Nieuw hier
Geplaatst: 24 feb 2019, 22:06
Hallo iedereen,
Ik ben de nieuwe hier, maar wat betreft motor ben ik misschien wel een oudje.En ik weet niet of ik hier helemaal thuis hoor maar er zijn zeker raakvlakken.
Ik heb een BMW R45TIC (Tourist Ingegraal Cockpit). Dat is dus een 2 kleps boxer met een (net-niet) RT kuip. De term TIC (staat ook keurig in het framenummer) kom je voornamelijk tegen bij overheidsmotoren, de mijne is daar geen uitzondering op. Dit was namelijk ooit een Duitse politiemotor, vermoedelijk van een rijopleiding, op de snelweg achter boeven aan hoef je ook niet te doen met een R45 met een schuurduur voorop gemonteerd.
Toen ik de motor kocht zat de kuip er niet meer op, maar verder nog wel grotendeels herkenbaar als politiemotor. Omdat ik dat toch wel stoer vond (hoewel ik ook liever geen bonnetje krijg van oom agent) heb ik een RT-kuip gekocht en alles weer opgebouwd zoals het ooit vermoedelijk was. Foto's van het internet helpen daar bij. Nu gebruik ik de motor regelmatig voor woon-werkverkeer of toertochten (vnl. binnenland).
Het verschil met een "echte" RT zit voornamelijk in de cockpit. Omdat de R45 afwijkt voor wat betreft frame t.o.v. bijvoorbeeld een R100RT is er geen plaats voor klokjes in de kuiprand onder de ruit. Ook mis ik de balgen waar de vorkpoten doorheen gaan. Verder passen er wel kuipkoffertjes in en bijvoorbeeld klaplampen (heb ik!) passen er ook in.
Verwacht niet veel bijdragen van mij, ik heb immers toch een wat afwijkende motor en ik geloof dat ik wat dat betreft dus niet helemaal bij de doelgroep hoor. En sowieso ben ik niet een echte forum-fanaat. Wel zal ik met belangstelling zo nu en dan de bijdragen lezen en mogelijk van de kennis die hier heerst gebruik maken. Tenslotte heb ik nog een broer met een R1100RT dus wie weet kunnen we elkaar toch nog helpen.
Wat ik wel binnenkort doe is een vraag stellen, misschien heeft één van de forumleden een onderdeel liggen wat ik nog graag zou monteren, dat doen we dan in een andere bijdrage.
Vriendeljke groet,
Koen Visser
Ik ben de nieuwe hier, maar wat betreft motor ben ik misschien wel een oudje.En ik weet niet of ik hier helemaal thuis hoor maar er zijn zeker raakvlakken.
Ik heb een BMW R45TIC (Tourist Ingegraal Cockpit). Dat is dus een 2 kleps boxer met een (net-niet) RT kuip. De term TIC (staat ook keurig in het framenummer) kom je voornamelijk tegen bij overheidsmotoren, de mijne is daar geen uitzondering op. Dit was namelijk ooit een Duitse politiemotor, vermoedelijk van een rijopleiding, op de snelweg achter boeven aan hoef je ook niet te doen met een R45 met een schuurduur voorop gemonteerd.
Toen ik de motor kocht zat de kuip er niet meer op, maar verder nog wel grotendeels herkenbaar als politiemotor. Omdat ik dat toch wel stoer vond (hoewel ik ook liever geen bonnetje krijg van oom agent) heb ik een RT-kuip gekocht en alles weer opgebouwd zoals het ooit vermoedelijk was. Foto's van het internet helpen daar bij. Nu gebruik ik de motor regelmatig voor woon-werkverkeer of toertochten (vnl. binnenland).
Het verschil met een "echte" RT zit voornamelijk in de cockpit. Omdat de R45 afwijkt voor wat betreft frame t.o.v. bijvoorbeeld een R100RT is er geen plaats voor klokjes in de kuiprand onder de ruit. Ook mis ik de balgen waar de vorkpoten doorheen gaan. Verder passen er wel kuipkoffertjes in en bijvoorbeeld klaplampen (heb ik!) passen er ook in.
Verwacht niet veel bijdragen van mij, ik heb immers toch een wat afwijkende motor en ik geloof dat ik wat dat betreft dus niet helemaal bij de doelgroep hoor. En sowieso ben ik niet een echte forum-fanaat. Wel zal ik met belangstelling zo nu en dan de bijdragen lezen en mogelijk van de kennis die hier heerst gebruik maken. Tenslotte heb ik nog een broer met een R1100RT dus wie weet kunnen we elkaar toch nog helpen.
Wat ik wel binnenkort doe is een vraag stellen, misschien heeft één van de forumleden een onderdeel liggen wat ik nog graag zou monteren, dat doen we dan in een andere bijdrage.
Vriendeljke groet,
Koen Visser
Zo stond hij er bij kort na de aankoop. Dus alle "plaatwerk" groen, valbeugels achter, leren tassen.
Met blauw zwaailicht. Inmiddels vervangen door een (echt werkend) oranje exmplaar, helemaal legaal is blauw natuurlijk niet, ook al zit er geen lampje in en is het niet eens aangesloten, het geeft maar vragen.
Met de klaplampen open. Vaak krijg ik de vraag of die blauwe lampen wel mogen (bij gesloten lampen zijn de afdekkappen blauw gespoten). Nou, zo kan dat dus wel. Overigens kunnen de klaplampen gewoon aan (1 ver en 1 breedstraler) maar knipperen ze met de sirene om en om mee.
Zo staat hij er nu bij (als ik weer eens gewassen en gepoetst heb dan).