Begrijp ik het zo goed:
Je wilt een bestaande set op maat kopen van de R1150 RT nadat je besloten hebt van de vaste maatvoering af te wijken door de abs pomp te passeren? Dat lijkt een beetje te wringen met elkaar..
Toch zijn daar in dit specifieke geval twee goede oplossingen voor:
1 Je bestelt de set staalomwonden remleidingen op maat voor de gewone aansluiting, in dit geval alsof de vermalijde abs3 / I ABS servo er nog tussen zou zitten. Vervolgens koppel je de leidingen door met de banjo sluitingen op elkaar met een koppelstuk. Ik had bij m'n R1150 RT uit 2003 al eerder staalomwonden remleidingen laten monteren, toen de ABS 3 pomp het begaf. De monteur loste dat op door de banjo koppelstukken van de bestaande leidingen met elkaar te verbinden en op die manier ook de ABS pomp te passeren. Ik weet niet meer precies hoe het 'achter' ging tav het rempotje.
2 Je meet op wat je nodig hebt aan lengte van staalomwonden remleidingen zowel aan de voorkant als aan de achterkant. Doe dat eerst met een touwtje ter dikte van de leiding vanwege de 'loop' van de remleiding langs diverse onderdelen. Meet uiteindelijk de lengte van het gestrekte touwtje op in cm. Vervolgens bestel je de staalomwonden leidingen op maat in de gewenste lengte en kleur. Dan kan bij talloze firma's Bijvoorbeeld bij deze
firma.
Op
deze site staat een stappenplan dat je kunt doorlopen tav maatvoering en kleur.
Mijn ervaring is dat Hel remleidingen in ieder geval uitstekend voldoen als het op gevoel van remmen aankomt, wat belangrijk wordt als je definitief afscheid neemt van het ABS/CBS. Dat de remmen niet langer bekrachtigd worden heeft nauwelijks invloed. Zoals @DickJe in zijn post opmerkt: het remt gewoon goed.
Misschien handig om even mee te nemen:
- Denk op voorhand na over doorvoerstukken o.a. bij de vorkpoten, die niet in alle gevallen een banjo aansluiting doorlaten.
- Denk ook even na over de electronica, met name de foutmeldingen op het dashboard en de werking van het remlicht.
Er komt bij het passeren van de ABS3/ I-ABS module meer kijken dan remleidingen en elektronica, ook verzekeringstechnisch kunnen daar haken en ogen vanuit de RDW type homologatiekeuring in voorkomen.