Pagina 1 van 1

R1100rs start niet meer.

Geplaatst: 14 nov 2019, 18:15
door Ray
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb bij mijn fiets de benzineslangen vervangen en er gelijk snelkoppelingen ertussen gezet.
Verder heb ik de meeste stekkers even losgehaald en met contactspray behandeld.
Nadat ik alles weer gemonteerd had start de motor niet meer.
Nog een keer alles nagelopen, maar ik kan niets vinden.
Als ik wat remreiniger in het luchtfilter spuit start de motor gelijk.
De brandstofpomp hoor ik duidelijkheid als ik het contact aanzet.
Benzineslang is niet geknikt.
Geen losse stekkers meer.
Verder heb ik nog even de startkabels erop gezet maar zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand van jullie nog een tip heeft wat het eventueel kan zijn.

IMG_20191114_163830.jpg
Bvd,
Ray

Re: R1100rs start niet meer.

Geplaatst: 14 nov 2019, 19:13
door Repelsteeltje144
Benzineleidingen verkeerd om aangesloten?

Re: R1100rs start niet meer.

Geplaatst: 14 nov 2019, 19:42
door Ray
Nee, ik denk het niet.
De benzineslang waar de de brandstof uitspuit als je het contact aanzet op de bovenste leiding van de drukregelaar aangesloten, op de onderste de retour.

Re: R1100rs start niet meer.

Geplaatst: 17 nov 2019, 09:24
door Repelsteeltje144
Dan bij de basis beginnen.
Is er een ontstekingsvonk?
Komt er brandstof in de cilinders.

Aan een van beide moet het toch echt liggen.

Omdat je aan het brandstofsysteem gewerkt hebt blijft die verdacht. Dus een injector uit het gasklephuis loshalen en boven een bakje hangen terwijl je start. Moet absoluut brandstof geven.

Re: R1100rs start niet meer.

Geplaatst: 17 nov 2019, 10:00
door Isaac
De motor slaat aan als je rem reiniger in spuit. De ontsteking werkt dus.
De brandstofpomp geeft op de bovenste leiding brandstof. De pomp/toevoer werkt dan ook.
Dan blijft er niet zo veel over. Of de injectoren worden niet meer aangestuurd. Deze staan parallel dus beide worden wel of niet aangestuurd.
Of de regelaar zit toch verkeerd om aangesloten. Dan komt er geen druk op de injectoren.
Het meest simpele is een brandstof slang los nemen van een injector en dan weer starten. Daar zou dan benzine uit moeten komen.
Komt dat er wel dan de test uitvoeren zoals Repelsteeltje144 aan gaf. Injector los nemen en wederom starten.
Doet deze nog niets dan even de bedrading nazien of er toevallig geen pennetje in de plug van de injectoren (komen onder de tank bij elkaar) soms toevallig niet meer goed zit. Ik verwacht het laatste.
We gaan het horen.

Re: R1100rs start niet meer.

Geplaatst: 18 nov 2019, 17:50
door Ray
Als eerste bedankt voor de tips.
Er kwam inderdaad geen brandstof aan bij de injectoren aan. Brandstofpomp werkt wel.
Blijkt gewoon de nieuwe snelkoppeling niet in orde te zijn die ik ertussen heb gezet.
Even een ander stuk benzineslang zonder snelkoppeling ertussen gezet en de motor start weer zonder problemen.
Deze week de koppeling even ruilen.

Soms is de oplossing niet zo moeilijk als men denkt.

Groet,
Ray

Re: R1100rs start niet meer.

Geplaatst: 18 nov 2019, 18:28
door Isaac
Wat fijn dat je de fout gevonden hebt. Zelf zal ik er nooit een koppeling tussen zetten. Alles wat er extra tussen zit kan ellende geven. Vermoedelijk heb jij een snelkoppeling die afsluit als deze los genomen wordt van de afgaande leiding. Die zijn er om te voorkomen dat de vloeistof toch uit de leiding zou lopen. Een 2e soort heeft deze afdichting niet en dan krijg je nog steeds het effect dat de vloeistof gewoon door blijft lopen na het los nemen.
Bij de 1100 zitten de slangen, vind ik althans, gunstig vast. Bij een gevulde tank zet ik een griptang (ronde bekken) op de slang en sleutel op gemak de slang los. Eenmaal los draai ik een M10 bout, voorzien van teflon tape, in de slang zodat ik de griptang weer los kan maken.
Als ik kijk naar hoe vaak de tank er af gehaald moet worden (weinig) dan heb ik er vrede mee met deze manier van los nemen van de leidingen.

Re: R1100rs start niet meer.

Geplaatst: 19 nov 2019, 14:45
door Baird
Bij de R1150RT/GS gaat de tank er vaker af omdat het onvolprezen remsysteem daaronder zit met een klauwtje aan nippels die gebruikt moeten worden bij de remvloeistof wissel. De originele kunststof slangkoppelingen van Herr BMW zijn bagger, heb al bij 2 motorfietsen een gebroken 'mannetje' gehad, in beide gevallen de 'mannetjes' vervangen vervangen door de stalen varianten en vanaf dat moment nooit meer problemen gehad. Bij het koppelen een beetje vaseline op de o-ringetjes.