Wie kan helpen aan werkzaamheden m.b.v. een GS-911?
Geplaatst: 02 jul 2020, 13:46
Allen,
zoals heel veel motorrijders doe ik het onderhoud aan mijn 2010 R1200RT zo veel mogelijk zelf. Banden wisselingen, lagers inpersen etc zijn echter van die dingen waar ik een garage of dealer voor opzoek. hHt loont in mijn geval zich niet om in dure apparatuur te investeren die weinig gebruikt gaat worden.
Zo heb ik nu ook een dingetje met de service-melding in het display.
Bij mijn BMW dealer in Den Haag (noem verder geen naam...) ben ik eergisteren binnen gelopen met de vraag of aldaar de service-melding uit het display gehaald kan worden. De RT is door mij zelf onderhouden (en kwam er zo bijvoorbeeld ook achter dat 1 van de 2 bougies van een cilinder los zat terwijl dezelfde dealer deze voor mij nieuwe RT een afleverbeurt heeft gegeven...) en heeft vorige maand alle voorgeschreven 'vernieuwingen' ondergaan.
De dealer geeft echter te kennen NIET de service-melding uit het systeem te willen / kunnen / mogen halen.
Mijn vraag is dus: wil er iemand die in het bezit is van een GS-911 mij helpen met de aanpassing van het service-diagnose systeem?
Natuurlijk rijd ik met plezier naar die persoon toe en hoeft het niet gratis.
De melding is maar kort te zien tijdens de start en eigenlijk ook niet echt vervelend, maar het is zo'n 'puntje op de i'-dingetje waar ik me aan erger.
Ik lees het forum regelmatig, maar voor ik een antwoord mis: een mogelijk hulp-aanbod mag naar PB
Alvast dank!
zoals heel veel motorrijders doe ik het onderhoud aan mijn 2010 R1200RT zo veel mogelijk zelf. Banden wisselingen, lagers inpersen etc zijn echter van die dingen waar ik een garage of dealer voor opzoek. hHt loont in mijn geval zich niet om in dure apparatuur te investeren die weinig gebruikt gaat worden.
Zo heb ik nu ook een dingetje met de service-melding in het display.
Bij mijn BMW dealer in Den Haag (noem verder geen naam...) ben ik eergisteren binnen gelopen met de vraag of aldaar de service-melding uit het display gehaald kan worden. De RT is door mij zelf onderhouden (en kwam er zo bijvoorbeeld ook achter dat 1 van de 2 bougies van een cilinder los zat terwijl dezelfde dealer deze voor mij nieuwe RT een afleverbeurt heeft gegeven...) en heeft vorige maand alle voorgeschreven 'vernieuwingen' ondergaan.
De dealer geeft echter te kennen NIET de service-melding uit het systeem te willen / kunnen / mogen halen.
Mijn vraag is dus: wil er iemand die in het bezit is van een GS-911 mij helpen met de aanpassing van het service-diagnose systeem?
Natuurlijk rijd ik met plezier naar die persoon toe en hoeft het niet gratis.
De melding is maar kort te zien tijdens de start en eigenlijk ook niet echt vervelend, maar het is zo'n 'puntje op de i'-dingetje waar ik me aan erger.
Ik lees het forum regelmatig, maar voor ik een antwoord mis: een mogelijk hulp-aanbod mag naar PB
Alvast dank!