Nieuwe software versie Garmin
Moderator: RT_Patrick
Nieuwe software versie Garmin
Voor degenen die een abonnement hebben op de nuMap service van Garmin: versie 2010.30 is verschenen!
Re: Nieuwe software versie Garmin
Klopt! Deze staat inmiddels al op de 550...
Toevallig ging ik kijken voor een update en 8 dagen later kreeg ik een mail van Garmin dat deze update uit was. :lol:
Toevallig ging ik kijken voor een update en 8 dagen later kreeg ik een mail van Garmin dat deze update uit was. :lol:
Hoe hebben jullie dat gedaan? De gehele kaart op een SD-kaart of alleen een gedeelte op het interne geheugen van de 550 zelf?
In de nieuwe versie (2010.30) zit een fout. Garmin heeft het geheel zo beveiligd dat o.a. de motorkaart van onroute in Mapsource vergrendeld wordt.
Op het forum van GPS Notter kun je e.e.a. te weten komen, zie hier: http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Habeve

Op het forum van GPS Notter kun je e.e.a. te weten komen, zie hier: http://forum.gps.nl/viewforum.php?f=20" onclick="window.open(this.href);return false;
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Habeve

De hele Zumo zo ver mogelijk leeggemaakt, dus ook alle stemmen er af die ik toch niet versta (en dat is bijna alles). Dan 'gewoon' op mijn Zumo geladen... Dat duurt dan overigens wel een paar uur...Marruk8865 schreef:Hoe hebben jullie dat gedaan? De gehele kaart op een SD-kaart of alleen een gedeelte op het interne geheugen van de 550 zelf?
Ik heb aanvullende kaarten (fietskaart, garagehouders etc) op mijn SD kaartje staan. Net als alle muziek overigens.
Oké, ik kon alleen maar West en midden Europa kwijt geloof ik. Deze week maar weer even aan gaan zitten dus. Ben dan alleen bang dat ik teveel weggooi en hij het dan niet meer doet :shock:
Gevonden! Moest het bestand "gmapsupp.img" verwijderen. Lijkt wel of daar alles bijelkaar gezet word met elke update. Was namelijk 1,6GB groot 

Wel te laat, deze reactie, maar voordat ik mijn Garmin update, maak ik ALTIJD een backup voordat ik dingen weggooi. Gewoon de USB kabel er aan en alles overpompen naar een nieuw mapje op de pc (in mijn geval) of mac.
Mocht het dan niet goed gaan, kan ik nog wat repareren...
Mocht het dan niet goed gaan, kan ik nog wat repareren...
Had 'm uiteraard wel eerst naar mijn bureaublad verplaatst alvorens het weg te gooien 

Voor degene die een abonnement hebben op de nuMap service van Garmin, versie 2011.10b is verschenen.
(download van 3,67 Gb)
(download van 3,67 Gb)
Klopt, deze staat er bij mij al op! Ik zag trouwens dat het interne geheugen al aardig vol loopt (ik heb er geen MP3's op staan, die staan op de SD) en maar 1 stem geïnstalleerd.dutchmidiman schreef:Voor degene die een abonnement hebben op de nuMap service van Garmin, versie 2011.10b is verschenen.
(download van 3,67 Gb)
Ik weet niet welke Garmin je gebruikt, maar dat is afhankelijk wat je aan kaarten geïnstalleerd hebt.Electric schreef:Ik zag trouwens dat het interne geheugen al aardig vol loopt (ik heb er geen MP3's op staan, die staan op de SD) en maar 1 stem geïnstalleerd.
En ik vraag het maar, vergeet je ook niet jou oude kaarten te wissen, anders blijven die, afhankelijk hoe je de kaarten installeert, oude versies ook nog aanwezig.
Ik heb Benelux en Duitsland geïnstalleerd staan, alle NL/BE, UK/US en Duitse stemmen (ik vindt het heerlijk als ik "harder, harder" of "louder, louder" toegeschreeuwd wordt als ik op volume-omhoog druk :lol:

