GEWEEST: BMW RT-Forum Oefendagen 2010

Archief van evenementen in het verleden. Posten niet mogelijk.

Moderator: RT_Patrick

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

GEWEEST: BMW RT-Forum Oefendagen 2010

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Afbeelding
In samenwerking met FreeBike (zie http://www.freebike.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) organiseren wij dit jaar drie motortrainingsdagen.
We hebben een geweldige deal kunnen sluiten met FreeBike, waardoor we instaat zijn om met gediplomeerde instructeurs een prachtig gevarieerd aanbod te doen.
FreeBike heeft een capaciteit van 60 deelnemers per dag. Per maximaal vijf deelnemers wordt een instructeur ingezet.

De data: zaterdag 29 mei, zondag 30 mei en zaterdag 5 juni

De plaats: FreeBike Motortrainingscentrum in Oploo.

Het Programma:
We organiseren op elke oefendag een motortraining en een buiten-rit (toertocht). Het aantal deelnemers per dag wordt hierbij verdeeld over twee groepen van 30.
Als een groep in het trainingscentrum aan het oefenen is, gaat de andere groep een tocht rijden. Leuk detail voor de tocht is dat we in Venray een koffiestop hebben geregeld bij BMW dealer: Motor Venray. Alle nieuwe BMW modellen zullen op onze dagen te zien zijn. Op zondag 30 mei gaat Motor Venray speciaal voor ons open!

De training omvat o.a. de volgende onderdelen:
Noodstop met natuurlijk speciale aandacht voor ABS remmen
Motorbehendigheid
Motorgymnastiek
Bermvlucht
Rijden over obstakels
Competitie-straatje
Korte bochtjes etc.

In de middagpauze wordt een lunchpakket aangeboden voor hen die dit willen en de dag wordt afgesloten met een BBQ

Voor zowel het lunchpakket als de BBQ kunnen de deelnemers facultatief kiezen, maar we hopen natuurlijk wel dat alle deelnemers aan de BBQ deelnemen.

Het tijdschema:
08.00 uur tot 09.00 uur: ontvangst in Oploo.
09.00 uur tot 09.30 uur: start van de dag, groepsverdeling etc
09.30 uur tot 12.30 uur: ochtendprogramma (training of tocht)
12.30 uur tot 13.30 uur: lunchpauze
13.30 uur tot 16.30 uur: middagprogramma (training of tocht)
17.00 uur tot ?? Gezamenlijke BBQ

De prijzen:
De training en de tocht: 55 Euro
Het lunchpakket: 7 Euro 50
De BBQ inclusief twee consumpties: 18 Euro
Optionele dagverzekering: 25 Euro

De dagverzekering kan indien gewenst op de dag zelf nog worden afgesloten. De ervaring van FreeBike is dat er op de trainingsdagen geen of zelden schade ontstaat, maar de keuze voor een verzekering is er.

Het antwoord op vragen bij de voorinschrijving:
Aan onze training wordt geen certificaat gekoppeld. Freebike overweegt een aanbieding speciaal voor ons Forum waarin ze een halve dag applicatie-training bieden voor het certificaat. Met een certificaat geven diverse verzekeringsmaatschappijen korting op de premie.

Bij de voorinschrijving werd vaak gevraagd of ook op een andere motor dan een RT kan worden deelgenomen. Enkele forumleden willen graag hun partner meebrengen en die rijdt dan vaak niet op een RT. Wat ons betreft: geen probleem!

Duopassagiers kunnen meekomen, maar moeten bij de inschrijving wel gemeld worden (geen extra kosten). Deze kunnen natuurlijk prima mee met de tocht. Bij de meeste oefeningen moeten de duo's echter even toekijken (foto's maken en filmen natuurlijk). Alleen de noodstop kan evt. met duo worden geoefend.

