Pagina 1 van 1
Pekelperikelen?
Geplaatst: 18 feb 2010, 17:44
door hans51
Hopelijk wordt de laatste pekel van deze winter van de wegen weggeregend.
Ik vermoed dat het overvloedige zout de RT geen goed heeft gedaan.
Ik loop tegen de volgende problemen aan:
Ruitverstelling werkt niet meer.
Jiffy schakelaar had kuren, deze maar even doorverbonden.
12V plug onder zadel, bedrading doorgerot.
12V plug dashboard geeft nog maar 7V.
Klokje doet het alleen nog met contact aan.
Het lijkt mij een aarding probleem, ik heb het electrisch schema, maar ik kom er niet uit.
Is er nog iemand met goede tips?
Alvast bedankt.
Hans.
Re: Pekelperikelen?
Geplaatst: 19 feb 2010, 10:57
door HansD
Ik zou eens beginnen met de verdachte draden en contacten ruim in de WD40 te zetten. Doet vaak wonderen...
Maar met zo'n lijst aan storingen zal dat niet de hele oplossing zijn.
Succes!
Hans
Re: Pekelperikelen?
Geplaatst: 19 feb 2010, 19:48
door moh_fan
Denk er ook eens aan om het schakel-pook-mechanisme eens onder handen te nemen...
Na een winterperiode was bij mijn toenmalige 1150 het mechanisme helemaal aangevreten door de pekel,
waardoor schakelen ergens halverwege de lente schier onmogelijk werd.
Re: Pekelperikelen?
Geplaatst: 22 feb 2010, 20:49
door hans51
Bedankt voor de tips mannen.
De WD40 spuitbus was alreeds leeggespoten, helaas weinig effect.
De schakelpook heb ik vlak voor de winter al een grondige beurt gegeven, die kan er voorlopig tegen.
Hans.
Re: Pekelperikelen?
Geplaatst: 22 feb 2010, 21:53
door Baird
Dit lijkt me niet van één winter met pekel, meer op een meerjarig ontstaan probleem.

Re: Pekelperikelen?
Geplaatst: 24 feb 2010, 20:23
door thooms
Ik lees telkens over wd40 in combinatie en elektrische stekker inspuiten
Heren dit hoort er helmaal niet in dit is uit den boze.
wil je echt iets goeds doen koop dan een bus elektro-clean dit is er voor bedoeld, wd 40 gebruik maar voor je sloten
Dus nieT 0meer doen jongens
Gr WIJNALD
Re: Pekelperikelen?
Geplaatst: 25 feb 2010, 21:59
door mptrap
Hans,
De bedrading en stekker van mijn spanningsaansluiting onder het zadel was ook doorgerot. Ik heb inmiddels, via adviezen op dit forum, bij de BMW dealer (auto) in Heemstede, een nieuwe besteld (€2,80 o.i.d.) Hij had er meerdere besteld. Als je er een nodig heb wil ik er nog wel een keer langs rijden.
Verder is het vooral "meten is weten".
Één van de voedingsdraden (rood/wit) van het rider information display is de zelfde als de draden van accessoires stekkers.
Deze voorziet ook je Windshield motor van spanning.
Is zekering 3 in orde?
Welke spanning meet je op zekering 3 t.o.v massa. Dit zou dezelfde spanning moeten zijn als de spanning van je accessoires stekker.
Als deze spanning te laag is kan dat veroorzaakt worden doordat je rotte bekabeling kortsluiting maakt (geen harde kortsluiting), of omdat er gecorrodeerde contacten in je bedrading zit (spanningsval).
Succes
Michael
Re: Pekelperikelen?
Geplaatst: 25 feb 2010, 22:02
door HansD
thooms schreef:Ik lees telkens over wd40 in combinatie en elektrische stekker inspuiten
Heren dit hoort er helmaal niet in dit is uit den boze.
wil je echt iets goeds doen koop dan een bus elektro-clean dit is er voor bedoeld, wd 40 gebruik maar voor je sloten
Dus nieT 0meer doen jongens
Gr WIJNALD
Ik geloof het graag, maar mogen we misschien ook weten waarom niet
Hans
Re: Pekelperikelen?
Geplaatst: 26 feb 2010, 00:03
door Inspector Gadget
WD 40 is een soort kruip-olie, terwijl je voor elektrische contacten je juist wil ontvetten en daar heb je (bijv.) Isopryl-alcohol nodig, of iets wat schoon maakt en snel weer vervliegt.
(WD40 is Water Displacement (=afstotend), 40e poging)
WD40 is bedoelt om vocht te weren, roestvorming tegen te gaan, en smering te geven, en juist niet te verdampen.
WD40 laat een dunne film achter van olie.
Voor contacten, stekkers e.d. inderdaad elektrische contactreiniger gebruiken.