Vervanging frame
Moderator: RT_Patrick
Vervanging frame
Denk je om een motor te kopen waarbij kwaliteit hoog in het vaandel staat, kom je er al na 570 km achter dat dit best wel tegen kan vallen.
Beste RT rijders, Ik ben na het berijden van verschillende ducati`s nl .748, 998, 999 fila overgestapt sinds eind 2009 naar een hagel nieuwe r 1200 rt.
Ik weet dit is en geheel andere fiets dan een ducati maar ik heb ook een tijdje een k1200lt gehad en kwam erachter dat mij dit toch wel heel veel plezier gaf in het toeren.Zeker wanneer ik gezamelijk rijdt met mijn vrouw die een monster rijdt. Maar goed over de r 1200 rt, deze stopte ermee met schakelen na 570 km, tot mijn verbazing bleek er een las te missen op het frame. Eind conclusie: nieuw frame gemonteerd bij Molenaar Motors te ijsselstein. Dit hebben ze keurig gedaan en de zelfde week kon ik weer rijden. Nu maar wachten op normaal weer, want deze winterse dagen is niks voor een motor.
Beste RT rijders, Ik ben na het berijden van verschillende ducati`s nl .748, 998, 999 fila overgestapt sinds eind 2009 naar een hagel nieuwe r 1200 rt.
Ik weet dit is en geheel andere fiets dan een ducati maar ik heb ook een tijdje een k1200lt gehad en kwam erachter dat mij dit toch wel heel veel plezier gaf in het toeren.Zeker wanneer ik gezamelijk rijdt met mijn vrouw die een monster rijdt. Maar goed over de r 1200 rt, deze stopte ermee met schakelen na 570 km, tot mijn verbazing bleek er een las te missen op het frame. Eind conclusie: nieuw frame gemonteerd bij Molenaar Motors te ijsselstein. Dit hebben ze keurig gedaan en de zelfde week kon ik weer rijden. Nu maar wachten op normaal weer, want deze winterse dagen is niks voor een motor.
Laatst gewijzigd door alphonse op 28 jan 2010, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vervanging frame
Da´s een sterk verhaal ! Gelukkig is het goed voor je opgelost.Hoe kwam je erachter eigenlijk? Zag je het toevallig?
Desalniettemin veel mooie kms toegewenst op je 1200 (als het weer het toelaat)
Desalniettemin veel mooie kms toegewenst op je 1200 (als het weer het toelaat)
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
ik kwam hierachter doordat mijn versnellingspook los hing en ik dus niet meer kon schakelen.
Ok, je schreef het al in je 1e posting. Daar had ik ff overheen gelezen. 

Dat hebben ze zeker netjes opgelost. Maar dat mag je ook wel verwachten...
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Dat ze het oplossen is wel het minste dat Herr BMW kan doen, ik zou toch nog een flinke goedmaker eisen, je had je wel dood kunnen rijden op een fiets die een las mist, een excuusbrief uit München en wat gratis accessoires moet er toch zeker inzitten, zaakje voor de importeur. _003 ( of een (emotioneel)letsel advocaat)
Het is ook hier weer overduidelijk dat de consument tegenwoordig de eindkwaliteits-controle moet doen, er gaan mij iets te vaak nieuwe apparaten kapot die dan wel heel makkelijk vervangen wordt, nu dus ook weer!

Het is ook hier weer overduidelijk dat de consument tegenwoordig de eindkwaliteits-controle moet doen, er gaan mij iets te vaak nieuwe apparaten kapot die dan wel heel makkelijk vervangen wordt, nu dus ook weer!
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik vind dit ook een onbegrijpelijke blunder van BMW, maar dit is wel de eerste keer dat ik zoiets hoor.
Ik heb zelf net een nieuwe
en alles werkt gewoon. Wel was de eindmontage kennelijk heel slordig want diverse bedieningselementen stonden in onmogelijke standen...rem- en koppelingshendels te hoog, schakelpedaal veel te laag, licht veel te hoog enz. maar dat was door de dealer zo verholpen.
Ik denk dat de kwaliteit van BMW in het ontwerp zit, en dat vervolgens op produktie, materaal en assemblage zoveel mogelijk bespaard wordt. Is natuurlijk ook zo dat ontwerpkosten (als het goed is) eenmalig zijn, en voor elke motor heb je opnieuw produktie, materiaal en assemblage kosten.
Om te concurreren en marktaandeel te behouden of te veroveren moet elk bedrijf toch de laagst mogelijk kwaliteit leveren die de klanten nog accepteren. Echte kwaliteit heeft zijn (te hoge) prijs.
Hans
Ik heb zelf net een nieuwe

Ik denk dat de kwaliteit van BMW in het ontwerp zit, en dat vervolgens op produktie, materaal en assemblage zoveel mogelijk bespaard wordt. Is natuurlijk ook zo dat ontwerpkosten (als het goed is) eenmalig zijn, en voor elke motor heb je opnieuw produktie, materiaal en assemblage kosten.
Om te concurreren en marktaandeel te behouden of te veroveren moet elk bedrijf toch de laagst mogelijk kwaliteit leveren die de klanten nog accepteren. Echte kwaliteit heeft zijn (te hoge) prijs.
Hans
- wimmers
- Type: R1100RT
Dit is wel een vreemd verhaal. Ik ben vorig jaar met een drietal vrienden naar berlijn geweest en de BMW-fabriek bezocht.
Ze beginnen pas met bouwen van een motor wanneer deze besteld is door de klant.
Dit is vaak 1 van de redenen dat je geruime tijd moet wachten op je nieuwe motor.
Het bouwen gebeurt in fasen en aan het eind van iedere fase wordt er een controle uitgeoefend door de monteur die hiervoor zijn werk moet afronden met een handtekening. Dan heb je ook nog een eindcontrole. iedere fase wordt dus gekeurd en geinspecteerd.
In theorie zou men dus in Berlijn (want daar worden de motoren gebouwd) aan de hand van de gegevens van de motor na kunnen kijken waar wat fout is gegaan. Maar het is net wat hans zegt dit is de eerste keer dat dit bekend is. Daar waar mensen werken (en die werken er) kunnen fouten gemaakt worden.
Het is echt een aanrader om de fabriek eens te gaan bezoeken en als je net zoveel geluk hebt als wij krijg je een prive rondleiding en dat was echt helemaal te gek.
Munchen daar zit wel de hoofdvestiging, BMW-Welt en Museum. Hier worden auto's gebouwd. Ook die fabriek kun je (na afspraak) bezichtigen. Het museum en BMW-Welt is ook echt de moeite waard al was het alleen al voor de architectuur.
In april gaan we naar Wolfsburg. Geen BMW maar VW-museum. Tot april is daar een extra tentoonstelling van bijzondere motoren. Ook daar willen we kijken of een bezoekje aan de fabriek tot de mogelijkheid behoord.
( http://www.wolfsburg-citytour.de/wolfsb ... konen.html)
Ze beginnen pas met bouwen van een motor wanneer deze besteld is door de klant.
Dit is vaak 1 van de redenen dat je geruime tijd moet wachten op je nieuwe motor.
Het bouwen gebeurt in fasen en aan het eind van iedere fase wordt er een controle uitgeoefend door de monteur die hiervoor zijn werk moet afronden met een handtekening. Dan heb je ook nog een eindcontrole. iedere fase wordt dus gekeurd en geinspecteerd.
In theorie zou men dus in Berlijn (want daar worden de motoren gebouwd) aan de hand van de gegevens van de motor na kunnen kijken waar wat fout is gegaan. Maar het is net wat hans zegt dit is de eerste keer dat dit bekend is. Daar waar mensen werken (en die werken er) kunnen fouten gemaakt worden.
Het is echt een aanrader om de fabriek eens te gaan bezoeken en als je net zoveel geluk hebt als wij krijg je een prive rondleiding en dat was echt helemaal te gek.
Munchen daar zit wel de hoofdvestiging, BMW-Welt en Museum. Hier worden auto's gebouwd. Ook die fabriek kun je (na afspraak) bezichtigen. Het museum en BMW-Welt is ook echt de moeite waard al was het alleen al voor de architectuur.
In april gaan we naar Wolfsburg. Geen BMW maar VW-museum. Tot april is daar een extra tentoonstelling van bijzondere motoren. Ook daar willen we kijken of een bezoekje aan de fabriek tot de mogelijkheid behoord.
( http://www.wolfsburg-citytour.de/wolfsb ... konen.html)
Wim Immers
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht