Ik heb een heel sterk vermoeden (bijna zeker) is het zadel op de plaatjes een verlaagd zadel.
En jawel hoor, dit sterke vermoeden lijkt wel te kloppen. Er zijn op hoofdlijnen onderstaande types verlaagdes buddy's:
.
.
De integrale buddy, waarbij het bestuurdersgedeelte sterk verlaagd is tot een zitkuil en naadloos overloopt in de zit voor de duo passagier. De integrale buddy is gemonteerd op een verlaagd buddyframe aan de voorzijde.
.

- De zitt.jpg (24.19 KiB) 486 keer bekeken
.
De separate buddy, zeg maar de standaard buddy waarbij het passagiersgedeelte op een verlaagd frame rust.
.
Allereerst over je postuur: dat is van Hagrid, noch Piggelmee, dat gaat om een reguliere lengte.
Vervolgens eens even goed naar de foto van de buddy op je fiets gekeken.
Wat direct opvalt is het grote verschil in hoogte tussen het gedeelte voor de bestuurder en dat van de passagier. Dat komt overeen met de eerste foto van de verlaagde integrale buddy. Om er zeker van te zijn: Lukt het om dat grote verschil in hoogte te bereiken bij een reguliere buddy met een standaard buddyframe? Zie hieronder de foto's van de twee standen die m'n 1200 uit 2008 standaard biedt:
.

- tweekeeertjes.jpg (32.41 KiB) 486 keer bekeken
.
- Op de bovenste foto staat de buddy in de hoogste stand. Dat is ook goed terug te zien aan de onderrand, die niet meer aansluit op het tupperware. Er zit wat ruimte tussen.
- De onderste foto geeft de foto weer in de onderste stand. Lager kan de buddy niet, dan stoot de onderrand van de buddy tegen het tupperware aan.
.
Vanuit de standaard opzet is het verschil in hoogte tussen de voorste en de achterste buddy met de verlaging weliswaar iets groter geworden maar niet zo groot als de foto van je fiets laat zien. Die buddy ligt nog eens beduidend lager dan de standaard laagste stand biedt. Er lijkt dus wat anders aan de hand te zijn.
Om de buddy in die lage stand te krijgen, is een ander buddyframe nodig én wellicht een minder hoog opgebouwde buddy. De onderkant van de buddy sluit immers aan op de rand van het tupperware en kan door die rand niet nog verder zakken.
De onevenredig lage stand van je buddy verklaart de pijnlijke aardappelzak-houding, die al na een kwartiertje rijden optreedt. Ik herken dat omdat bij de proefrit van m'n 1200 de integrale verlaagde buddy van de bovenste foto gemonteerd was. Die werd na aankoop vervangen door een standaard buddyseat met een standaard buddyframe van een andere 1200.
In tegenstelling tot de vroegere BMW K types, waarbij een verlaagde fiets niet zomaar verhoogd kan worden, kan dat bij de 1200 serie dus tamelijk eenvoudig. De oplossing voor je probleem is dus gelegen in tenminste een ander buddyframe. Het zou me niet verbazen als dan ook een standaard buddy nodig is om het geheel passend te maken.
Er zijn vast wel mensen die juist een verlaagde buddy ambiëren, dan ligt een advertentie met een ruil voor de hand. Een nieuwe buddy aan de voorkant is al gauw 250-300 euro , nog los van het onderstel. Dat kan gewoon budgettair neutraal, waar twee BMW rijders mee geholpen zijn.