoeken. De storing bleek iets totaal anders te zijn en trad dan weer wel en dan weer niet op. Ga dan maar eens zoeken _001 , maar gelukt! :D Volgens mij heeft hij meer uren eraan gespandeerd dan in rekening gebracht. Maar het resultaat is wat telt.
Mijn mening: hij gaat netjes met zijn en jouw spullen om, denkt met je mee en zal niet met de duurste oplossing komen, is niet te beroerd om een vervoersprobleem op te lossen en loopt de motor ook nog even na voordat hij hem weer mee teruggeeft. Kortom, service zoals het eigenlijk zou moeten zijn. En ook ik heb de weg naar Den Dolder gevonden. Kenny, ga zo door _004
O-ja, de koffie is inderdaad goed.
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik kan niet wachten mijn dame aan Kenny toe te vertrouwen, wat zal dat haar (en mij) blij maken _004

En met zulke positieve reacties en nog lekkere koffie ook (Koffie, de bruine motor), tja, dan kan ik niet anders doen dan er eens er naar toe te gaan ;)
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Als de achterschokdemper van je fiets wat slechter wordt merk je dat in eerste instantie niet zo snel. Het gaat immers gelijdelijk aan. Toen ik Ken van Motor Service Amersfoort eens naar m'n RT liet kijken was eigenlijk zijn eerste opmerking: de achterschokdemper is versleten. Op zijn advies heeft hij vandaag een spiksplinter nieuwe . . . .
Afbeelding
progressieve schokdemper van HyperPro gemonteerd.
Alvorens de montage heeft Ken de zg. 3D SHOCK EMULSION moeten bestellen want hij wordt nl op "maat" (gewicht en lengte bestuurder) gemaakt bij Hyperpro.
Vanmorgen was het zover, naar Motor Service Amersfoort getogen, waar de koffie klaar stond en "de service met een glimlach" begon. Binnen no-time was de oude schokdemper verwijderd en de nieuwe gemonteerd en kon ik weer huiswaarts keren.
WAT EEN VERSCHIL die progressieve veer !! De RT rijdt weer als nieuw met een ongekende wegligging. Onregelmatigheden in het wegdek vallen nauwelijks meer op.
Een prima ervaring dus: De service van Ken EN de schokdemper van HyperPro.
Big RT Smile
[groet]
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Hazeldonk

Dat is wat ik noem een "Diplomatiek" antwoord. Het moet toch mogelijk zijn om bij benadering aan te geven wat zo'n ding kost?

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
Beamietoo

Ben,

Het is mogelijk dat forum leden over prijzen en rekeningen kunnen schrijven. Uit respekt voor iedereen zal ik zelf niet mijn eigen prijzen hierop dit forum noemen.
Ik heb een zakelijk website, telefoon nr, en email adres daarvoor. Ik hoop dat je mij begrijpt want ik bedoel het best wel goed :D

Gr,
Kenny
Hazeldonk

Ik bedoel het ook niet vervelend of zo, ben gewoon nieuwsgierig naar de kosten van zulke vervangingen. Als je op internet zoekt vindt je ook prijzen, maar dat zijn kale prijzen en dan weet je nog niets. Dat je zakelijk gezien voorzichtig bent met dit soort uitspraken respecteer ik. Einde discussie _004

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Mijn dealert claimt altijd dat ik bij hem alleen de koffie betaal....en dat de beurt gratis is.... :D
Hazeldonk

Ik moet maar eens een afspraak, na 15 mei, gaan maken met Kenny. In juni staat een trip naar Engeland op het programma en voor die tijd nieuwe banden en een beurt nodig. :D
Na alle lof uitingen op dit forum wil ik het zelf ook mee maken.

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
Inspector Gadget

Afgelopen zaterdag kennis gemaakt met Kenny and his crib.

Absoluut service with a smile, ik werd hartelijk ontvangen, en er werd ruim de tijd genomen zaken door te spreken. Big RT Smile

De dame is ondertussen bij Kenny, ik ben heel benieuwd wat haar "gezondheids status" is.
En de nodige aanpassingen en projecten zullen worden gedaan _004

Oh ja, voor degene met (ook) een zwetende olie-peil glas;
Ik heb helaas ook last van dat euvel. Nu had ik een crash-plaat onder mijn dame zitten, die heb ik voor Kenny's gemak vanmiddag ff losgenomen.
En daarop lag een aardig plasje olie!