En volgens mij heb ik nog 25% geheugen vrij van de (ingebouwde) 2 Gb.
Ik adviseer eventueel MapSource te gebruiken om een selectie te maken van de gewenste kaarten.
Via de WebUpdater heb ik bemerkt dat soms alle kaarten geïnstalleerd werden (of ik zag iets over het hoofd

Ik heb de Zumo 550 met europa. Hoe kun je zien dat er nog oude kaarten op staan? Dat is mij nog nooit opgevallen...
Mapsource gebruik ik ook, ik moet alleen nog even kijken hoe ik die kaarten kan updaten.
Mapsource gebruik ik ook, ik moet alleen nog even kijken hoe ik die kaarten kan updaten.
Hoe oud je kaarten zijn kun je zien op je Zumo onder het knopje "Kaart" bij info.Electric schreef: Hoe kun je zien dat er nog oude kaarten op staan? Dat is mij nog nooit opgevallen...
Hier kun je alles nalezen over, hoe je kaarten te updaten.
Succes

Hub
Als je inderdaad via "instellingen" (ikoon rechts-onderin), en dan "Kaart" (links-boven), en dan "Kaart Info" (midden, helemaal onderaan) krijg je de versie-informatie te zien van alle geladen kaarten. Als het goed is zou er maar 1 mogen staan, met een check-mark (=geselecteerd). (althans volgens de handleiding, pagina 41. Want ik heb niet zo'n apparaat)
Zijn er meerdere aanwezig (bijv. oudere versies of OnRoute Motorkaart, andere regio's, etc) dan kan je dus wisselen tussen de verschillende kaarten.
Zijn er meerdere aanwezig (bijv. oudere versies of OnRoute Motorkaart, andere regio's, etc) dan kan je dus wisselen tussen de verschillende kaarten.
Ik heb even gekeken op de Zumo 550 en er staat maar 1 kaart geinstalleerd. De Mapsource kaarten zijn ook inmiddels bijgewerkt. Ik kan nu kiezen uit de kaarten van 2008 en 2011... 

Voor degenen die een abonnement hebben op de nuMap service van Garmin: versie 2011.20 is verschenen!
Let op: er is een nieuwe methodiek gekozen door Garmin om de MapUpdate naar je kompjoeter te halen;
Je moet eerst een download-programma starten, die dan je apparaat-code controleert samen met de (nieuwe) product-code.
Daarna kan je de verschillende kaarten kiezen, die dan direct naar je Garmin geladen kunnen worden (vindt ik minder prettig, maar zal voor sommige gebruikers gemakkelijker zijn) of naar je pc.
Als je Garmin niet alle kaarten kan installeren (duh!), kan je kiezen om de kaarten op je pc te downloaden.
Wat de nodige tijd in beslag zal nemen (Garmin zegt "...enkele uren...")
Koffie, iemand? :lol:
Het is dus niet meer zo dat je 1 grote exe-file kunt downloaden waarin alle kaarten zitten
(zal wel met de beveiliging te maken hebben, vermoed ik)
Let op: er is een nieuwe methodiek gekozen door Garmin om de MapUpdate naar je kompjoeter te halen;
Je moet eerst een download-programma starten, die dan je apparaat-code controleert samen met de (nieuwe) product-code.
Daarna kan je de verschillende kaarten kiezen, die dan direct naar je Garmin geladen kunnen worden (vindt ik minder prettig, maar zal voor sommige gebruikers gemakkelijker zijn) of naar je pc.
Als je Garmin niet alle kaarten kan installeren (duh!), kan je kiezen om de kaarten op je pc te downloaden.
Wat de nodige tijd in beslag zal nemen (Garmin zegt "...enkele uren...")
Koffie, iemand? :lol:
Het is dus niet meer zo dat je 1 grote exe-file kunt downloaden waarin alle kaarten zitten

(zal wel met de beveiliging te maken hebben, vermoed ik)

Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 22 aug 2010, 01:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor de technici onder u; :lol:
Met dank aan de SysInternal tools (:twisted:) maakt Garmin gebruik van Akamai (hosting service) om de download te doen.
Die "..gaat uren duren.." van Garmin is ietwat overtrokken, binnen 30 minuten was het allemaal klaar.
(e.e.a. wel afhankelijk van je verbindingssnelheid naar het internet natuurlijk
)
En komt de gedownloade data in {Users\[je login-naam]\AppData\Local\Temp\IMG} te staan als je Windhoos 7 gebruikt.
(circa 2,6 Gb aan data)
Met dank aan de SysInternal tools (:twisted:) maakt Garmin gebruik van Akamai (hosting service) om de download te doen.
Die "..gaat uren duren.." van Garmin is ietwat overtrokken, binnen 30 minuten was het allemaal klaar.
(e.e.a. wel afhankelijk van je verbindingssnelheid naar het internet natuurlijk

En komt de gedownloade data in {Users\[je login-naam]\AppData\Local\Temp\IMG} te staan als je Windhoos 7 gebruikt.
(circa 2,6 Gb aan data)
Valt idd bij mij ook erg mee. In het begin lijkt het "metertje" maar niet vooruit te willen maar daarna gaat ie met grote stappen vooruit. Wel mooi systeem zo. Ook voor de Mac.
Met wel 1 mindere opmerking;
Je krijgt de optie om ipv de kaarten te downloaden (Install on PC only) ook de mogelijkheid (dat is de default instelling) dat je de kaarten direct naar je Garmin laat sturen.
Maar lijkt niet goed te werken;
Garmin geeft aan het eind aan dat er inderdaad data ontvangen wordt, maar uiteindelijk blijkt de oude kaart erin te blijven staan!
Het is m.i. dus handiger/verstandiger om de optie "Install on PC Only" te kiezen en dan vanuit MapSource of MapInstall de kaarten naar je Garmin te sturen.
Deze "nieuwe" installatie-routine lijkt je "oude" kaart-data niet eerst weg te halen.
(althans, niet bij mijn 2820
)
Ik ga zodadelijk eerst via MapInstall de oude kaart verwijderen (maar installeer wel de MotorKaart
) en dan nogmaals via deze "nieuwe" methode proberen.
Wellicht ligt het aan mij! :lol:
Je krijgt de optie om ipv de kaarten te downloaden (Install on PC only) ook de mogelijkheid (dat is de default instelling) dat je de kaarten direct naar je Garmin laat sturen.
Maar lijkt niet goed te werken;
Garmin geeft aan het eind aan dat er inderdaad data ontvangen wordt, maar uiteindelijk blijkt de oude kaart erin te blijven staan!
Het is m.i. dus handiger/verstandiger om de optie "Install on PC Only" te kiezen en dan vanuit MapSource of MapInstall de kaarten naar je Garmin te sturen.
Deze "nieuwe" installatie-routine lijkt je "oude" kaart-data niet eerst weg te halen.
(althans, niet bij mijn 2820

Ik ga zodadelijk eerst via MapInstall de oude kaart verwijderen (maar installeer wel de MotorKaart

Wellicht ligt het aan mij! :lol:
Inderdaad, deze "nieuwe methodiek" haalt je oude kaarten dus niet weg, dat doet alleen MapInstall.
(of MapSource, als je daar handig(er) mee bent, uw keuze
)
Via MapInstall is het dus doenlijk om achteraf de gewenste kaarten te selecteren en daarna te installeren.
Als je MapInstall gebruikt en je hebt de MotorKaart ook, de nieuwe 2011.20 én de Motorkaart kiezen, natuurlijk.
Verder een fluitje van een cent, min-of-meer.
Nu maar weer extra koffie genomen
, want via USB de kaarten naar de 2820 is niet snel.
Ach ja, het is momenteel rustig, en ik test het graag voor jullie uit.
Einde van deze service-mededeling. :lol:
(of MapSource, als je daar handig(er) mee bent, uw keuze

