Nieuw op het forum
Geplaatst: 09 mar 2018, 19:29
Hallo boxervrienden,
Ik ben Jaap, 63 jaar oud en woon in Rivierenland vlak bij Tiel.
Heb al 43 jaar mijn motorrijbewijs en ben ooit begonnen op een Honda CB360 twin.
Na decennia geen motor te hebben gehad vanwege de kids ben ik in 2009 weer gaan motorrijden, op een Suzuki DL650 V-strom. Een geweldig fijne, super handelbare en betrouwbare motor., hij had echter geen ABS en dat vond ik op de lange duur toch een manco en veiligheidsrisico.
Had altijd al een zwak voor boxermotoren en ben daarom in 2016 overgestapt naar een uit België afkomstige BMW R 850RT van 2002 die, op de cylinderinhoud en vermogen na, identiek is aan de R1150RT. Voor mij klopte alles aan deze motor: het uiterlijk met koffers in kleur, het comfort met handvatverwarming en het elektrisch verstelbare windscherm en vooral de goede remmerij met bekrachtiging en ABS. Kortom, voor mij en mijn rustige toerrijstijl de perfecte motor. Na de aanschaf heb ik netjes jaarlijks de remleidingen en pomp laten doorspoelen.
Was vanmiddag naar MSA in Ede gereden om me te oriënteren op nieuwe remleidingen om problemen met de ABS pomp voor te zijn. Voor de deur maakte ik kennis met een R1150RT rijder die net zijn motor na een kostbare ABS pomp reparatie kwam ophalen.
Na een oriënterend gesprek met Rick van MSA over de kosten van nieuwe remleidingen en Hyperpro veren en een kop koffie weer naar huis vertrokken om er over na te denken en met het thuisfront te overleggen.
Op weg naar huis knipperde het ABS lampje al en viel de rembekrachtiging even later ook nog eens uit. Dus maar op eieren de laatste kilometers naar huis gereden en ga op korte termijn maar bellen naar MSA om een afspraak te plannen voor een dure reparatie,. Ben nu dus even minder gelukkig met mijn BOXER. Over een maand of zo, als de motor weer in orde, is hoop ik het plezier weer terug te vinden.
Ik ben heel blij met dit forum en heb al heel veel gelezen over meerdere technische onderwerpen.
Groeten,
Jaap
Ik ben Jaap, 63 jaar oud en woon in Rivierenland vlak bij Tiel.
Heb al 43 jaar mijn motorrijbewijs en ben ooit begonnen op een Honda CB360 twin.
Na decennia geen motor te hebben gehad vanwege de kids ben ik in 2009 weer gaan motorrijden, op een Suzuki DL650 V-strom. Een geweldig fijne, super handelbare en betrouwbare motor., hij had echter geen ABS en dat vond ik op de lange duur toch een manco en veiligheidsrisico.
Had altijd al een zwak voor boxermotoren en ben daarom in 2016 overgestapt naar een uit België afkomstige BMW R 850RT van 2002 die, op de cylinderinhoud en vermogen na, identiek is aan de R1150RT. Voor mij klopte alles aan deze motor: het uiterlijk met koffers in kleur, het comfort met handvatverwarming en het elektrisch verstelbare windscherm en vooral de goede remmerij met bekrachtiging en ABS. Kortom, voor mij en mijn rustige toerrijstijl de perfecte motor. Na de aanschaf heb ik netjes jaarlijks de remleidingen en pomp laten doorspoelen.
Was vanmiddag naar MSA in Ede gereden om me te oriënteren op nieuwe remleidingen om problemen met de ABS pomp voor te zijn. Voor de deur maakte ik kennis met een R1150RT rijder die net zijn motor na een kostbare ABS pomp reparatie kwam ophalen.
Na een oriënterend gesprek met Rick van MSA over de kosten van nieuwe remleidingen en Hyperpro veren en een kop koffie weer naar huis vertrokken om er over na te denken en met het thuisfront te overleggen.
Op weg naar huis knipperde het ABS lampje al en viel de rembekrachtiging even later ook nog eens uit. Dus maar op eieren de laatste kilometers naar huis gereden en ga op korte termijn maar bellen naar MSA om een afspraak te plannen voor een dure reparatie,. Ben nu dus even minder gelukkig met mijn BOXER. Over een maand of zo, als de motor weer in orde, is hoop ik het plezier weer terug te vinden.
Ik ben heel blij met dit forum en heb al heel veel gelezen over meerdere technische onderwerpen.
Groeten,
Jaap