Heb je dus ook een zwetende olie-peil glas, laat er wat aan doen, je verliest zeker olie op die manier!
Inspector Gadget

Even een korte update;
De dame is nu al een paar dagen onder de goede hoede van Kenny.
Veel heeft hij ontdekt en opgelost, en beperk ik mij tot het stellen dat de vorige stealeRT een echte, onvervalste prutser is.
Ongeloofeloos hoe iemand zo onkundig met zaken kan omgaan, en eigenlijk de boel onjuist, potentieel gevaarlijk, en dus ook bedrieglijk gedaan (en ook gelaten) hebben.
Hun vriendelijkheid was met een valse dubbele bodem, ik vindt het ze niet eens waard een "excuus" email te sturen.

En enorme waardering aan Kenny's adres voor het constateren, voorstellen en oplossen van al die zaken.

Ook wordt ik heel netjes via email (en soms zelfs ook telefonisch) op de hoogte gehouden door Kenny.
Wat hij gedaan heeft, de problemen die hij heeft opgelost, en wat hij de volgende dag gaat doen.

Hij is een persoon die leeft en werkt onder het motto;
Doe wat je zegt, zegt wat je doet.

Het zal nog wel een paar dagen duren voordat ik de dame weer kan gaan besturen, maar 1 ding ben ik van overtuigd;
Niemand mag meer aan mijn fiets sleutelen dan Kenny, daar heb ik wel vertrouwen in, dan komt het goed.

Gelukkig dat ik een bedrijfsfiets tot mijn beschikking had en heel erg weinig op mijn dame gereden had, daar was zeker schade van gekomen, uiteindelijk.

Heel erg boos en diep teleurgesteld ben ik in de vorige prutsende stealeRT, want ik heb hier echt jaren voor moeten sparen, en het had niet veel gescheeld of het was weggegooid geld.

En wat ik ervaar als nog het allermooiste , Kenny vindt dit "special project" nog heel erg leuk ook, hij doet het met veel plezier, geen uitdaging is hem te groot.

Kenny, ik weet dat je nog heel erg druk bent met de dame, maar ik zie het nu al met vertrouwen tegemoet, je hebt er weer een vaste klant bij!
Beamietoo

Rob,

Heel graag gedaan _004

Gr,
Kenny
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Rob,

Je maakt in ieder geval mij nieuwsgierig om wat voor soort zaken het gaat.
Kun je hier iets concreets over zeggen ?

bvd
Jan
Inspector Gadget

Veel te vast aangedraaide schroeven, bouten en moeren, (ook voor bouten die ver buiten spec's aangedraaid waren), olie-filter muur- en muurvast, lekkende (en dus niet zwetende) oliepeilglas, remschrijf-voor rechts verkeerd gemonteerd, lekkende montage van de rechter benzine-injector. :shock:
Inspector Gadget

En vandaag weer bij Kenny geweest;
De valbeugels zijn heel erg netjes gemonteerd,
Ook gemonteerd zijn grotere bochten en de Laser uitlaat, de fiets klonk en liep als een zonnetje!

Soms-hangende choke-kabel is heel perfect door Kenny opgelost.

Olie-koeler gaas is gemonteerd, zit er ook strak op, heel netjes.

Xenon gemonteerd, lekkere bats licht. (6000K overigens)

Voorbereidingen getroffen voor de montage van de Kisan VL-10 led-strips.

Ook gemonteerd is Stebel hoorn, dus wordt ik nu nog beter gezien en gehoord :twisted:

Nu nog de zij-verlichting, verlichting op de olie-koeler en op de valbeugels en de dame is helemaal (voor deze keer, haha).

Als laatste zal het de signaleringsverlichting zijn, danwel gebruik maken van de expertise en inzicht van Kenny, hij is een master wat dat betreft.
Inspector Gadget

Gefeliciteerd met de keuze, zal best een stevige investering zijn.
M.i. een signaal dat je zaken en jou business nog meer zeer serieus neemt, wat ik natuurlijk alleen maar kan toejuichen.

