Pagina 1 van 1

rijden nieuwe motor in pekel!

Geplaatst: 10 dec 2009, 13:08
door lexonwheels
Even van gedachten wisselen! Ik ga binnenkort mijn RT inruilen voor een GS (mag ik nog even op forum blijven _002 ?)
Nu wordt de GS een totaal nieuwe GS die ik in december ga afhalen!
Deze RT ruil ik in:
http://i635.photobucket.com/albums/uu74 ... 009605.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb ook een R1150R uit 2003 met ABS, in super staat nog. Al keer mee door de winter gereden en er goed doorgekomen na veel poetswerk.
http://i635.photobucket.com/albums/uu74 ... 240431.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben nu in dubio of ik OOK de R1150R moet inruilen (goeie prijs 6500) en dus alleen de hele winter door ga rijden op de nieuwe GS of dat ik de R1150R erbij hou om mee in de winter incl pekel te gaan rijden en op die manier de GS spaar voor invloeden van pekel (hardnekkige 2componentenpekel sinds vorig jaar).

R1200GS:
http://i635.photobucket.com/albums/uu74 ... Afb016.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn gevoel zegt dat ik NIET de GS meteen wil verpesten in de ellende van de pekel deze winter en lekker op de R1150R ga rijden op de winterse natte dagen!
Is er hier sprake van een luxeprobleem? :-)
Ben echt netjes op mijn spullen, maar de vraag is of de pekel echt zo slechts is (als je poets en afspuit als motor koud is met koud water)
Wat denken jullie?

Re: rijden nieuwe motor in pekel!

Geplaatst: 10 dec 2009, 16:09
door sanderh
Als je het kan betalen houd je ze lekker allebei kan je per dag kiezen...

gr

Sanderh

Re: rijden nieuwe motor in pekel!

Geplaatst: 10 dec 2009, 17:08
door Roadrunner
Ik zou de R inruilen en de RT aanhouden als pekelfiets _004

Heb er geen ervaring mee, maar een 'naakte' R lijkt me niet de meest geschikte fiets voor winterse omstandigheden. Misschien beide inruilen en een echte pekelfiets kopen?

Tom.

Re: rijden nieuwe motor in pekel!

Geplaatst: 10 dec 2009, 17:29
door lexonwheels
Keuzes he. Heb het voorrecht dat ik het idd kan betalen maar blijft geld en moet dan afweging maken of het doorrijden op de GS in de winter en daarmee gepaard gaande vele poetssessies om hem clean te houden (of misschien lukt dat wel niet) opwegen tegen korting die ik extra krijg op de GS als ik de R1150R inlever. Ben benieuwd naar ervaringen van bmw-rijders die door de pekel rijden en de gevolgen daarvan voor de staat van de motor. En beschermingsmiddelen?
Hier wel een mooi linkje, velen mogelijk al bekend!
http://www.motorstophelder.nl/anti-corrosie/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: rijden nieuwe motor in pekel!

Geplaatst: 10 dec 2009, 17:31
door lexonwheels
Nadeel van echte pekelfiets is weer dat die vaak ook wat ouders zijn en ABS etc wat minder OK werken. Dus veiligheid minder.
Op zich heb ik op de naakte R redelijk scherm en ook al wintertje op rondgereden, prima te doen.
En de RT niet inruilen is geen optie aangezien die hoogste inruilwaarde heeft :)

Re: rijden nieuwe motor in pekel!

Geplaatst: 10 dec 2009, 19:56
door Stingray
Je bent trouwens niet de enige op het forum die van een RT naar een GS is gegaan. (zie onderschrift). Ik heb er een transalp bij die geen waarde vertegenwoordigd om de GS netjes te houden. En ja dat betekend minder bescherming en zelfs helemaal geen ABS. Ik zou een nieuwe motor netjes houden en een pekelfiets aanhouden.