Goedkope banden in Schotland

Ervaringen met banden, velgen en grip.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
PK
Type: Overig R-serie
Bijz: R1200GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Schalkhaar

Goedkope banden in Schotland

Ongelezen bericht door PK »

Een paar weken terug heb ik een tocht gemaakt naar en in Schotland _004
Dus misschien hoort dit bericht ook wel op een andere plaats in het forum, maar ook zeker in het banden gedeelte.

Onderweg werd ik door een automobilist er op attent gemaakt dat ik met een zachte achterband reed.
Ik had het zelf eigenlijk niet eens gemerkt :oops: Met duo en bagage stuurt het toch even anders dan normaal. (Bandenspanning was nog maar 1.6 Bar)
Gelukkig waren we dichtbij een benzinestation waar ze een compressor hadden.
Toch even goed gekeken naar de achterband en ja hoor .... een spijker Oia

Na enig rondvragen bleek dat er 20 km terug een motorzaak zat.
Direct 3.5 Bar in de band geblazen en een kwartier voor sluitingstijd bij de motorzaak beland (lang leve de GPS).
De eigenaar van de zaak, een hele aardige kerel, verzekerde mij in onverstaanbaar Schots dat hij nog wel een band voor me had. (Pirelli Diablo Strada)
Hij mompelde 100 Quid of zoiets, _001 ik dacht dat ik het niet goed verstaan had, maar ik had gewoon een band nodig, dus alles onder de 250 Euro had ik direct betaald.
De werkplaats stond al vol met motoren, maar dat was geen probleem, buiten de zaak de koffers eraf, de motor op de middenbok en en binnen 10 minuten was de klus geklaard (uitgeblanceerd, wiel netjes met momentsleutel vasgezet).
En inderdaad 100 GBP, dus 110 Euro. _004

Ik weet niet of de banden in GB overal zo goedkoop zijn, anders is dit misschien een tip voor Engeland/Schotland gangers zorg dat je banden aan vervanging toe zijn. Dan heb je een gedeelte van de overtocht al bespaard. ;)

Overigens is Schotland mij geweldig bevallen: mooie wegen (toestand van de weg en het uitzicht), aardige mensen, goedkope banden :lol: , mooi weer (slechts een paar keer een regenbui, maar daar ben ik niet bang voor)

Groet,
Peter
Waarom vier wielen, twee is genoeg.
Waarom vier cylinders, .....
Dave

Re: Goedkope banden in Schotland

Ongelezen bericht door Dave »

Heb je gecompenseerd voor het linksrijden in de UK ipv rechtsrijden in de rest van Europa?

;)
zeijden

Ongelezen bericht door zeijden »

Dit lezend heb ik dezelfde ervaring in Schotland gehad de afgelopen zomer.
We vertrokken met sloffen die net 5000 km gereden hadden en zag op enig moment een scheur in het loopvlak van de achterband. Vanuit Loch Lomond zijn we heel rustig aan, met passagier en bagage toch aan de zware kant, naar een BMW dealer in Glasgow gereden al waar we direct, tussen de andere werkzaamheden door, geholpen werden.
Voor 100 BP werden we van een niewe Metzeler voorzien.

Het kan interessant zijn op juist daar je banden te vervangen in plaats van voor je vertrek.

In Nederland koop ik via http://www.autobandenmarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false; uit Duitsland goedkope banden en heb een goed adres in Rucphen waar op uitstekende wijze voor 15 euro p.b. ze omgelegd en gebalanceerd etc. worden.

Doorgaans ben ik dan inclusief montage, voor en achter, € 240 / 250,= kwijt.

Peter
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Met zulke prijzen haal je de kosten van de boot er makkelijk uit. Hou je er alleen nog een leuk ritje aan over _004

Gr, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
braba

Ongelezen bericht door braba »

Nog een tip: Houdt wel de DOT code in de gaten (productiedata/jaar) ivm veroudering van de banden. Vijf jaar max bij nieuwmontage anders is goedkoop alsnog duurkoop _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Banden & Wielen”