En dan de definitieve inschrijving:
Alle leden die zich hebben gemeld bij de voorinschrijving krijgen deze week een email waarmee ze zich kunnen opgeven. Hier kan een keuze gemaakt worden voor een van de drie dagen en de verschillende opties. Advies: schrijf snel in want vol is vol.
Als de meeste voorinschrijvers zich hebben gemeld, zullen we hier een link plaatsen waarmee ook anderen zich nog kunnen inschrijven. Zij zullen dan de gaatjes moeten vullen en mogelijk niet meer voor hun voorkeursdag kunnen kiezen.

INSCHRIJVEN:
http://www.bmwrtforum.nl/oefendag.htm

[groet]

Michel, Dave en Huub
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: BMW RT-Forum Oefendag - inschrijven

Ongelezen bericht door moh_fan »

De data komen mij perfect uit! _004
Mijn inschrijving is alvast de deur uit!

Voor de mensen die net als ik voor een dagverzekering opteren, HIER de link naar de verzekeringsvoorwaarden op de FreeBike website.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Super _004
De inschrijving voor mij en mijn dochter is ook al de deur uit.
Geweldig dat het ook op zondag kan _004

[groet] Bert
HVEI

Ongelezen bericht door HVEI »

De eerste inschrijvingen komen al binnen. Zoals vermeld, zullen eerst de mensen die zich hebben gemeld bij de voorinschrijving (161 personen) een uitnodiging ontvangen.

Alle voorinschrijvingen zouden inmiddels een uitnodiging moeten hebben ontvangen.
Als je je heb gemeld bij de voorinschrijving, maar de hierboven genoemde uitnodiging niet hebt binnen gekregen, vraag ik je om dit even aan mij te melden via:
[email protected]
Ik stuur je de uitnodiging alsnog toe.

[groet]
Huub
Laatst gewijzigd door HVEI op 07 feb 2010, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
tamme

Ongelezen bericht door tamme »

Geweldig aanbod, ik heb me net opgegeven voor 5 juni.
We gaan er gezellig een weekendje van maken.
Nu zoek ik nog een leuk hotelletje daar in de buurt.

Wie kan me aan een leuk adressje helpen
Bvd Tamme
Laatst gewijzigd door tamme op 31 jan 2010, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
braba

Ongelezen bericht door braba »

tamme schreef:Geweldig aanbod, ik heb me net opgegeven voor 5 juni.
We gaan er gezellig een weekendje van maken.
Nu zoek ik nog een leuk hotelletje daar in de buurt.

Wie kan me aan een leuk adressje helpen
Bvd Tamme
Probeer eens een mailtje richting FreeBike. Misschien dat Simon (de eigenaar) wat kan betekenen voor jouw. En als er meer belangstelling is vanuit het land dan is er misschien wel een RT prijsje te regelen _001

[groet] Mede organisator van de trainingsdag Michel.
mike53

Ongelezen bericht door mike53 »

Wij hebben ons alvast ingeschreven, ik zelf met mijn vrouw als duo. Wij komen uit het hoge noorden. De start is voor ons 2,5 uur rijden wij zien het wel of een dag eerder of blijven overnachten. Het lijkt ons in ieder geval een leuke en leerzame dag en we kijken er naaruit. Goed initiatief deze dagen.

Met vriendelijke motorgroet
vr gr Mike53
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Ook ik heb me ingeschreven voor 5 juni, fantastisch initiatief en voor een leuke prijs!!
Wildripper
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Wij (vrouwtje en ik) gaan voor de zondag.

Gaan er gelijk weer een weekend van maken. Zaterdag heen en maandag weer terug.

Altijd leuk om dit soort dingen te doen met gelijk gezinden. _oo_
Zümo XT
pvhal
Type: R1150RT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: goirle

Ongelezen bericht door pvhal »

Hartstikke mooi initiatief en leuk om te ervaren dat zoiets door kan gaan.
heb me ingeschreven voor de 30e, ik kan nauwelijks wachten! _004
Sinds februari 2008 in het bezit van mijn eerste BMW R1100RT. Fantastische motorfiets voor het dagelijkse woon werkverkeer en het toeren!
trudi-tramp

Ongelezen bericht door trudi-tramp »

Ook ik had mij aangemeld voor de voorinschrijving maar helaas deze datums passen niet.
Volgende keer beter.
Dick
Pjotter

Ongelezen bericht door Pjotter »

Ook ik heb me ingeschreven voor de 30ste.Ik heb er veel zin in. Ook ik overweeg een hotel in de buurt te nemen en de 29ste rustig die kant op te rijden anders moet ik wel heel vroeg vertrekken.