Met een beetje mazzel hangen mijn wielen dan binnenkort in jou aparaat voor de montage van de TPMS van ZTS _004

Ik verwacht, nee, ik weet, dat mijn stuur bijna automatisch en vanzelf naar Den Dolder zal trekken, als er service en onderhoud nodig is. ;)
Hazeldonk

Is zeker een hele investering, maar ik ben er blij mee want ik heb een afspraak bij Kenny voor een grote beurt van de RT (tegen die tijd is de km stand 117000) en nu kan hij met een een beetje geluk, als de machines er zijn, meteen de banden vervangen. Ben ik even Big RT Smile

Ben

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
sanderh

Gefeliciteerd met deze aankoop. Mooi dat dat gedeelte straks ook meegenomen kan worden tijdens het onderhoud.
Tour-ist

Ongelezen bericht door Tour-ist »

Gisteren een bezoekje aan Kenny gebracht samen met de titaangrijze RT. Een prachtige zaak voorzien van allerhande faciliteiten om professioneel met je RT om te gaan.
Zeer vriendelijke ontvangst, kopje koffie, gezellig praatje gemaakt en aan de slag.
Wat moest er gebeuren:

1. Monteren stroomkabel Zumo 660. Blijkt een omgekeerde aanpak te vergen t.o.v. de Zumo 550-kabel en is uitstekend gelukt. Helemaal zoals ik het wilde. De kabel is direct op de accu aangesloten. Wel zo makkelijk. De Zumo zal toch zijn waar ik ben...
2. monteren xenon-verlichting (Pilot H7 5000K). Ook prima gelukt. Wil je écht wit licht? Hou het op 5000K. Hierboven krijgt het licht een blauwe gloed. Maar wat een gepiel trouwens zeg. Kenny had hier speciaal zijn kinderhandjes voor opgeschroefd gaf hij aan... Ook het stadslichtje wilden we vervangen voor een LED-versie. Voordat ik de set bestelde even goed de onderhoudshandleiding erop nagekeken welk type erin moest: steekfitting of bajonet. Bajonet volgens de omschrijving. Welnu de onderhoudshandleiding zit er volledig naast! Tip: controleer fysiek welk type je nodig hebt! Eens kijken of ik het Pilot-setje (gaat per twee) kan omruilen voor de steekversie.
3. Verversen motorolie en filter. De verkoper had afgelopen december aangegeven er 10W40 in te hebben gedaan. Maar omdat ik een mooiweerrijder ben had het mijn voorkeur deze te vervangen voor de Bel-Ray 20W50. Niets dan het beste voor het maschien en het gevoel.

Verder zijn de volgende puntjes ook nog even meegenomen:
4. De veer/demperinstelling is bekeken en die stond toch wel een beetje slap. Dus deze is ook netjes afgesteld
5. De zwarte boutjes die het Tupperware op hun plaatst houden zijn vervangen voor prachtige RVS-exemplaren.

De rekening (via pdf thuisgestuurd gekregen) viel ook erg mee onder het mom van "ik ben nog aan het leren dus het moet allemaal een keer sneller gaan". Ook de olie was zeer schappelijk geprijsd.
Om 14:45 vertrok er weer, uitgezwaaid door de voormalig straaljagertechnicus en zijn trouwe inmiddels zevenjarige viervoeter Nina, een nieuwe tevreden klant vanaf de Fornheselaan 224 om op termijn terug te keren voor de 40.000km-beurt. MSA heeft er een klant bij!

Al met al is MSA een aanrader voor wie:

1. het beste voor heeft met zijn RT;
2. er zeker van wil zijn dat het goed gebeurt;
3. er graag bij blijft (Kenny vindt dit helemaal geen probleem) om te zien hoe een, en meer specifiek je eigen, RT er onder de rok uitziet en er wat van wil opsteken;
4. houdt van een goed gesprek met een lekker bakkie koffie;
5. en niet het vel over de oren getrokken wil worden (de eventuele reiskosten worden m.i. volledig gecompenseerd)

Om het nog korter samen te vatten: de aandacht die aan je motor wordt besteed kom je nog maar zelden tegen en is in zes woorden samen te vatten: alsof het zijn eigen RT is.

Btw, de 1100RT van dutchmidiman stond er als naked bike wel erg bloot bij. Kenny was er nog druk mee bezig allerhande beugels, verlichting en toeters en bellen op te monteren. Na deze behandeling zal ze als fat boy (nee, geen Harley) op 's lands wegen wederkeren.... :-)
Beamietoo

Dank je wel Tour-ist en iedereen die de tijd en moeite hebben genomen om te komen en daarna wat te schrijven _004
Jullie geven meer aan mij dan alleen maar worden kunnen beschrijven. Passie, toewijding en integriteit zijn ook vanuit jullie kant volop aanwezig !