Via MapInstall is het dus doenlijk om achteraf de gewenste kaarten te selecteren en daarna te installeren.
Als je MapInstall gebruikt en je hebt de MotorKaart ook, de nieuwe 2011.20 én de Motorkaart kiezen, natuurlijk.
Verder een fluitje van een cent, min-of-meer.
Nu maar weer extra koffie genomen

Ach ja, het is momenteel rustig, en ik test het graag voor jullie uit.
Einde van deze service-mededeling. :lol:

Maar die install haalt niet de oude kaart van je Garmin bedoel je? Bij mij wel.
Op het forum van www.gps.nl staat hoe je die handmatig kunt verwijderen. Iets met gmapprom ofzo. Heb ik ook een keer gedaan om ruimte vrij te maken op mijn 550.
Ik heb nu deze laatste versie op mijn 550 staan en in Base Camp (Mac OS versie van MapSource. Staat nu de nieuwe kaart als standaard en de oude versie staat ook nog in het lijstje. Deze haal ik er morgen wel af.
Ik moet zeggen dat ik die nieuwe manier niet verkeerd vind. Dus ook die optie met gelijk naar PC overzetten werkt bij mij wel goed.
Op het forum van www.gps.nl staat hoe je die handmatig kunt verwijderen. Iets met gmapprom ofzo. Heb ik ook een keer gedaan om ruimte vrij te maken op mijn 550.
Ik heb nu deze laatste versie op mijn 550 staan en in Base Camp (Mac OS versie van MapSource. Staat nu de nieuwe kaart als standaard en de oude versie staat ook nog in het lijstje. Deze haal ik er morgen wel af.
Ik moet zeggen dat ik die nieuwe manier niet verkeerd vind. Dus ook die optie met gelijk naar PC overzetten werkt bij mij wel goed.
Nee, ech nie, helaas :shock:
Deze nieuwe applicatie, laat ik die voor het gemak maar even "garminmapupdater_NT_c" noemen, geeft aan dat je nieuwe kaart naar de Garmin gestuurd wordt, en de Garmin 2820 geeft het ook netjes aan, via de "Data wordt ontvangen" op het scherm.
Van te voren geeft "garminmapupdater_NT_c" ook netjes aan dat heel Europa niet in het apparaat past (lees: er is tweeweg communicatie, de Garmin geeft dus ook terugmeldingen), dus kies ik uit het lijstje wat "garminmapupdater_NT_c" aangeeft, de Benelux map.
Dan die melding "Data wordt ontvangen", en na verloop van tijd de melding vanuit de "garminmapupdater_NT_c" dat dit gedaan is, etc.
Maar als ik dan via kaart-details op de Garmin 2820 kijk, staat er nog steeds 2011.10.
Dus apparaat uit en weer aan, zelfde resultaat.
Dezelfde actie maar dan via MapInstaller de kaarten kiezen (ook Motorkaart) en dat gaat in 1 keer goed, zelfs zonder een restart, gelijk de juiste aanduiding.
(2011.20)
Ik denk dat het iets is met de oudere generatie Garmin, zijnde in dit geval de 2820, die heeft blijkbaar moeite dat deze specifieke applicatie probeert de Benelux kaart te installeren. Hoewel ik geen foutmelding zag staan.
Ik heb inderdaad gelezen hoe je met bestanden kunt werken in het flashgeheugen van de Garmin, maar als het ff kan probeer ik dat liever te vermijden.
Heb een keer in Zuid-Duitsland gestaan met een constante reboot omdat er blijkbaar ergens iets fout zat in de data.
Anyhoe, ik heb het via een "omweg" (lees: MapInstall) opgelost, ook prima wat mij betreft.
We kunnen weer 3 á 4 maanden vooruit met deze kaart.
Ga wel ff checken of de mij gekende routing-fouten er uit zijn, die waren echt lachwekkend en heel bijzonder.
Nu weer terug naar mijn filmpjes :lol:
Deze nieuwe applicatie, laat ik die voor het gemak maar even "garminmapupdater_NT_c" noemen, geeft aan dat je nieuwe kaart naar de Garmin gestuurd wordt, en de Garmin 2820 geeft het ook netjes aan, via de "Data wordt ontvangen" op het scherm.
Van te voren geeft "garminmapupdater_NT_c" ook netjes aan dat heel Europa niet in het apparaat past (lees: er is tweeweg communicatie, de Garmin geeft dus ook terugmeldingen), dus kies ik uit het lijstje wat "garminmapupdater_NT_c" aangeeft, de Benelux map.
Dan die melding "Data wordt ontvangen", en na verloop van tijd de melding vanuit de "garminmapupdater_NT_c" dat dit gedaan is, etc.
Maar als ik dan via kaart-details op de Garmin 2820 kijk, staat er nog steeds 2011.10.
Dus apparaat uit en weer aan, zelfde resultaat.
Dezelfde actie maar dan via MapInstaller de kaarten kiezen (ook Motorkaart) en dat gaat in 1 keer goed, zelfs zonder een restart, gelijk de juiste aanduiding.
(2011.20)
Ik denk dat het iets is met de oudere generatie Garmin, zijnde in dit geval de 2820, die heeft blijkbaar moeite dat deze specifieke applicatie probeert de Benelux kaart te installeren. Hoewel ik geen foutmelding zag staan.
Ik heb inderdaad gelezen hoe je met bestanden kunt werken in het flashgeheugen van de Garmin, maar als het ff kan probeer ik dat liever te vermijden.
Heb een keer in Zuid-Duitsland gestaan met een constante reboot omdat er blijkbaar ergens iets fout zat in de data.
Anyhoe, ik heb het via een "omweg" (lees: MapInstall) opgelost, ook prima wat mij betreft.
We kunnen weer 3 á 4 maanden vooruit met deze kaart.
Ga wel ff checken of de mij gekende routing-fouten er uit zijn, die waren echt lachwekkend en heel bijzonder.
Nu weer terug naar mijn filmpjes :lol:

