Je suis Miel850
Geplaatst: 03 jun 2018, 21:23
Allo allo,
zojuist aangemeld dus maar eens even netjes voorstellen.
Ik ben Emile Otermans, 38 jaar en woonachtig in Geleen, Zuid Limburg. De naam Miel850 heeft niets te maken met een 850RT, maar te meer met Volvo en wel de 850 (eigenlijk al het Zweedse metaal gebouwd tot een jaar of 10 geleden). Inderdaad, ik houd van een Zweedse schone.
Momenteel motorloos, maar het kriebelt nog veel te vaak. Ik heb een paar jaar geleden een hele mooie 1150GS Williams Edition verkocht, omdat ik weer een 2e auto nodig had. Ik mis haar nog steeds....
Aangezien ik aan het eind van dit jaar heel veel kilometers woon/werk ga rijden, wil ik eens met mezelf (en jullie) overleggen of ik dat op de motor ga doen. Ik woon in Geleen en het werk is straks in Amsterdam. Dit wordt geen dagelijks heen en weer, maar zeker 2 x in de week. Goed genoeg voor een dikke 800 kilometers per week. Ik heb hiervoor eigenlijk al een dieseltje aangeschaft (V70 D5), maar ik begin ook langzaam te voelen dat de roetmobieltjes niet meer zo gewenst zijn. LPG is natuurlijk ook een optie, maar dan sta je elke dag aan de pomp en een gechipte D5 rijdt echt wel fijner.
Kortom, een mooie fiets is ook een optie. Waarom dan een RT? Ik werk bij de KMar en heb daar wat jaartjes op de motor gewerkt (maar jullie rijden toch al jaren Yamaha???). Ik kreeg mijn politie rijopleiding gedeeltelijk op een K1100LT en op een Yamaha FJR 1300K. Beiden hele fijne motoren en absoluut niet te vergelijken. Later, op de brigade kregen we ook onopvallende motoren en dat waren 1200RT's. Simpel gezegd, ik was en ben er nog steeds zeer van gecharmeerd.
Net zoals Volvo's goed kunnen, zoek ik een tweewieler die kilometers kan vreten. De RT lijkt me een zeer geschikte motor voor de lange ritten. Ik ben zelf a-technisch dus ik zal me echt even goed moeten inlezen. Ik zal dan ook her en der wel een vraag stellen.
Tot zover...
zojuist aangemeld dus maar eens even netjes voorstellen.
Ik ben Emile Otermans, 38 jaar en woonachtig in Geleen, Zuid Limburg. De naam Miel850 heeft niets te maken met een 850RT, maar te meer met Volvo en wel de 850 (eigenlijk al het Zweedse metaal gebouwd tot een jaar of 10 geleden). Inderdaad, ik houd van een Zweedse schone.
Momenteel motorloos, maar het kriebelt nog veel te vaak. Ik heb een paar jaar geleden een hele mooie 1150GS Williams Edition verkocht, omdat ik weer een 2e auto nodig had. Ik mis haar nog steeds....
Aangezien ik aan het eind van dit jaar heel veel kilometers woon/werk ga rijden, wil ik eens met mezelf (en jullie) overleggen of ik dat op de motor ga doen. Ik woon in Geleen en het werk is straks in Amsterdam. Dit wordt geen dagelijks heen en weer, maar zeker 2 x in de week. Goed genoeg voor een dikke 800 kilometers per week. Ik heb hiervoor eigenlijk al een dieseltje aangeschaft (V70 D5), maar ik begin ook langzaam te voelen dat de roetmobieltjes niet meer zo gewenst zijn. LPG is natuurlijk ook een optie, maar dan sta je elke dag aan de pomp en een gechipte D5 rijdt echt wel fijner.
Kortom, een mooie fiets is ook een optie. Waarom dan een RT? Ik werk bij de KMar en heb daar wat jaartjes op de motor gewerkt (maar jullie rijden toch al jaren Yamaha???). Ik kreeg mijn politie rijopleiding gedeeltelijk op een K1100LT en op een Yamaha FJR 1300K. Beiden hele fijne motoren en absoluut niet te vergelijken. Later, op de brigade kregen we ook onopvallende motoren en dat waren 1200RT's. Simpel gezegd, ik was en ben er nog steeds zeer van gecharmeerd.
Net zoals Volvo's goed kunnen, zoek ik een tweewieler die kilometers kan vreten. De RT lijkt me een zeer geschikte motor voor de lange ritten. Ik ben zelf a-technisch dus ik zal me echt even goed moeten inlezen. Ik zal dan ook her en der wel een vraag stellen.
Tot zover...