Nieuw avontuur voor 2011
Geplaatst: 31 jan 2010, 01:02
Aangezien het verder niet over RT's gaat (en ook niet over BMW's), post ik het maar vast even hier. Ik wil in 2011 (oktober waarschijnlijk) mee gaan doen aan de Antwerpen-Banjul Challenge. Heel in het kort is dat een rit van Antwerpen (duh!) naar Banjul (Gambia), via Dakar (ligt er vlak onder). Het is voor het goede doel; de voertuigen worden achtergelaten en geveild. De opbrengst gaat naar een door jou gekozen goed doel (kiezen uit een lijst). De route gaat hoofdzakelijk over asfalt (je moet er binnen 3 weken zijn) en in Mauretanië en Senegal gaat het over piste en een dag of 3 écht Sahara werk (duinen dus voor de Dakar kenners). De route is niet verplicht, en je hoeft niet persé in konvooi het hele traject af te leggen, maar men heeft wel wat dingen geregels wat betreft korting bij de ferry (Spanje-Marokko), fixers bij de douane (voor de formaliteiten enzo, altijd een avontuur daar) en in de Sahara gaan er gidsen mee (moet je wel doen, anders kom je er niet meer uit als amateur).
Hoewel dus niet te vergelijken met Le Dakar, toch een avontuur, en voor velen meer dan zwaar genoeg.
Ik wil graag meedoen als een test om te kijken of ik zoiets kan (heb nu nog geen offroad ervaring) en het goede doel spreekt me aan. Vooral de nogal rechtstreekse manier hoe je iets bijdraagt. Ik wil in ieder geval een auto in het team, en als ik dat voor elkaar heb (dus 2 man in de auto), wil ik er zelf op de motor achteraan. Op Motor-Forum loopt er inmiddels een topic naar aanleiding van mijn opmerking over deelname en het zou zomaar kunnen dat er 3 motoren in het team mee gaan rijden. Aangezien ze in Gambia niets hebben aan een motor met veel electronica en de oude R80GS gewoon veel te duur is (is dat ding van goud ofzo?) denk ik dat ik een oude Yamaha XT600 Tenere of Honda Africa Twin op de kop ga tikken. Er zijn nog wel een aantal modellen die in aanmerking komen, maar ik concentreer me op deze twee, en zie wel wat ervan terecht komt. De motoren wil ik graag rechtstreeks doneren aan Riders for Health, dus niet veilen. Ik heb gezien dat motoren op die veiling niet veel opbrengen, dus denk ik dat RfH veel meer heeft aan de motoren dan aan €500.
Sponsoring is key met dit evenement. Ik heb een groot netwerk en veel ideëen om wat sponsoring te organiseren. Ik wil sponsors niet zomaar om een zak met geld gaan vragen, maar liever om concrete zaken. Dus als een motordealer mij kan helpen aan een goede 2de hands brommertje voor een leuk prijsje en iets kan regelen met onderhoud en/of prepareren van het ding is mij dat meer waard (en het kost hem minder uiteindelijk). Daarnaast wil ik kijken of ik reserveonderdelen kan bietsen voor de motoren om mee te doneren. Gelukkig is het via de verschillende fora tegenwoordig makkelijker om in contact te komen met mensen die bruikbare kennis hebben. Dat wil ik ook gebruiken. Alle hulp is welkom natuurlijk.
En dan gewoon zó door de Sahara scheuren:
[media]ppfowa5znQU[/media]
Ik trek ruim de tijd om dit te realiseren. Het moet allemaal in de vrije tijd gebeuren en ik moet eerst een groepje mensen vinden die mee willen en zich willen commiteren. Dan kan ik wat zaken gaan opzetten en concrete plannen gaan smeden. Ik hou jullie op de hoogte en mochten er lieden zijn die ook mee willen of op enigerlei wijze iets denken te kunnen bijdragen: komt u maar!
Uiteraard zal alles via een eigen site alles bijgehouden worden.
Hoewel dus niet te vergelijken met Le Dakar, toch een avontuur, en voor velen meer dan zwaar genoeg.
Ik wil graag meedoen als een test om te kijken of ik zoiets kan (heb nu nog geen offroad ervaring) en het goede doel spreekt me aan. Vooral de nogal rechtstreekse manier hoe je iets bijdraagt. Ik wil in ieder geval een auto in het team, en als ik dat voor elkaar heb (dus 2 man in de auto), wil ik er zelf op de motor achteraan. Op Motor-Forum loopt er inmiddels een topic naar aanleiding van mijn opmerking over deelname en het zou zomaar kunnen dat er 3 motoren in het team mee gaan rijden. Aangezien ze in Gambia niets hebben aan een motor met veel electronica en de oude R80GS gewoon veel te duur is (is dat ding van goud ofzo?) denk ik dat ik een oude Yamaha XT600 Tenere of Honda Africa Twin op de kop ga tikken. Er zijn nog wel een aantal modellen die in aanmerking komen, maar ik concentreer me op deze twee, en zie wel wat ervan terecht komt. De motoren wil ik graag rechtstreeks doneren aan Riders for Health, dus niet veilen. Ik heb gezien dat motoren op die veiling niet veel opbrengen, dus denk ik dat RfH veel meer heeft aan de motoren dan aan €500.
Sponsoring is key met dit evenement. Ik heb een groot netwerk en veel ideëen om wat sponsoring te organiseren. Ik wil sponsors niet zomaar om een zak met geld gaan vragen, maar liever om concrete zaken. Dus als een motordealer mij kan helpen aan een goede 2de hands brommertje voor een leuk prijsje en iets kan regelen met onderhoud en/of prepareren van het ding is mij dat meer waard (en het kost hem minder uiteindelijk). Daarnaast wil ik kijken of ik reserveonderdelen kan bietsen voor de motoren om mee te doneren. Gelukkig is het via de verschillende fora tegenwoordig makkelijker om in contact te komen met mensen die bruikbare kennis hebben. Dat wil ik ook gebruiken. Alle hulp is welkom natuurlijk.
En dan gewoon zó door de Sahara scheuren:
[media]ppfowa5znQU[/media]
Ik trek ruim de tijd om dit te realiseren. Het moet allemaal in de vrije tijd gebeuren en ik moet eerst een groepje mensen vinden die mee willen en zich willen commiteren. Dan kan ik wat zaken gaan opzetten en concrete plannen gaan smeden. Ik hou jullie op de hoogte en mochten er lieden zijn die ook mee willen of op enigerlei wijze iets denken te kunnen bijdragen: komt u maar!
Uiteraard zal alles via een eigen site alles bijgehouden worden.