Trouwens wil jullie attent maken over een paar nieuwe diensten die ook op mijn site onder SERVICES zijn bijgekomen.

Herstel en / of spuiten van onderdelen
Ik ben nu een officiele dealer van HYPERPRO producten geworden.

Veilige kilometers en tot ziens,
Kenny
Inspector Gadget

En vandaag mijn dame in volle glorie (dus met haar "kleren aan" ;) ) mogen aanschouwen;
Kenny heeft er werkelijk iets prachtigs van gemaakt en zijn uiterste best gedaan, wat een plaatje!

Qua verlichting heb ik voldoende om een "mobiele landingsbaan" te zijn, dus een zwaardere dynamo (60A ipv 50A) staat in de planning :lol:

Kenny heeft ook heel mooi de fiets qua kleine beschadigingen, krassen e.d. opgeknapt, je zou bijna zeggen dat het een volledig nieuwe fiets zo uit de showroom cq. fabriek is.
Ook heeft Kenny, in goed overleg natuurlijk, de cylinderkoppen heel strak en netjes (alsof het af-fabriek is, zo mooi!) zwart gemaakt, de zij-verlichting op kleur gebracht met mijn fiets (anders leken het wel "puistjes", zo'n schril contrast met de kleur van mijn fiets).
Oh ja, ik heb dus kleur-code 745, en dat is Opal Bleu (nadeel als je kleurenblind geworden bent ;) ) met dank aan Kenny _004 , ik heb de bewuste relevante poll (Welke kleur...) aangepast, ik behoor nu tot de 9% :lol:

Nog een paar puntjes-op-de-i en kan ik eindelijk eens gaan genieten van de fiets.

Ik zal hier geen uitgebreid verhaal gaan neerzetten in dit specifieke topic wat Kenny allemaal gedaan heeft aan de fiets, maar Kenny heeft echt heel veel uren gestopt om aan vrijwel al mijn wensen en verzoeken te voldoen, en nog veel meer dan dat.
Van het monteren van de valbeugels (de Wunderlich oplossing zijn toch niet echt service-vriendelijk!) tot het aanpassen van de crash-plaat in verband met die valbeugels, het monteren van allerlei verlichting, en het wegwerken van alle bedrading. Montage van de Laser-uitlaat en grotere bochten, en samen het meermalen vervangen van de Motronic-chip (tip: volg de handleiding nauwgezet, ook al is deze niet volledig of onduidelijk, je moet de coding-plug verwijderen en niet meer terugplaatsen!), voorbereiding voor de extra communicatie, montage afsluitbare olieplug, xenon-verlichting, en de nodige schakelaars, vervangen accu door Odyssey. Kenny heeft zelfs netjes alle extra zekeringen gemarkeerd en nabij een centrale plek gebracht, zodat ik weet welke waarbij hoort, mocht dat nodig zijn.
Montage van de instelbare spoor-stang, en natuurlijk de beurt. (waarbij het olie-filter meer dan muurvast zat :shock:)

Ik denk dat het gewicht van de fiets wel iets is toegenomen 8-)

Voor nood heeft Kenny een aanpassing gedaan aan de choke-kabel, die zal bij een volgende beurt, net als de dynamo, vervangen gaan worden.

Wat ik ook nog even wil aangeven; Kenny had er duidelijk plezier in al die "special projects", net als ik, en heeft er geen enkele moeite mee naar je te luisteren, en ook zijn ervaringen en adviezen te delen.
Je bent er als klant, maar ik ervoer het meer als een forum-lid die graag wilde helpen, mee-denken en dingen deed.
Uiteindelijk heeft het natuurlijk geld gekost, daar heb ik voor gespaard en al die tijd ook niet gereden, maar het resultaat overschaduwt de "pijn" van de kosten wat mij betreft, het resultaat is meer dan wat ik voor ogen had.

Kortom, ik ben meer dan tevreden over de Service en toewijding van Kenny, en hij kan zeker op mij rekenen tot zijn (vaste) klantenkring.

