ik ben Martijn, net geen twintiger

en voor (hoofdzakelijk) woonwerk verkeer wil ik een RT gaan kopen, zal niet het enige gebruik zijn maar wel het meeste.
Gr,
Martijn
Moderator: RT_Patrick
bedankt voor de suggestie, ik was hem toevallig al tegen gekomen, ook de aanvullende tips zijn erg goed om gelezen te hebben.PanEuRoel schreef: 14 dec 2021, 11:39 Dag Martijn, van harte welkom op dit prachtige forum.Heel veel succes met je zoektocht naar een mooie RT en veel plezier met het forum.
Vergeet vooral niet het topic "R****RT kopen ja of nee?" goed door te lezen. Je kunt daar echt wel je voordeel mee doen.
viewforum.php?f=63
Natuurlijk is een en ander afhankelijk van je portemonnaie, wat erin zit en wat eruit mag rollen.
in theorie is een R1200RT haalbaar, alleen kom ik onderin de prijsklasse (rond de 4k) alleen maar enkelzitters tegen, en ik wil toch wel graag een duo, weet niet of dat dat makkelijk om te bouwen is.fransgabler schreef: 14 dec 2021, 16:38Natuurlijk is een en ander afhankelijk van je portemonnaie, wat erin zit en wat eruit mag rollen.
Als dat allemaal iets minder uitmaakt, is een R1200RT vanaf bouwjaar 2007 een goede keuze.
Speelt de portemonnaie wel een rol, dan is je bovenstaande overweging zeker geen verkeerde.
Een 1100 RT heeft ook abs, maar die is niet van invloed op het remvermogen als er een storing in optreedt.
Succes met zoeken, er is voldoende aanbod!
Dankje!EileRT schreef: 14 dec 2021, 22:18 Hallo Martijn,
Van harte welkom op ons mooie.
![]()
Veel succes met het uitzoeken van een geschikte RT. De 1100 heb ik ook. Bij goed onderhoud een fijne RT. Niet de meest moderne, maar alles goed en wel werkend. Goede rij eigenschappen/zithouding/comfort.![]()
Veel plezier op ons forum!![]()
![]()
Eilert
Als je budget rond de 4 K is, kun je een kwalitatief beter exemplaar van de R1100RT serie kopen dan een afgematte R1200RT.Martijn137 schreef: 14 dec 2021, 22:28 Collega van mij heeft een R1100RT en is daar erg tevreden over, gezien dat en de prijs van een 1100 op dit moment leek mij dat erg geschikt.
ja dus eigenlijk beter een goede R1100RT te zoeken en goed te laten checken en wat meer geld achter de hand te houden voor (onverwacht) onderhoud, aangezien de meeste R1100RT's die ik nu te koop zie staan zo rond de 2k / 2,5k zittenfransgabler schreef: 15 dec 2021, 09:22Als je budget rond de 4 K is, kun je een kwalitatief beter exemplaar van de R1100RT serie kopen dan een afgematte R1200RT.Martijn137 schreef: 14 dec 2021, 22:28 Collega van mij heeft een R1100RT en is daar erg tevreden over, gezien dat en de prijs van een 1100 op dit moment leek mij dat erg geschikt.
De R1100RT is - binnen het BMW segment- een van de betere bullitproof fietsen. De R1200RT is weliswaar verfijnder en daarmee niet één maar meteen twee slagen duurder. Zie de eigenschappen van de R1100RT zoals EileRT die beschrijft.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!