JOS WRSM schreef: 22 apr 2021, 15:17
Ik zie het zo 1,2,3 niet zo snel waar ik het kan downloaden. Wellicht een kwestie van door de bomen het bos niet zien van mijn kant. Staat ook zoveel info op die website.
Even kijken of het zo lukt: Er zijn in de polders 2 soorten routes:
1: De gratis route in de Noordoostpolder vind je
in deze post van Han. Die staat -zoals Jos al meldt - hierboven en is gratis en direct vanaf het forum en de post van Han te downloaden. Na het downloaden en uitpakken van het zip.file vind je de route in het bekende gpx bestand terug.
Vanaf het binnenrijden van de polder heb ik de gratis Noordoostpolder route als aanrijd-route aangepast via de dijk - let op: max 80 km/uur en regelmatig lasercontrole - en door een deel van de Oostvaardersplassen. Om de rondrit sluitend te maken is ook het begin en het einde van de oorspronkelijke route enigszins aangepast om dubbelingen te voorkomen. Deze route is hier in gpx bestand
te downloaden. of vanuit de bijlage.
.
De gratis route naar en in de Noordoostpolder:
aanrijd tulpenroute NOP.png
.
De gratis route in de Noordoostpolder ziet er als bovenstaande afbeelding uit. Verwacht geen gezellige glooiende oude wegen met ruime bochten. Het verloop van de wegen is in deze moderne polder allemaal volgens het oude schippers-adagio: "Recht-zo-die gaat'. Gaat ie zo niet recht, dan volgt vaak een bocht van exact 90 graden. Om in motortermen te blijven: deze bochten worden niet genomen, maar 'gehoekt'. Misschien beter de route solo te rijden of de duo-passagier voor te bereiden op het hoeken van deze polderbochten.
.
2: De tulpen sight- seeing in Zuidelijk en Oost Flevoland bestaat uit drie routes, waarvoor een kleine vergoeding verschuldigd is.
Volgens de tulpenbloeimeter zou inmiddels zo'n 60 % in bloei staan. Ik ben er afgelopen weekend niet geweest, maar heb bij dat aantal wel m'n twijfels. Zelfs In Zuid-Holland staat dat aantal nauwelijks al in bloei.
De polders lopen altijd wat achter op de traditionele bloembollenteelt vanwege de grondsoort die daar voorkomt. In de traditionele gebieden - Noord- en Zuid-Holland is dat de zogenaamde geestgrond; afgegraven veen vermengd met duinzand. In de polders is dat zware zeeklei, wat een vruchtbare grondsoort is, maar veel minder geschikt voor de teelt van bloembollen.
Als hierboven gemeld zijn de routes in beide Flevolanden na betaling
hier te bestellen.
.
Schermafbeelding 2021-04-28 om 16.15.45.png
.
tulpenroute.zip
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.