Langs deze weg mijn zeer grote dank aan Kenny voor zijn meer-dan-puik werk en het resultaat ! _004

(en nu maar hopen dat Dave geen nieuw topic opent "Wat heeft DutchMidiMan zijn RT aangedaan" :lol:)
sanderh

Ja wellicht werkt DMM bij dit onderwerp nog niet met de modernste digitale technieken en zit hij momenteel in de donkere kamer met negatieven enzo te klooien waarna hij vervolgens richting scanner moet ... etc.

Of het geheel past niet meer voor de lens,

Of door alle toeters en bellen en verlichting is de foto steeds overbelicht
Big RT Smile _004 :D :lol: ;)
Ik ben benieuwd.
T'is in ieder geval ook zo'n mooie OPAL BLAUWE _004
Beamietoo

Rob heeft belooft de foto's VANAVOND te ontwikkelen en hierop te plakken.
Het duurt iets langer omdat zijn nieuwe accu heeft plutonium korrels inzitten.
Een noodzakelijk aanpassing vanwege alle accy's. :lol:

gr,
Kenny
Laatst gewijzigd door Beamietoo op 16 apr 2010, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
bertus

Ongelezen bericht door bertus »

Ben van de week ook bij Kenny geweest. Had problemen met het goed lopen van de motor en Kenny gebeld.
Kon gelijk komen en op de brug. Diverse afstellingen gedaan .
Na 3 uurtjes weer terug en motor liep een stuk beter.
Zal later een duidelijker verslag maken,(ivm tijd nu) maar op en top service.
Hij heeft er weer een klant bij. Motor van Rob ook bekeken, maar daar is zoals hij zelf al zegt ook aardig aan gesleuteld met kromme vonken accessoires e.d. en net spuitwerk.

Groeten Bertus
Inspector Gadget

En op de navolgende link is een 1e visuele impressie te vinden van al die noeste arbeid van Kenny;
viewtopic.php?f=47&t=2031

Kijk en geniet (hopelijk) mee.
Inspector Gadget

Vandaag heeft Kenny de laatste hand, voor wat betreft zijn voorlopige ( ;) ) werkzaamheden, aan mijn dame gelegd.

Ik heb de afgelopen twee weken Kenny leren kennen als een zeer toegewijd persoon die echt er voor gaat, en geen enkele uitdaging (en geloof mij, ik had flink wat uitdagingen voor Magic Kenny!) is hem te groot.
Ook bemerkte ik heel snel dat Kenny weet waar hij over praat en veel ervaring heeft, bijzonder indrukwekkend.

Kenny denkt niet in problemen maar in oplossingen, en ik ben regelmatig prettig verbaast over zijn inventiviteit, toewijding, en vooral ook zijn vakmanschap.
Hij is misschien dan formeel geen BMW Motorrad gecertificeerde monteur/dealer, maar ik weet nu uit eigen 1e hand en ervaring, Kenny is echt top, klasse, no-nonsense en echt de moeite waard, ongeacht je wensen en eisen. Menig dealeRT zou wensen zo'n persoon tot hun team te mogen rekenen.
Zoals het gezegde gaat: Their loss, our gain!

Ook is Kenny een goede leermeester, hij vindt het leuk om zaken uit te leggen, heeft volgens mij echt engelengeduld (sorry voor mijn soms ondoordachte acties, Kenny! _002 ) en gaat met respect met je om, ook met jou spullen en jou fiets.
Ook vragen stellen, een mening vragen, ideeën opdoen, geen enkel probleem voor Kenny.
Maar ook meedenken met de klant, daar maakt Kenny ook heel veel ruimte voor.

Ik meen het serieus als ik zeg dat je zeker eens Kenny moet overwegen, sterker nog, (als ik zo vrij mag zijn), je zou niet eens iemand anders moeten willen overwegen!
Wellicht, na dit alles gelezen te hebben, je eens bij Kenny langs moet gaan, om eens kennis te maken, en zelf een mening te vormen, en of je ook zo lyrisch wordt zoals ik nu ben.
Na die twee weken is dat gevoel bij mij niet weggegaan, het is zelfs sterker geworden.
Kenny staat in ieder geval na deze meer dan positieve ervaringen, met stip, bij mij op 1.
En niemand kan aan hem tippen wat mij betreft!