Zojuist de 2011.20 stand geïnstalleerd en de update ging in één keer goed. Helaas zie ik weinig tot geen verbetering in kaartmateriaal. Wegen die er al een kwartaal liggen staan er nog niet op...
Hieronder de "spookweg" die je zeer efficiënt naar de A12 brengt in plaats van door Zevenhuizen:

Hieronder de "spookweg" die je zeer efficiënt naar de A12 brengt in plaats van door Zevenhuizen:

Datzelfde viel mij vandaag na een stukje rijden ook idd op. Beetje vreemd!

En vandaag bemerkte ik dat nüMaps Lifetime™ Europe versie 2011.30 beschikbaar is.
Hopelijk met verbeteringen...

Hopelijk met verbeteringen...
Vreemd, ik zie 'm niet staan, maar wel een nieuwe download voor 2011.10???
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Die nieuwe download is niet versie 10 maar 30.
Dat zie je pas met het downloaden, installeren.
Vautje bedankt zullen we maar zeggen.
Richard
Dat zie je pas met het downloaden, installeren.
Vautje bedankt zullen we maar zeggen.
Richard
Helaas heb ik wat problemen met de installatie van de 2011.30 update;
De Garmin blijft aangeven dat de kaart niet ontgrendelt kan worden. _003
Online gedaan, via MyGarmin, product-code gekregen, ook de ontgrendel-code.
Ook per email de product-code gekregen.
Binnen MapSource de product-code ingegeven, met (voor mijn referentie) de naam van de Garmin.
Wordt netjes geaccepteerd.
Maar tot mijn grote verbazing zie ik ook nog een "Region unlock code from 4a6d0e8c-d6e9-4.. punt GBA" staan, met een hele andere product-code.
Naast nog 1 voor de 2011.20 versie.
En laat ik nu toevallig die "4a6d0e8c-d6e9-4..punt GBA" ook op de Garmin zien staan.
Naast nog zo’n andere code, die ook wederom binnen MapSource aangegeven wordt,
En tot mijn stomme verbazing kreeg ik een 2e (gratis) '" nüMap OneTime" update, wederom.
(2011.20 kreeg ik al gratis ivm 1e registratie en activatie van de Garmin)
Terwijl ik net 10 minuten geleden daar voor (ook nog) een "nüMap LifeTime" update gekocht had, en geactiveerd.
Volgens mij gaat die
beveiliging van Garmin weer redelijk de k.nt in de wind gooien, ik ben daarom genoodzaakt weer terug te stappen naar 2011.20, die werkt blijkbaar wel.
Wellicht dat de Onroute Motorkaart Benelux in de weg zit, maar dat werkte prima (met 2011.20).
Jammer dat eerlijke, betalende gebruikers het slachtoffer moeten zijn van die
fouten van Garmin.
En ik vond het updaten wel zo snel gaan, en ben nu alweer een paar uur bezig. (via MapInstall of MapSource geeft hetzelfde resultaat voor 2011.30)
Dit zijn de momenten dat ik _003 op Garmin ben, ze maken het extra moeilijk.
Bah!
Heb daarom een email gestuurd aan Garmin NL met de hoop dat ze binnen een paar dagen reageren met een oplossing.
Dus, maak een volledige backup, het kan zijn dat het fout loopt.
De Garmin blijft aangeven dat de kaart niet ontgrendelt kan worden. _003
