R1200RT & topkoffer

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
trixo

R1200RT & topkoffer

Ongelezen bericht door trixo »

een goedenavond,

ik ben nieuw hier op het forum, en heb ook nog geen BMW, maar ik ben voor nemens deze in het vroege voorjaar aan te schaffen.
dat zal waarschijnlijk een R1150RT worden met twinspark met 30-40.000 km. als je die prijzen ziet dan ga je al snel naar de 10.000 euro.
als je dan wat verder zoekt zie je dat de 1200 ook in de buurt komt (procents gewijs dan :-) ). maar wat mij meteen opvalt:
waarom zie je er zo weinig met een topkoffer, en als je er al een ziet dan ziet het er niet uit (te hoog en te ver naar achter),
of is dit dan niet originele topkoffer ?
ik wil de motor gebruiken voor toertochtjes met mijn vrouw met eventueel een overnachting, en dan is die topkoffer eigenlijk noodzaak.
ik stel mij zo voor om de zijkoffers leeg te houden zodat daar als je b.v. een stadje of zo wilt in wandelen de helm en de jas in kunnen,
hoef je niets mee te sjouwen. en dan een toilettas en wat simpele kleren in de topkoffer.

alvast vriendelijk bedankt voor de reacties.
Yobotje
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Re: R1200RT & topkoffer

Ongelezen bericht door Yobotje »

trixo schreef:een goedenavond,

ik ben nieuw hier op het forum, en heb ook nog geen BMW, maar ik ben voor nemens deze in het vroege voorjaar aan te schaffen.
dat zal waarschijnlijk een R1150RT worden met twinspark met 30-40.000 km. als je die prijzen ziet dan ga je al snel naar de 10.000 euro.
als je dan wat verder zoekt zie je dat de 1200 ook in de buurt komt (procents gewijs dan :-) ). maar wat mij meteen opvalt:
waarom zie je er zo weinig met een topkoffer, en als je er al een ziet dan ziet het er niet uit (te hoog en te ver naar achter),
ik wil de motor gebruiken voor toertochtjes met mijn vrouw met eventueel een overnachting, en dan is die topkoffer eigenlijk noodzaak.
ik stel mij zo voor om de zijkoffers leeg te houden zodat daar als je b.v. een stadje of zo wilt in wandelen de helm en de jas in kunnen,
hoef je niets mee te sjouwen. en dan een toilettas en wat simpele kleren in de topkoffer.

alvast vriendelijk bedankt voor de reacties.
Hoi Trixo [welkom] .

Ik heb direct een BMW topkoffer via Marktplaats gekocht. Er worden er regelmatig aangeboden en er zijn ook goeie bij. Kost wel wat maar met een dikker kussen ertegen wordt het voor je vrouw een stuk prettiger. Dan is het ook fijn dat ze ruimte heeft en dat de koffer niet te dicht bij staat.
Mijn Nolan N103 helm kan er niet in, ook niet in de koffers aan de zijkant! _003 .Dan zou je een Shad 46 (zit wel hoger!) moeten aanschaffen en daar gaan 2 helmen ruimschoots in.
In de standaard koffers (top en zij) kun je wel je hele hebben en houwen meenemen om enkele dagen van huis te blijven.
Veel plezier op dit forum en succes met je keuze.
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
trixo

ik dacht dat er in de zijkoffers wel een helm zou passen, weet iemand wellicht of dit bij een 1150 wel gaat ?
Yobotje
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door Yobotje »

trixo schreef:ik dacht dat er in de zijkoffers wel een helm zou passen, weet iemand wellicht of dit bij een 1150 wel gaat ?
Trixo, dat zei ik. M'n Nolan 103 past er niet in. (in de R1150RT) :$
Oudoe ééj! Afbeelding
Theo.
trixo

neem me niet kwalijk ik dacht dat je de 1200 bedoelde, ik zie nu pas in je onderschrift dat je een 1150 hebt.

edit: en op ja avatar trouwens ook :oops:
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

M'n c2 past in geen van de drie koffers. _002
Voor 10000 heb je tegenwoordig ook al een 1200.
http://link.marktplaats.nl/298990760" onclick="window.open(this.href);return false;
WoutG

Ongelezen bericht door WoutG »

Mijn Shubert C2 past in de topkoffer van de R 850 RT zijkoffer gaat ie niet in.
Dat is volgens mij dezelfde koffer als voor de 1100 en de 1150 RT
Voorwaarde is dat ik de helm open (kinstuk) en dan met de bolle kant naar boven erin leg.
Gaat perfect.

-850-
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

trixo schreef:Waarom zie je er zo weinig met een topkoffer, en als je er al een ziet dan ziet het er niet uit (te hoog en te ver naar achter),
Een topkoffer is een accessoire-artikel. Los verkopen levert meer op na verkoop van de motor. Logisch dus dat je weinig 2ehands motoren ziet met topkoffer.

Wat info over koffers bij een 1200RT.
Je kunt kiezen uit twee types:
Groot, 49ltr
Afbeelding
Klein, 28ltr
Afbeelding
In de grote topkoffer passen twee helmen, in de kleine past één helm.
Met enkel de zijkoffers gemonteerd, kun je ook twee helmen opbergen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

De koffers van BMW zijn gemaakt voor BMW helmen die passen dus gewoon in de zijkoffers van de 850/1100/1150 en ik denk dat er meer mensen een topkoffer hebben maar die er niet altijd opzetten.

Zelf heb ik bij de 1200RT ook de grote topkoffer maar die gebruik ik alleen als we met de motor op vakantie gaan of als het zulk mooi weer is dat je niet alleen de jassen maar ook de helmen in de motor kwijt kan. Via MP van een Forumlid de kleine BMW topkoffer gekocht vindt ik wat handiger al kunnen daar geen 2 helmen in.

Overigens kreeg ik mijn schubert helm ook altijd in de zijkoffers van de R1100/1150 dus als je een andere helm koopt gewoon even passen of kiezen voor een BMW Helm.
trixo

bedankt voor de reacties
dat word dan gewoon proberen met de helm, wou toch al een schubert C3.
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

trixo schreef:bedankt voor de reacties
dat word dan gewoon proberen met de helm, wou toch al een schubert C3.
Nog een tip: soms past de helm niet in gesloten toestaan, maar wel met de klep een stukje open.
Dit geldt bijvoorbeeld voor de Schubert Concept helm in mij R1100RT topkoffer.
Hans
Electric

Ongelezen bericht door Electric »

Mijn C3 past niet in de zijkoffer maar wel in de bmw topkoffer. De vorige helm die ik had, Shoei RAID I, paste wel in de zijkoffer.
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

Daar snap ik niks van mijn C3 past gewoon zonder kunstgrepen in de zijkoffers van de 1200RT bij de 1100/1150 moest ik met de Concept 1 wel eens wat spanning op het deksel uitoefenen maar met de koffers van de 1200 dus geen probleem.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”