Een tijdje terug zou een bedrijf (Eestor) in de US met een revolutie naar buiten komen voor wat betreft accu-pakketten.
Veel kleinere afmetingen, op te laden binnen het uur, geen speciale lader nodig, etc, etc, etc.
http://en.wikipedia.org/wiki/EEStor
Naar wat ik begrepen heb, is het (nog) geen broodje-aap, want ik zit diep genoeg in de elektronica dat het niet vreemd is om te verwachten dat dergelijke ontwikkelingen er aan komen.
En in plaats van accu, wordt er gebruik gemaakt van condensator-technologie (er is een verschil!), de Super Capacitor, oftewel de Super Condensator.
Zodra dat probleem van accu's -> condensators is opgelost (lees: gewicht, volume, chemie, dus ook kosten) zal het allemaal snel(ler) gaan.
Want de snelste elektrische auto (de Tesla) heeft iets van 8600 accu's (Li-ion batterijen) aan boord :shock:
Met een top van 210 km/uur, en een actie-radius van 393 km, als je "normaal" rijdt, volgens de fabrikant.
Wat betreft nieuw kopen;
Ikke niet, zonde-geld is mijn visie, ik spreek genoeg dealeRT's en zijn klanten (die wel nieuw kopen) om te weten dat je daar meestal een rekenmeester en een onderhandelingsexpert moet zijn om dat echt "uit" te komen. Naast een relatie-expert
Ik mag hopen dat BMW wel luistert naar zijn huidige en toekomstige klanten;
Want uiteindelijk is de gebruiker de beste ontwerper, die weet wat hij wilt, een ontwerper denkt te weten wat de gebruikers willen, en dat is niet altijd overeenkomstig.