Iemand een suggestie ?

Pjotter
braba

Pjotter schreef:Ook ik heb me ingeschreven voor de 30ste.Ik heb er veel zin in. Ook ik overweeg een hotel in de buurt te nemen en de 29ste rustig die kant op te rijden anders moet ik wel heel vroeg vertrekken.

Iemand een suggestie ?

Pjotter
Langs de A73 ligt een van de Valk op ongeveer 20 km van Oploo. Wil je echter een hotel dichterbij dan kan Simon van FreeBike je helpen. Stuur een mail naar [email protected]

[groet] Mede organisator Michel
Stoffel

Ongelezen bericht door Stoffel »

Ben erbij op 5 juni, inclusief buurman die nog overtuigd moet worden van het merk BMW...

Tot dan!
Stoffel
HVEI

Een groot aantal leden dat zich in de voor-inschrijving heeft gemeld, is inmiddels definitief ingeschreven. Vanaf vandaag kunnen ook andere forumleden zich inschrijven.

zaterdag 29 mei, zondag 30 mei en zaterdag 5 juni

Inschrijven voor een van de drie dagen kun je doen via het online formulier:

http://www.bmwrtforum.nl/oefendag.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je je in de voorinschrijving al hebt opgegeven en je de inschrijving nog niet definitief hebt gemaakt, vraag ik je om dit zo snel mogelijk te doen. Na zaterdag 13 februari geldt dat elke inschrijver in de volgorde van binnenkomst wordt ingedeeld.

[groet]

Huub
Funbiker
Bijz: Zumo660, Autocom SPA, Hoge ruit, oliekoelerrooster
Woonplaats of omgeving: Leusden

Ongelezen bericht door Funbiker »

Ook ik heb me ingeschreven voor de Oefendag.
Ik hoop dan mijn nieuwe motor te hebben -1200-
Kan ik meteen leren wat er wel en niet mee kan
dat "niet" natuurlijk niet met schade en schande _002
Ik hoop tot 29 mei
Vakantie motto: Alles wat je thuis laat is meegenomen.
Jan Albert

Ongelezen bericht door Jan Albert »

ook ik heb mij aangemeld en wel op 29 mei, hoop op een leerzame en bovenal plezierige dag met veel BMW ers.
groet Jan Albert.
**AC**

Ongelezen bericht door **AC** »

Helaas moet ik deze aan mij voorbij laten gaan, ben in die periode, tot vervelens toe ;) , 3 weken lang in opleiding van maandag t/m vrijdag en alle dagen dan aan het motorrijden _004
De spaarzame momenten dat ik in het weekend thuis ben wil ik genieten van ons pas geboren dochtertje Kya :D en de rest van het gezin!

Gr. Milan
Berrybeer
2023
2023
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Lang getwijfeld...wel doen...niet doen.... _001 . Aan de ene kant uitermate geschikt voor een RT-nitwit zoals ik....maar aan de andere kant als de dood voor eventuele schade.. :$

Leren remmen met ABS?.....Tjee...dat heb ik al jáááren in mijn auto....maar nog nooit in werking gezien. Maar goed...
heb me zojuist opgegeven voor 29 mei......al was 't maar omdat Oploo zo dichtbij voor mij is.. :D
HVEI

Berrybeer schreef:Lang getwijfeld...wel doen...niet doen.... _001 . Aan de ene kant uitermate geschikt voor een RT-nitwit zoals ik....maar aan de andere kant als de dood voor eventuele schade.. :$

