Pagina 1 van 1

Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 12 mar 2018, 19:18
door AGVerheij
Vanmiddag plaatste ik zoals altijd mijn Zumo660 in de motorhouder, en na het starten van mijn -1200- verscheen het Garmin logo en de tekst 'insert battery'. Uiteraard zit de batterij er gewoon in. Nu thuis het geprobeerd met de USB-kabel, maar ook dan de melding 'insert battery'
Ik heb de accu recent er uit gehad om bij de SD-geheugenkaart te kunnen, maar verder niets geks uitgehaald. De contactpunten van zowel Zumo als accu zien er OK uit. Ook wat duwen en trekken aan de accu geeft geen verbetering.
Googlen geeft diverse hits, maar niet echt duidelijke antwoorden.

Vragen:
- is de accu overleden ? (zou kunnen, maar vóór ik een andere bestel wil ik dat wel zeker weten)
- is er iets mis met de Zumo ? (en kan dat zo spontaan gebeuren)
- hoe krijg ik de boel weer aan de praat (ik weet de weg naar mijn werk wel, maar mis de MP3'tjes )

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 12 mar 2018, 22:34
door Hans Vaessen
In de batterijdeksel hoort in het midden een klein magnetisch metalen pennetje te zitten; mogelijk dat je die verloren bent... Ergo: geen nieuwe accu, nieuw dekseltje...

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 13 mar 2018, 08:29
door AGVerheij
Heb ik naar gekeken, volgens mij krijg je dan de melding 'Please close battery door' (of iets wat daar op lijkt)
Maar ik heb donderdag een afspraak in Gouda, rij ik aan het eind van de middag wel even naar Moordrecht

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 13 mar 2018, 09:41
door scan
Connector op de batterij verkeerd om aangesloten?

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 13 mar 2018, 10:22
door AGVerheij
@scan:
scan schreef: 13 mar 2018, 09:41Connector op de batterij verkeerd om aangesloten?
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt.
De batterij past maar op één manier in de Zumo, en sinds de montage van de motorsteun (5 jaar terug inmiddels) heb ik niets meer gedaan aan de bekabeling - if it works, dont fix it ;)

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 13 mar 2018, 11:53
door Hans Vaessen
AGVerheij schreef: 13 mar 2018, 08:29 Heb ik naar gekeken, volgens mij krijg je dan de melding 'Please close battery door' (of iets wat daar op lijkt)
Ah, daar kon je wel eens gelijk in hebben; sorry! Dan vrees ik dat het toch aan de accu zelf ligt..

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 13 mar 2018, 16:11
door siebke
Om zeker te zijn, zou je de batterij even kunnen wisselen met iemand uit de buurt mét een Zumo 660 _001

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 13 mar 2018, 16:20
door AGVerheij
siebke schreef: 13 mar 2018, 16:11Om zeker te zijn, zou je de batterij even kunnen wisselen met iemand uit de buurt mét een Zumo 660 _001
Precies mijn gedachte, alleen zijn er weinig Zumo660 gebruikers in de buurt - daarom effe langs Waypoint _004

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 15 mar 2018, 18:01
door AGVerheij
Grrrr, net terug van Waypoint en van alles geprobeerd:
- andere accu
- ander batterijdeksel
- aan PC gehangen
- harde reset (pwrOn+scherm)
en bij alles bleef de melding 'insert battery' verschijnen en verder niets :-(

De Zumo is naar aanleiding hiervan electronisch doodverklaard.....
Nu op zoek naar vervanging: een nieuwe zumo (prijzig), waze op de smartphone (moet ik iets vinden voor waterdichte montage en voeding) of een tweedehands 660 (met hergebruik van mijn huidige houder)
Iemand tips?

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 15 mar 2018, 20:51
door deckers
onderstaande link heeft voor mij de navigator V die dood was en afgescheven volgens garmin hestelt voor ongeveer 60 euro

https://www.sparkelectronics.nl/nl/tari ... ratie.html

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 18 mar 2018, 21:45
door AGVerheij
_004 goede tip !

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 22 mar 2018, 08:50
door AGVerheij
update: mijn Zumo660 doet het weer !

Met dank aan SparkElectronics:
- zondagavond mij aangemeld
- maandagmiddag werd-ie door FedEX opgehaald
- dinsdag:
ontvangen door Spark
onderzocht en prijsopgave gedaan
betaalverzoek, wat ik gelijk heb gedaan (een kleine €60)
reparatie van het voedingscircuit
gereedmelding en klaar voor verzenden.
(yep, allemaal in één dag _004 )
- woensdagavond netjes verpakt thuis afgeleverd
- vanmorgen weer gebruikt op mijn -1200-

Prima vlotte service, duidelijke communicatie en afspraken en garantie op de reparatie - ik ben een tevreden klant :-)
en nogmaals dank aan deckers voor de 'gouden' tip, googlen naar reparatie navigatie levert een klassiek geval op van bomen, bos en het niet meer zien......

Re: Zumo660 "insert battery"

Geplaatst: 22 mar 2018, 12:20
door Hans Vaessen
Mooi dat het gelukt is, en dank voor je feedback!