Ook voorstellen
Geplaatst: 22 mar 2018, 17:37
Beste forumleden
Ik wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Dick Schaap (moutonje) uit Noordwijk, 64 jaar en sinds een paar weken eigenaar van een BMW R 1200 RT uit 2012 met 30.000 km op de teller.
In een ver verleden (1975), was ik motorsurveillant bij de gemeentepolitie op een BMW R65. Destijds strak in het politiepak met plofbroek en rijlaarzen aan. De motor zelf had op het stuur een knoepert van een luidspreker met een grote microfoon daarnaast gemonteerd. Op straat kon iedereen dus meegenieten van alle politieberichten. Om warm te blijven werden in de winter grote handvatbeschermers en beenbescherming aangebracht. Mijn 2e dienstfiets was een R 80 RT met volle kuip, wat in die tijd een fantastische verbetering was.
Privé heb ik vanaf 1979 altijd gereden op en Moto Guzzi California III, een motorfiets waarop het echt “werken” was om soepel te schakelen en bochten aan te snijden. Ik 2012 kocht ik een van de laatste California’s (Vintage) die in Italië zijn gemaakt. Tijdens onze motortochten naar de Alpen (ook vaak in slecht weer) keek ik altijd met een schuin oog naar al die RT BMW’s waarvan de bestuurders goed beschermd en met behulp van allerlei elektronica zoals handvat- en zitvlakverwarming comfortabel de bergpassen bedwongen.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan, een proefrit op een RT bezorgde mij slapeloze nachten, wat een luxe, wat een comfort en dat heerlijke herkenbare geluid van die boxermotor. Naast mijn Guzzi staat dus nu een RT te glimmen. Ik hoop in mijn pensioenjaren daarop nog heel veel kilometers te maken. Alleen, van die Guzzi kan ik nog geen afscheid nemen…
Ik wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Dick Schaap (moutonje) uit Noordwijk, 64 jaar en sinds een paar weken eigenaar van een BMW R 1200 RT uit 2012 met 30.000 km op de teller.
In een ver verleden (1975), was ik motorsurveillant bij de gemeentepolitie op een BMW R65. Destijds strak in het politiepak met plofbroek en rijlaarzen aan. De motor zelf had op het stuur een knoepert van een luidspreker met een grote microfoon daarnaast gemonteerd. Op straat kon iedereen dus meegenieten van alle politieberichten. Om warm te blijven werden in de winter grote handvatbeschermers en beenbescherming aangebracht. Mijn 2e dienstfiets was een R 80 RT met volle kuip, wat in die tijd een fantastische verbetering was.
Privé heb ik vanaf 1979 altijd gereden op en Moto Guzzi California III, een motorfiets waarop het echt “werken” was om soepel te schakelen en bochten aan te snijden. Ik 2012 kocht ik een van de laatste California’s (Vintage) die in Italië zijn gemaakt. Tijdens onze motortochten naar de Alpen (ook vaak in slecht weer) keek ik altijd met een schuin oog naar al die RT BMW’s waarvan de bestuurders goed beschermd en met behulp van allerlei elektronica zoals handvat- en zitvlakverwarming comfortabel de bergpassen bedwongen.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan, een proefrit op een RT bezorgde mij slapeloze nachten, wat een luxe, wat een comfort en dat heerlijke herkenbare geluid van die boxermotor. Naast mijn Guzzi staat dus nu een RT te glimmen. Ik hoop in mijn pensioenjaren daarop nog heel veel kilometers te maken. Alleen, van die Guzzi kan ik nog geen afscheid nemen…