Leren remmen met ABS?.....Tjee...dat heb ik al jáááren in mijn auto....maar nog nooit in werking gezien. Maar goed...
heb me zojuist opgegeven voor 29 mei......al was 't maar omdat Oploo zo dichtbij voor mij is.. :D
Heel goed dat je meedoet Berry, ik zag gisteren je aanmelding.
Je bent als de dood voor schade, ja begrijpelijk. Ik kan je zeggen dat er zeer zelden schade gereden wordt bij FreeBike. Ik heb van Simon (FreeBike) begrepen dat het pas een keer is voorgekomen dat iemand met zijn motor even ging liggen. Dit gebeurde toen deze persoon op eigen houtje een rondje deed en blijkbaar overmoedig werd.

Je kunt natuurlijk een dagverzekering afsluiten :roll:

en..
...Als je bij de motorgym op je zadel moet gaan staan, hoef je dit niet persee met losse handen te doen :lol:

Goed dat je meedoet!

Huub
Berrybeer
2023
2023

HVEI schreef: en..
...Als je bij de motorgym op je zadel moet gaan staan, hoef je dit niet persee met losse handen te doen :lol:
Huub
Geen enkel punt.....dat doe ik gewoon met twee armen in de lucht, op één been en luidkeels "Shala Li, Shala La" zingend... leg ik natuurlijk wél eerst mijn zadel ff op de grond.... :D

Maar ff zonder gekheid....ben toch wel blij dat ik me heb opgegeven Huub. Ben d'r ook zo eentje die denkt dat ie wel genoeg motorjaren achter zich heeft en 'alles' wel kan. Ook mijn lieftallige echtgenote juicht mijn aanmelding toe _004 .
En schade rijden.....daar gaan we maar niet van uit _003.

Kan al bijna niet meer wachten...... :-)
braba

Berrybeer schreef:
HVEI schreef: en..
Huub
Geen enkel punt.....dat doe ik gewoon met twee armen in de lucht, op één been en luidkeels "Shala Li, Shala La" zingend... leg ik natuurlijk wél eerst mijn zadel ff op de grond.... :D

Maar ff zonder gekheid....ben toch wel blij dat ik me heb opgegeven Huub. Ben d'r ook zo eentje die denkt dat ie wel genoeg motorjaren achter zich heeft en 'alles' wel kan. Ook mijn lieftallige echtgenote juicht mijn aanmelding toe _004 .
En schade rijden.....daar gaan we maar niet van uit _003.

Kan al bijna niet meer wachten...... :-)
Voor de zekerheid: Geef bij FreeBike even aan dat je een 'beginner' bent en bang bent voor schade, dan kom je plan technisch in een bijpassende groep. Uit eigen ervaring kan ik je meegeven dat verzekeren meer een eigen bescherming van je gemoedsrust is en dat er die dag NIETS moet maar alles MAG. Heb vertrouwen in je eigen kunde en mocht je op de dag nog steeds twijfelen dan kan de verzekering op de dag zelf nog worden geregeld.

[groet] Mede organisator Michel (tevens instructeur voor de trainingsdag)
Wildripper

Even over de verzekering.

Premie 25 euro. Maar eigen risico bedraagt 1000 euro.

Dus m.i. is deze verzekering overbodig. Want de meeste schade, mocht je die al krijgen, zal toch binnen die 1000 euro blijven.

Ik overweeg dus om hem maar niet af te sluiten.
Zümo XT
Berrybeer
2023
2023

Heren, bedankt voor de tips! _004
Jan Albert

beste lezers en organisatoren, wie van de organisatie kan zeggen wanneer we de bevestiging terug gestuurd krijgen van onze aanmelding? met vriendelijke groet Jan Albert
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

Ik heb bevestiging en factuur al gekregen via Freebike en dat was vrij snel na de aanmelding.
Wildripper

Ik ook, direkt de volgende de dag via de mail. _004
Zümo XT
Peter Cools

Ongelezen bericht door Peter Cools »

Oefendag.

Heel goed initiatief van het Forum.
Ik heb zelf met veel plezier een VRO-cursus gevolgd en zou zo weer mee willen doen. Maar ik kan, door mijn werk, niet zeggen of ik dan thuis ben. Dus moet ik het laten gaan.
In ieder geval; veel plezier. Zo ook met het treffen!

Peter
Donic

Ongelezen bericht door Donic »

Berrybeer schreef:Lang getwijfeld...wel doen...niet doen.... _001 . Aan de ene kant uitermate geschikt voor een RT-nitwit zoals ik....maar aan de andere kant als de dood voor eventuele schade.. :$

Juist daarom goed dat je het hebt gedaan. IK heb vorig jaar de VRO1 cursus gedaan en o.a. ook voor het eerst voluit met de ABS geoefend. Is een echte eyopener!! Nu doe ik weer mee om al het geleerde weer opnieuw in de praktijk te brengen.

Gr.
Donic
Hub

Ongelezen bericht door Hub »

Jos WRSM schreef:
Als de meeste voorinschrijvers zich hebben gemeld, zullen we hier een link plaatsen waarmee ook anderen zich nog kunnen inschrijven. Zij zullen dan de gaatjes moeten vullen en mogelijk niet meer voor hun voorkeursdag kunnen kiezen.
Op 7 febr. j.j. heb ik mijzelf en mijn zoon ingeschreven voor 5 juni maar geen reactie meer gehad.
Betekent dit dat ik geduldig moet afwachten of is er ergens iets mis gegaan.

Vriendelijke groet, Hub
Marruk8865

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Ik heb al het e.e.a. aan rijopleidingen maar vind het wel leuk om te kijken wat ik met mijn eigen fiets kan. Temeer omdat ik 'm nog niet zo lang heb. Alleen is Oploo voor mij best een stukkie rijden. Nou is dat op zich ook geen probleem natuurlijk maar gezien de vroege starttijd denk ik er nog even over na.
BeemerBert
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hub schreef:
Jos WRSM schreef:
Op 7 febr. j.j. heb ik mijzelf en mijn zoon ingeschreven voor 5 juni maar geen reactie meer gehad.
Betekent dit dat ik geduldig moet afwachten of is er ergens iets mis gegaan.

Vriendelijke groet, Hub

Hub stuur even een mailtje naar HVEI

Berichtdoor HVEI » 31 jan 2010, 10:55
De eerste inschrijvingen komen al binnen. Zoals vermeld, zullen eerst de mensen die zich hebben gemeld bij de voorinschrijving (161 personen) een uitnodiging ontvangen.

Alle voorinschrijvingen zouden inmiddels een uitnodiging moeten hebben ontvangen.
Als je je heb gemeld bij de voorinschrijving, maar de hierboven genoemde uitnodiging niet hebt binnen gekregen, vraag ik je om dit even aan mij te melden via:
[email protected]
Ik stuur je de uitnodiging alsnog toe.

[groet]
Huub
Hub

Bedankt Jos en Bert, ik heb inmiddels Huub gemaild.

Groet, Hub
HVEI

Ik krijg af en toe een mailtje van ongeruste forumleden die zich hebben aangemeld, maar nog niets hebben gehoord.
Alle gevallen heb ik gerust kunnen stellen. Hun aanmelding was keurig binnengekomen.

Wanneer iemand zich aanmeldt, gaat de aanmelding via mij door naar FreeBike. Simon (FreeBike) handelt het verder af. Meestal doet hij dit heel snel.
Je krijgt dan van Simon een mail met de bevestiging en de factuur.
De afgelopen week is Simon heel druk geweest met andere zaken (hij runt nog een koeriersdienst), waardoor sommige aanmeldingen wat langer zijn blijven liggen.

Maar, ben niet ongerust, alles komt goed. Simon werkt momenteel de achterstand weg.

[groet]
Huub
Jan Albert

Ik heb tel. contact gehad met Freebike en ze gaven mij de verzekering dat er snel de achterstand met inschrijvingen wordt weggewerkt. mvg Jan Albert
HVEI

Jan Albert schreef:Ik heb tel. contact gehad met Freebike en ze gaven mij de verzekering dat er snel de achterstand met inschrijvingen wordt weggewerkt. mvg Jan Albert
Zie mijn bericht van 12 feb.

Huub
Jan Albert

Huub, zag ik pas na dat ik gebeld had.
groet Jan Albert
HVEI

Geen probleem hoor, Jan Albert

Huub
Berrybeer
2023
2023

Heb zojuist mijn mailtje + bijbehorende factuur van Freebike ontvangen.....en maar meteen betaald.. :D
Hub

Ook ik heb zoeven de inschrijvingen bevestigd gekregen en de facturen betaald.

Groet, Hub
HVEI

Simon (FreeBike) heeft mij zojuist bevestigd dat iedereen nu bericht moet hebben ontvangen. Alle inschrijvingen zijn verwerkt.

Als je hebt ingeschreven, maar nu nog niets hebt gehoord; stuur me dan even een prive bericht.

Huub
Jan Albert

goedendag, ook ik heb gisteren(14-2) de bevestiging gehad.Perfect geregeld.Nu hopen op een mooie zomerse dag.
29 mei bedoel ik, maar mag ook eerder.
groet Albert
**AC**

Hallo,

In tegenstelling tot mijn eerder geschreven bericht heb ik mij toch ingeschreven voor 05-06 :D
Kon het niet laten en het kriebelde mij teveel 8)_ Ik heb wel zonder BBQ gedaan aangezien ik wel weer redelijk op tijd thuis wil zijn.
Laatst gewijzigd door **AC** op 16 feb 2010, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
**AC**

Marruk8865 schreef:Ik heb al het e.e.a. aan rijopleidingen maar vind het wel leuk om te kijken wat ik met mijn eigen fiets kan. Temeer omdat ik 'm nog niet zo lang heb. Alleen is Oploo voor mij best een stukkie rijden. Nou is dat op zich ook geen probleem natuurlijk maar gezien de vroege starttijd denk ik er nog even over na.
En...? al een beslissing genomen? Mocht je nu toch gaan en dan ook nog eens op de 5e ;) is het misschien wel een idee om samen op te rijden?

Gr. Milan
Marruk8865

Ongelezen bericht door Marruk8865 »

Dat is toevallig! Heb me idd toch ingeschreven en wel voor 5 juni. Dus kunnen we mooi samen oprijden.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Was ik zelf nog vergeten om me in te schrijven... :oops: Heb ik bij deze dus nog gedaan voor de 30e mei.

De andere dagen probeer ik nog even mijn gezicht te laten zien, maar ik beloof verder niets.
**AC**

Marruk8865 schreef:Dat is toevallig! Heb me idd toch ingeschreven en wel voor 5 juni. Dus kunnen we mooi samen oprijden.
Hahaha... inderdaad, we houden contact!

Gr. Milan
George Ouwehand

Ongelezen bericht door George Ouwehand »

Heb mijzelf vandaag pas opgegeven voor de oefendag.

Kan iemand mij zeggen wanneer duidelijk is of ik nog meekan doen met je -1100- en zo ja wanneer dan?

Groetjes

George Ouwehand
Berrybeer
2023
2023

George Ouwehand schreef:Heb mijzelf vandaag pas opgegeven voor de oefendag.

Kan iemand mij zeggen wanneer duidelijk is of ik nog meekan doen met je -1100- en zo ja wanneer dan?

Groetjes

George Ouwehand
Als het goed is heb je een datum opgegeven en krijg je vanzelf een mailtje van FreeBike....
HVEI

George Ouwehand schreef:Heb mijzelf vandaag pas opgegeven voor de oefendag.

Groetjes

George Ouwehand
George,
Je inschrijving is binnengekomen. FreeBike zal zo snel mogelijk contact met je opnemen. (per mail)

Huub

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Terug naar “GEWEEST . . . .”