Online gedaan, via MyGarmin, product-code gekregen, ook de ontgrendel-code.
Ook per email de product-code gekregen.
Binnen MapSource de product-code ingegeven, met (voor mijn referentie) de naam van de Garmin.
Wordt netjes geaccepteerd.
Maar tot mijn grote verbazing zie ik ook nog een "Region unlock code from 4a6d0e8c-d6e9-4.. punt GBA" staan, met een hele andere product-code.
Naast nog 1 voor de 2011.20 versie.
En laat ik nu toevallig die "4a6d0e8c-d6e9-4..punt GBA" ook op de Garmin zien staan.
Naast nog zo’n andere code, die ook wederom binnen MapSource aangegeven wordt,
En tot mijn stomme verbazing kreeg ik een 2e (gratis) '" nüMap OneTime" update, wederom.
(2011.20 kreeg ik al gratis ivm 1e registratie en activatie van de Garmin)
Terwijl ik net 10 minuten geleden daar voor (ook nog) een "nüMap LifeTime" update gekocht had, en geactiveerd.
Volgens mij gaat die

Wellicht dat de Onroute Motorkaart Benelux in de weg zit, maar dat werkte prima (met 2011.20).
Jammer dat eerlijke, betalende gebruikers het slachtoffer moeten zijn van die

En ik vond het updaten wel zo snel gaan, en ben nu alweer een paar uur bezig. (via MapInstall of MapSource geeft hetzelfde resultaat voor 2011.30)
Dit zijn de momenten dat ik _003 op Garmin ben, ze maken het extra moeilijk.
Bah!
Heb daarom een email gestuurd aan Garmin NL met de hoop dat ze binnen een paar dagen reageren met een oplossing.
Dus, maak een volledige backup, het kan zijn dat het fout loopt.
Mag ik jullie wijzen op het OpenstreetMap project waarvan je hier; http://garmin.na1400.info/routable.php, kaarten kunt downloaden die maandelijks geupdate worden.
Deze kaarten gebruik ik voor mijn GPSmap76CSx en zijn geloof ik best goed.
Ik heb geen ervaring met het gebruik ervan op een ZUMO, maar het zou me niets verbazen als je ze er gewoon op kunt zetten, ik doe dat voor die 76CSx met Mapsource.
Routing gaat niet zo geweldig, maar dat kan liggen aan de GPS en niet aan de kaart, maar dat weet ik dus niet...
Peter
Ik heb geen ervaring met het gebruik ervan op een ZUMO, maar het zou me niets verbazen als je ze er gewoon op kunt zetten, ik doe dat voor die 76CSx met Mapsource.
Routing gaat niet zo geweldig, maar dat kan liggen aan de GPS en niet aan de kaart, maar dat weet ik dus niet...
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Peter
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Tja, ik heb net als zoveel anderen een lifetime update gekocht, dus ik blijf gewoon mijn kaarten bij Garmin updaten.Peter Cools schreef:Mag ik jullie wijzen op het OpenstreetMap project waarvan je hier; http://garmin.na1400.info/routable.php, kaarten kunt downloaden die maandelijks geupdate worden.
![]()
Peter
Blijft wel een gedoe, met onroute erbij moet je verschillende kaarten een paar keer installeren. Maar ja dat is dan de charme van Garmin zullen we maar zeggen. Hij staat er bij mij inmiddels weer op.

Zümo XT
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
....ik heb afgelopen seizoen de OMS kaarten op mijn BMW NAV II gebruikt en die zijn zéér nauwkeurig...Peter Cools schreef:Routing gaat niet zo geweldig, maar dat kan liggen aan de GPS en niet aan de kaart, maar dat weet ik dus niet...![]()
Peter

zie ook viewtopic.php?f=40&t=2568&p=30434&hilit ... %60#p30434
Ondertussen is vandaag mijn probleem met de 2011.30 kaart-update opgelost;
Het probleem lijkt te zijn dat MapSource de verkeerde ontgrendelcodes op het verkeerde apparaat plaatste.
Maar dat alleen bij de 2011.30-kaart, de 2011.20 kaart bleef wel prima werken.
De oplossing was dat Garmin NL (= Sailtron) de unlock-codes toestuurde van dat ene apparaat en ik dit weer moest importeren binnen MapSource.
Moet zeggen Garmin NL prima ondersteuning gaf, en ook belangrijk, redelijk snel tot een oplossing kwam.
(nadat ik uitgebreid liet zien waar wat gebeurde en m.i. fout liep).
Nu op een geheugenkaartje geheel Europa plaatsen (is ca. 4Gb) en ik ben er helemaal klaar voor. (op het apparaat zelf zet ik alleen Benelux en Motorkaart Benelux).
Probleem opgelost!
Het probleem lijkt te zijn dat MapSource de verkeerde ontgrendelcodes op het verkeerde apparaat plaatste.
Maar dat alleen bij de 2011.30-kaart, de 2011.20 kaart bleef wel prima werken.
De oplossing was dat Garmin NL (= Sailtron) de unlock-codes toestuurde van dat ene apparaat en ik dit weer moest importeren binnen MapSource.
Moet zeggen Garmin NL prima ondersteuning gaf, en ook belangrijk, redelijk snel tot een oplossing kwam.
(nadat ik uitgebreid liet zien waar wat gebeurde en m.i. fout liep).
Nu op een geheugenkaartje geheel Europa plaatsen (is ca. 4Gb) en ik ben er helemaal klaar voor. (op het apparaat zelf zet ik alleen Benelux en Motorkaart Benelux).
Probleem opgelost!

Er is een nieuwe versie van MapInstall (MapInstall software v3.14.4, 19 november 2010) beschikbaar;
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3291
En wat is er nieuw en verbeterd;
◦Added support for Unicode maps.
◦Added support for Thai language.
◦Fixed some map display issues.
◦Fixed an issue with map selection.
◦Fixed an issue with the splash screen.
◦Fixed an issue with the updating process.
◦Fixed an issue with receiving maps for products not currently installed on the PC.
◦Fixed some issues with the Japanese localization.
◦Fixed some issues with maps sent to devices.
◦Made MapInstall more robust when encountering invalid map products.
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=3291
En wat is er nieuw en verbeterd;
◦Added support for Unicode maps.
◦Added support for Thai language.
◦Fixed some map display issues.
◦Fixed an issue with map selection.
◦Fixed an issue with the splash screen.
◦Fixed an issue with the updating process.
◦Fixed an issue with receiving maps for products not currently installed on the PC.
◦Fixed some issues with the Japanese localization.
◦Fixed some issues with maps sent to devices.
◦Made MapInstall more robust when encountering invalid map products.
En voor degene met de "OnRoute 1001 Routes (micro)SD-kaart", daar is ook een update voor beschikbaar, mocht je dat gemist hebben;
http://www.onroute.nl/page/product/1001 ... sd#updates
Je krijgt door een update naar versie v1.20 ook nog eens een honderdtal extra routes erbij, gratuis, voor noppes, free, gratis.
http://www.onroute.nl/page/product/1001 ... sd#updates
Je krijgt door een update naar versie v1.20 ook nog eens een honderdtal extra routes erbij, gratuis, voor noppes, free, gratis.

- clemturbo
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Iemand ervaring met fietskaarten voor op de Zumo?
Zijn deze gedetailleerde dan mapsource?
Ik gebruik mijn zumo ook voor het werk, en zit ook vaak in het buitengebied, wat ik dan zie dat mapsource regelmatig kleine wegen niet ziet.
Groet Clemens
Ik gebruik mijn zumo ook voor het werk, en zit ook vaak in het buitengebied, wat ik dan zie dat mapsource regelmatig kleine wegen niet ziet.
Groet Clemens
Boswachter
Nee. helaas alleen op de Garmin Edge. :roll:
Daarop zijn de kaarten wel heel gedetailleerd merk ik op.
Zoals bijv. Soesterberg, rond de oude vliegbasis, enkele "sluiproutes" over en langs de startbanen staan er al op.
Daarop zijn de kaarten wel heel gedetailleerd merk ik op.
Zoals bijv. Soesterberg, rond de oude vliegbasis, enkele "sluiproutes" over en langs de startbanen staan er al op.

- PaPinkelman
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Er is een Onroute Fiets kaart : http://www.onroute.nl/page/product/fiet ... derland_cd
Volgens mij woon jij niet zo heel ver van Notter, de thuisbasis van Waypoint. Daar kan je vast deze kaart 'in levende lijve' bekijken en vergelijken met de standaard wegenkaart van Garmin (City Navigator, Mapsource is de naam van het PC programma van Garmin).
Volgens mij woon jij niet zo heel ver van Notter, de thuisbasis van Waypoint. Daar kan je vast deze kaart 'in levende lijve' bekijken en vergelijken met de standaard wegenkaart van Garmin (City Navigator, Mapsource is de naam van het PC programma van Garmin).
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- Yobotje
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Hoi Clemens, de fietskaarten op de Zumo zijn voor mij een echte aanwinst net als de motorkaart. In september heeft me dat zo'n slordige 350 km fietsplezier opgeleverd in drie weken tijd.clemturbo schreef:Iemand ervaring met fietskaarten voor op de Zumo?
Groet Clemens
De detailering is anders dan de Mapsource kaart. Je ziet ook niet alle waypoints maar weer wel alle fietsknooppunten. Je kunt natuurlijk wel je eigen waypoints importeren.
Ook belangrijk te weten dat je soms zelf de route moet aanpassen want de kaart is redelijk eigenwijs en dan kom je het bos niet uit omdat je ertoe gewongen wordt die route te volgen omdat er niet meer details zijn.
Ook wordt je soms naar paden gestuurd die meer voor een moutainbiker dan toerfietser bedoeld zijn. Toch blijft het een aanwinst voor me en hij werkt prima op m'n Zumo 550.

Oudoe ééj!
Theo.

Theo.
- clemturbo
- Woonplaats of omgeving: Enschede
Ik zal het eens bekijken.
Ik maak nu routes aan de hand van de tracklog en een kaart, dit gaat voor 80% goed, maar omdat de kleine wegen niet in mapsource
staan maakt hij omleidingen, die niet nodig zijn.
Groet Clemens
Ik maak nu routes aan de hand van de tracklog en een kaart, dit gaat voor 80% goed, maar omdat de kleine wegen niet in mapsource
staan maakt hij omleidingen, die niet nodig zijn.
Groet Clemens
Boswachter
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht Nieuwe versie van Garmin's WebUpdater -> versie 2.5.6
door Inspector Gadget » » in Over: GPS en navigatie - 5 Reacties
- 2177 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM