opstapstrepen

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Dingelbert
Type: R1200RT
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Horst

opstapstrepen

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Mijn zadel vertoont nogal wat "opstapstrepen". Heeft iemand een idee of die weg te krijgen zijn en zo ja, hoe :?:
Peter
Jos BMW

Re: opstapstrepen

Ongelezen bericht door Jos BMW »

Ondanks dat het geen echt leer is, dun inpoetsen met leervet en goed uitwrijven.
Succes
Electric

Ongelezen bericht door Electric »

Mijn zadel is gelukkig nog ongeschonden maar heeft iemand hier nog tips om strepen op je koffers (van je schoenen) te verwijderen?
Dingelbert

Electric schreef:Mijn zadel is gelukkig nog ongeschonden maar heeft iemand hier nog tips om strepen op je koffers (van je schoenen) te verwijderen?
Op koffer had ik er ook een. Die heb ik weggekregen met achtereenvolgens een soort poets voor (zwarte) bumpers en cockpitspray.

Op het zadel ben ik nog net zo ver. Met leervet .... helaas.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

'n Beetje wasbenzine en vervolgens (indien gespoten koffers) lekker oppoetsen of (indien ongespoten koffers) even met siliconenspray behandelen en uitpoetsen.
Electric schreef:Mijn zadel is gelukkig nog ongeschonden maar heeft iemand hier nog tips om strepen op je koffers (van je schoenen) te verwijderen?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
HVEI

Ongelezen bericht door HVEI »

Zadel van mijn vorige RT had ook opstap strepen. Deze heb ik eenvoudig met wasbenzine weggepoetst. (wel voorzichtig...)

Huub
Electric

Ongelezen bericht door Electric »

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het binnenkort uitproberen! _004
Dingelbert

HVEI schreef:Zadel van mijn vorige RT had ook opstap strepen. Deze heb ik eenvoudig met wasbenzine weggepoetst. (wel voorzichtig...)

Huub
Bedankt voor de tip. Onmiddellijk en voorzichtig uitgeprobeerd.... helaas... Ben nog steeds op zoek naar het wondermiddel

Peter
hans51
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door hans51 »

Strepen op zadel en koffers haal ik altijd weg met zwarte schoensmeer,
Wel goed uitpoetsen, ziet er daarna weer als bijna nieuw uit.

Hans.
han62

Ongelezen bericht door han62 »

ik gebruik meestal een doek met Thinner dan gaan de strepen echt wel weg direct goed naspoelen met water en dan inspuiten met cockpitspray dan zijn ze echt nieuw.
Ik weet dat thinner drastisch is maar dat werkt.

Ik neem een natte doek (dan wordt de thinner al wat verdund en dan de thinner er op.

Zo heb ik eens mijn hele auto gereinigd/gewassen nadat vandalen s'nachts mijn auto die ik eens voor een nacht op de oprit had laten staan hadden bewerkt met rode verf.

S'morgens vroeg was op een zondag ik zou instappen en zag toen wat de vandalen hadden aangericht. Politie gebeld we komen er aan. Na een uur nog geen politie wat rond gebeld en kreeg te horen dat wordt overspuiten. Na bijna 2 uur nog geen Politie. Toen maar een fles thinner gepakt doek zijknat gemaakt en eerst de kofferbak geprobeerd, ik had er een emmer water bij staan om direct te spoelen. De verf vloog er af en na een uurtje hele auto schoon en toen in de was gezet en net toen ik klaar was je raadt het al toen kwam de Politie. Het eerste wat men zei dat had u niet mogen doen (ze bedoelden schoonmaken. Toen vroeg ik hoe zo had u hem dan willen wassen. Maar ik had er wel foto"s van gemaakt.
De daders zijn wel gepakt en zoals gewoonlijk weer vrolijk naar huis gestuurd nadat Oom agent had gezegd dat mogen jullie niet meer doen.

Ik wil alleen maar aangeven dit werkt wel . overigens waren er toen nog geen watergedragen lakken dus ik weet niet hoe het op de huidige lak zou reageren. maar op een zwartte koffer zou ik het wel durven. probeer eens een klein stukje.

succes
100dkm

Ongelezen bericht door 100dkm »

ik denk dat ik de beste tip heb : je been wat hoger optillen :lol: :lol:
grapje moet kunnen toch ???
Dingelbert

100dkm schreef:ik denk dat ik de beste tip heb : je been wat hoger optillen :lol: :lol:
grapje moet kunnen toch ???

Zo gauw ik de vorige eigenaar tegenkom zal ik deze gouden tip doorgeven.... :D :D
hans51
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door hans51 »

Been goed optillen is inderdaad de beste oplossing.
Ik heb hier op dit moment nogal problemen mee omdat ik 4 weken geleden een nieuwe rechterknie heb gekregen.
De linker is 3 jaar geleden al een keer vernieuwd, daarna reed ik alweer snel, maar ja, die hoef je niet op te tillen.
De RT staat lekker droog in de garage op z'n baasje te wachten tot hij hem weer bestijgt.
Ik heb het van de week al een keer geprobeerd, maar dat ging nog niet top.
Met het treffen moet het zeker weer gaan lukken.

Hans.
BaHoi

Ongelezen bericht door BaHoi »

Ik stap vaak aan de andere kant op. Mijn RT staat in de garage met aan de linkerkant van de RT de muur. Opstappen tussen de muur en de RT is vrij lastig omdat er weinig ruimte is. Dus ik ga aan de andere kant, pak het stuur vast, zet mijn rechtervoet op de rechter step en zwaai dan mijn linker been over de RT heen. Gaat prima en je raakt het zadel niet, dus geen strepen. Eerst was ik bang dat de RT zou omvallen naar rechts, maar hij blijft netjes staan.
Ik geef toe, het ziet er misschien wat vreemd uit, maar wat maakt het uit in de garage. Ziet toch niemand.

Antoine
snoefel

Ongelezen bericht door snoefel »

Voor opstapstrepen op zadel en koffers gebruik in opspuitwax van het merk "Riem". Ik gebruik het tevens voor de hele motor omdat het zonder veel moeite de hele motor een diepe glans geeft. Gewoon in kleine stukken spuiten en onmiddellijk oppoetsen.
Dingelbert

hans51 schreef:Strepen op zadel en koffers haal ik altijd weg met zwarte schoensmeer,
Wel goed uitpoetsen, ziet er daarna weer als bijna nieuw uit.

Hans.
_004 Hans, Schoensmeer werkt !
Bedankt,
Peter

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”