Dus misschien hoort dit bericht ook wel op een andere plaats in het forum, maar ook zeker in het banden gedeelte.
Onderweg werd ik door een automobilist er op attent gemaakt dat ik met een zachte achterband reed.
Ik had het zelf eigenlijk niet eens gemerkt

Gelukkig waren we dichtbij een benzinestation waar ze een compressor hadden.
Toch even goed gekeken naar de achterband en ja hoor .... een spijker

Na enig rondvragen bleek dat er 20 km terug een motorzaak zat.
Direct 3.5 Bar in de band geblazen en een kwartier voor sluitingstijd bij de motorzaak beland (lang leve de GPS).
De eigenaar van de zaak, een hele aardige kerel, verzekerde mij in onverstaanbaar Schots dat hij nog wel een band voor me had. (Pirelli Diablo Strada)
Hij mompelde 100 Quid of zoiets,

De werkplaats stond al vol met motoren, maar dat was geen probleem, buiten de zaak de koffers eraf, de motor op de middenbok en en binnen 10 minuten was de klus geklaard (uitgeblanceerd, wiel netjes met momentsleutel vasgezet).
En inderdaad 100 GBP, dus 110 Euro.

Ik weet niet of de banden in GB overal zo goedkoop zijn, anders is dit misschien een tip voor Engeland/Schotland gangers zorg dat je banden aan vervanging toe zijn. Dan heb je een gedeelte van de overtocht al bespaard.

Overigens is Schotland mij geweldig bevallen: mooie wegen (toestand van de weg en het uitzicht), aardige mensen, goedkope banden :lol: , mooi weer (slechts een paar keer een regenbui, maar daar ben ik niet bang voor)
Groet,
Peter