Ik wil langs deze weg expliciet Kenny heel erg hartelijk danken voor zijn geweldige inzet, goede zorgen en de echt perfecte job die hij geleverd heeft, je bent een ster!

(wat ik ook nog ff wil aangeven, zonder al te veel details te geven, Kenny is ook bijzonder behulpzaam en gaat "beyond the call of duty", Kenny weet wat ik bedoel)
Beamietoo

Nou Rob,

Ik ben spraakeloos :oops:

Ik kan nu alleen zeggen heel veel plezier, goede ervaringen, en vele veilige en fun kilometers met JOUW motorfiets zijn toegewenst. _004
En nu maar rijden !!!

Hartelijk dank voor jouw woorden.

Met vriendelijke groet,
Kenny
Inspector Gadget

Beste Kenny,

Vandaag de dame een paar uurtjes de teugels laten vieren, mijn hemel, het is een totaal andere fiets!
Natuurlijk is het rijden ff wennen, maar na een uurtje, h e e r l i j k.
Ik kreeg er een natte neus van, en heb genoten hoe de dame zich gedraagt, ze wilt heel graag kan ik je vertellen, het is net een kanon op twee wielen :shock:
Doseer je het gas, dan kriebelt ze je lekker. _005
Trek je echt aan haar gas, dan runt ze als een speer, nu weet ik wat de 1100 kan, dat is indrukwekkend!

Ook lekker hoe linear ze op het gas reageert, het blijft maar gaan.
Is het wel mijn eigen fiets vraag ik mij zo langzamerhand af, je hebt echt puik werk geleverd.
Dit had ik echt niet verwacht, wat een genot, morgen weer, en overmogen en de dag daarna, want ik kan er eerlijk gezegt geen genoeg van krijgen.
Maar even gestopt vandaag, want het werd donker en haar 1e avondje stappen wil ik nog ff bewaren. 8-)

Morgen ook kijken of ik wat snelwegen kan pakken dat ze echt ff wat langer de vrije loop krijgt, om de stof onder haar rok vandaan te blazen en zo. ;)
Maar ik hou het beperkt natuurlijk, Neerland's dienaars met hun flits-apparatuur zijn vaak hele aardige mensen die ook hun werk doen, maar ik vindt het toch zonde-geld.
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Zeg Ken, kan je nog zitten met al die veren in je kont? :D :D :D

You must look like a fokkin peacock, with all those feathers up your ass. :roll: :D :D

Service with a smile, dat zei je al, en dat doe je ook, en goed ook.
Veel succes gewenst met je eigen toko. _004

Ik kom wel eens een bakkie doen.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Beamietoo

PaulRS schreef:
Zeg Ken, kan je nog zitten met al die veren in je kont? :D :D :D
Paul.
HA !
Ik heb geen tijd meer om te zitten :lol: :lol: :lol:

Gr,
Kenny
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi

Ongelezen bericht door Walter »

dutchmidiman schreef:Vandaag heeft Kenny de laatste hand, voor wat betreft zijn voorlopige ( ;) ) werkzaamheden, aan mijn dame gelegd.
Zie ik het nou goed??? _001
Werkt Kenny ook al op zondag???

[groet]
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Inspector Gadget

Big W(alter) schreef:Zie ik het nou goed??? _001 Werkt Kenny ook al op zondag???
Excuses _002 , nadeel van de vele nachtdiensten in 1 ruk van de afgelopen tijd, mijn leef-rimte is anders (zeker als je wat ouder bent zoals ik) waardoor ik praat over "vandaag" terwijl ik bedoelde "gisteren".
Ik zal dat proberen in de gaten te houden en de dagen bij naam te noemen in plaats van "gisteren" en "vandaag", bedankt voor je opmerkzaamheid _004
Peter Cools

Ongelezen bericht door Peter Cools »

