Pagina 1 van 1

Voorstellen

Geplaatst: 14 jul 2021, 12:22
door Sugerbelly
Goedenmiddag allemaal, ik wil mijzelf even voorstellen.
Ik ben 41 en ik kom uit Papendrecht , vader van 2 heerlijke donderstenen en sinds een maand of 8 eigenaar van mijn 1e BMW RT1150.

Ik rij nu al zo'n 5 jaar motor, en mijn 1e fiets was in mijn geval een aanschaf met mijn verstand en niet het hart (diversion 600).

Om een jaar later een Triumph 995I ST Sprint aan te schaffen, een geweldige fantastische heerlijke motor maar na een val van ruim 2.5 meter een een breukje in een ruggenwervel kon ik hier niet meer op rijden. Ze is te mooi om stil te staan.

Uiteindelijk uitgekomen op mijn RT1150. Wat een geweldige fiets, maar ondertussen wat uitdagingen gehad maar weten op te lossen.

Elektra had wel wat uitdagingen op gebied van accu, laden van accu, starten, verlichting, massa, en wat kleine dingetjes.

Net als vele heb ik begrepen veel last van KFS en in het begin was dit enorm wennen, los van de overstap van de Triumph (wolf in schaapskleren) naar een Beer met een vriendelijke glimlach, is toch de KFS het inhouden bij het loslaten van het gas en het rommelig lopen bij lage snelheden.. maar al met al erg blij met de keus.

Ik rij zowel zakelijk als privΓ© momenteel geschat 10k per jaar.

Ik hoop het een en ander te leren maar ook waarnodig te kunnen helpen bij issues. Ik ben geen motor technikes maar een boek helpt me altijd verder :-) πŸ˜€πŸ˜ƒπŸ™‚

Re: Voorstellen

Geplaatst: 14 jul 2021, 15:51
door EileRT
icon_welcome en bedankt voor je intro.

Gefeliciteerd met de aanschaf van een -1150- . Een fijne comfortabele tourmotor waar je vast en zeker veel plezier aan zult beleven.

Met het KFS bedoel je denk ik het KFR (KonstantFahrRuckeln). Dit is een verschijnsel wat wel eens voorkomt bij boxer motoren. Het is het onregelmatig lopen van de motor bij een constant toerental. Een goede afstelling en synchronisatie door een vakkundige monteur/specialist kan dit verhelpen. Je hoeft hier dus niet mee te leven. We hebben over dit verschijnsel op ons forum een topic ingericht. Als je dit doorleest kom je al veel te weten. ;)

Een (technisch)boek zal je zeker verder helpen maar vergeet niet ook alle kennis op ons forum. Stel vooral je vragen en deel gerust je ervaringen! _004

-groet-

Eilert

Re: Voorstellen

Geplaatst: 14 jul 2021, 15:59
door QuickFix
Mijn "Nieuwe" R1150RT uit 2005 staat nu bij de garage, oa. omdat hij last heeft van KFR (dit kon ik overduidelijk merken omdat mijn "Oude" 1150 uit 2004 dit niet heeft), wat bij een RT uit 2005 ook niet meer zou moeten gebeuren vanwege zijn twin-spark.

Na analyze blijkt een pen-bobine van de linker cilinder defect, dus deze wordt "As we speak" vervangen.

Snelle check (niet 100% garantie, maar gauw gedaan):
  1. Verwijder de plastic horizontale beschermkapjes die over je hoofdbougies zitten
  2. Start je motor
  3. Trek het bougiekapje van de bougie los aan een kant: het toerental zou nu moeten veranderen.
  4. Plaats het kapje weer terug: het toerental moet weer teruggaan naar hoe het was
  5. Herhaal stappen 3 en 4 hierboven, maar dan voor de andere cilinder
Merk je bij een van de twee cilinders geen verschil, dan is op die cilinder een van de bougies of bobines defect (waarschijnlijk de primaire; gaat hij echter echt beroerd lopen bij het loshalen, dan is de bobine van de secundaire bougie aan die kant defect).


Welkom bij de club en veel veilige kilometers toegewenst! _004

Re: Voorstellen

Geplaatst: 14 jul 2021, 18:59
door PanEuRoel
Dag 'Sugarbelly', van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1150RT en het forum.