Zoals ik bij het 'Zwarte Gat' al meldde heb ik een paar prachtige, dat vind ik althans, valbeugels laten monteren bij Kenny.
Nu ja, ik ging bij hem langs met mijn verhaal wat ik mooi vond en of hij daar iets op wist. Dat was vorige week vrijdag, een uur of drie. En ik had hem verteld dat ik er werkelijk geen haast mee had; ik ga over een week of wat toch op reis, dus ik kom over een maand of twee wel weer eens langs en dan hebben we het er nog eens over...
Om half vijf belt Kenny mij, dat hij gevonden had wat ik zocht, en voor een hele schappelijke prijs. Als het binnen was zouden we een afspraak maken. Maandag middag maken we die afspraak voor donderdag.
En vrijdagochtend haal ik mijn motor op; keurig in orde; de beugels gemonteerd en de fiets helemaal schoongemaakt! Over service gesproken _004
Dus nu heb ik zowat een half jaar voordat ik het idee had er eens wat aan te willen doen ineens een stel wasrekken aan me fiets hangen; schitterend!
En zoals ik hier op 't forum ook lees; als je gaat sleutelen kom je de gekste dingen tegen en ook allerlei tegenvallers. Ook Kenny! En in mijn geval; gelukkig Kenny, want hij kan het ook oplossen, wat mij niet gelukt zou zijn.
Bij het vertrek laat hij me nog even zien waar m'n voorband aan het slijten is, en waarom. Geen paniek maar wel even op letten en bij een volgende beurt aan denken.
In mei krijgt hij een bandenmachine en balanceergevalding, ... ik denk dat hij ook een klantje heeft! Chapeau. zoals onze zuiderburen zeggen.
[groet]
Peter
Tuono

Grote beurt R1150RT bij Motor Service Amersfoort

Ongelezen bericht door Tuono »

Hallo,

Sinds begin april '10 voor het eerst in het bezit van een mooie BMW R1150RT (bj 2001).
Na enkele weken had ik er al gauw 5000km mee weggereden.... :D
Dus werd het tijd deze stale ros te verwennen met een beurt. (80.000)
Uit alle berichtgeving over MSA op dit forum, ook besloten om bij mijn naamgenoot Kenny maar eens een afspraak te maken... :-)
Ook al zit Kenny niet om de hoek bij me, het moest toch iets bezonder zijn als een ieder mooie resentie's over hem schrijft.
En het is geen straf om met de BMW een eindje te touren...... :lol:

Op de afgesproken dag dus richting Den Dolder gereden, alwaar ik werd opgewacht door de oppas van de zaak.
Die me eerst van alle kanten besnuffelde. En als hondenliefhebber had ik hier absoluut geen probleem mee.

Ook het ontvangst door Kenny was zeer hartelijk en de thee werd terstond gezet.
Al gauw werd duidelijk dat Kenny veel verstand heeft van de huidige en oudere BMW modellen.
Ondertussen kijkend in de werkplaats zie je dat alles keurig opgeruimd en schoon is.
Dat geeft toch een goed gevoel, want dat zegt volgens mij ook iets over de manier van werken Kenny.... _004

Al snel liep Kenny rond mijn trots.
En met een kritische blik werd de bike geínspecteerd.
Jammer maar waar, al gauwkwamen de eerste gebreken naar voren.... :O
De remschijven voor waren onder de maat en de voorband diende ook vervangen te worden.
Het tikkend geluid uit de motor kwam, naar het luisterend oor van Kenny, van de nokkenaskettingspanners.... _001

Het gaf mij zelf wel een goed gevoel dat er serieus naar de motor werd gekeken.
Ook met een duidelijke en helder uitleg werd het voor mij zichtbaar dat er toch wat reparatie's aan zaten te komen.... :$

Na ongeveer een klein uurtje rond de motor gelopen en erover gepraat te hebben, had ik echt het gevoel dat ik mijn fiets hier achter zou laten met iemand die met veel passie zijn vak uitoefend.
En dat het allemaal goed zou komen. Daar ik met de trein terug zou gaan bood Kenny mij aan me naar het treinstaion te brengen. Wat een service........ _004

Vandaag mocht ik mijn trots weer op komen halen.
Alles was klaar, de grote beurt, de reparatie's en zelf gepoetst.
Na eerst een bakkie gedaan te hebben een geweldige uitleg gehad met wat Kenny allemaal aan de fiets heeft gedaan.
Alle onderdelen die vervangen zijn, daarvan liet Kenny me zien aan de hand van de oude delen waarom ze vervangen moesten worden.
En legde goed uit waarom een onderdeel vervangen moest worden.

Voordat ik vol enthousiasme wilde wegrijden wilde Kenny toch nog eerst de achtervering afstellen.
Deze bleek dus ook niet goed te staan..... ;)

En dan eindelijk werd de BMW gestart. Het geratel was weg, de nieuwe spanners werkte perfect.
De motor liep ook gelijk al een stuk mooier rond.
Maar voordat ik weg wilde rijden moest ik van Kenny beloven het de eerste kilometers het rustig aan te doen ivm de nieuwe voorband en de nieuwe voorremmen.
Zou toch vervelend zijn als je naar een paar kilometers het nieuwe rubber niet beneden kan houden.............. :$

En wat reed de motor toch geweldig. De motor pak nu geweldig op, loopt mooi rond en van het KRF bijna geen last meer.
Voor de beurt liep de motor volgens mij al goed, maar nu na de beurt lijkt het wel een nieuwe motor............
Alles wat hier op het forum over Kenny (MSA) was geschreven bleek dus waar te zijn. De smile op mijn gezicht werd met de kilometer groter..... Big RT Smile
Zo lekker rijdt de fiets nu.

Al met al waren het enkele ribben uit mijn lijf, aan kosten. Maar dat blijkt nu wel meer dan waard te zijn geweest.
Dus bet u op zoek naar iemand met kennis en passie voor motorfietsen, zoek niet verder ga naar Kenny (MSA)
Kenny, ontzettend bedankt voor je geweldige service. En ook aan mij heb je er nu weer een vast klant bij................ _004

Met vriendelijke groet,

Een naamgenoot van Kenny
(Tuono) 8)_
Inspector Gadget

Binnenkort maar eens een afspraak maken om de TPMS sensors te laten monteren _005 _004
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

" Service met een glimlach"

Waar het vooral om gaat is dat je als mens wordt behandeld bij een zaak. Was afgelopen week in Frankrijk met de motor en kreeg een kapotte achterband. Lang vehaal kort: ik heb zelf in Parijs een nieuwe band gekocht. Heb zeker een half uur aan de balie gestaan terwijl de verkoper stond te bellen om vervolgens werkelijk als een hond behandeld te worden. In een normale situatie had ik hier geen band gekocht en was ik weggegaan (na een korte uitleg over wat ik van de man vond...... Oia ). Nu heb ik het over me heen laten komen want geen alternatief.Ik hoef geen bijzondere behandeling maar nogmaals respect als (mede)mens.
Beamietoo

peijsj schreef:" Service met een glimlach"

Waar het vooral om gaat is dat je als mens wordt behandeld bij een zaak. Was afgelopen week in Frankrijk met de motor en kreeg een kapotte achterband. Lang vehaal kort: ik heb zelf in Parijs een nieuwe band gekocht. Heb zeker een half uur aan de balie gestaan terwijl de verkoper stond te bellen om vervolgens werkelijk als een hond behandeld te worden. In een normale situatie had ik hier geen band gekocht en was ik weggegaan (na een korte uitleg over wat ik van de man vond...... Oia ). Nu heb ik het over me heen laten komen want geen alternatief.Ik hoef geen bijzondere behandeling maar nogmaals respect als (mede)mens.
Hoi Peijsj,

Ik weet niet of jouw bericht bij deze draad hoort maar ik weet wel zeker dat jij dat bij mij NOOIT zou ervaren. Jammer dat vele mensen die een dienst verlenen nog niet in de gaten hebben dat de klant(en) zorgen ervoor dat brood op de plank komt en niet anders om... waar dan ook in de wereld. Goed dat je weer veilig thuis bent gekomen !

gr,
Kenny
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Spanje
Woonplaats of omgeving: Torrox Costa

Ongelezen bericht door HenkvanR »

ksimon schreef: En toen zei die iets dat ik nooit had vergeten... " Service met een glimlach zal je veel meer in het leven brengen dan je nu kan beseffen ! "
En inderdaad, ik heb het ondervonden Kenny geeft inderdaad service met een glimlach.
Hij heeft mijn motor afgelopen dinsdag afgemaakt (xenon, nieuwe achterband en nog even stationair toerental afgesteld) en nu is tie helemaal voor elkaar.
Motor loopt heerlijk en enorm sympathiek mens die Kenny, maakt tijd voor je en werkt inderdaad met een glimlach.
Volgende keren ga ik weer voor service naar Motor Service Amersfoort in Den Dolder
En niet alleen voor mijn BMW maar ook voor andere merken ben je welkom.
[groet]
HenkvanR -1200-

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Korting voor forumleden bij bedrijven”