Ik ben Eric Schlangen, woon in Wijchen bij Nijmegen. Ik rijd momenteel een R1150RT uit 2001, Dark Blue, met zo'n 75.000 km op de teller. Ik heb hem nu ruim twee jaar en rijd vooral werkkilometers en af en toe een toerrit, bezoek aan een race of vakantie. Het is mijn tweede BMW, hiervoor had ik een K75RT om te kijken of ik het weer leuk zou vinden om motor te gaan rijden door weer en wind. Dat beviel uitstekend, heel veel plezier van deze motor gehad, behalve dat het veel te warm werd achter die kuip. In de winter was dat fijn maar in de zomer was dat alleen met een doorwaai pakje enigszins vol te houden. omdat ik PK's tekort kwam ben ik naar de 1150 overgestapt, mijn eerste boxer.
Het is een heerlijke motor, oerbetrouwbaar, voldoende kracht. Tochtje door Schotland met vrouw en bepakking was probleemloos genieten. Ik heb helemaal geen last van KFR ondanks dat het geen Twin Spark is. Blijkbaar heb ik een goeie...
Een minpuntje vind ik de remmen die veel te fel pakken als je stapvoets rijdt. Dat heeft me al een paar keer capriolen laten uithalen als er in de stad ineens iemand voor je motor stapt. Laatst bij het maken van een draai op de weg werd het me noodlottig, in mijn langzame draai moest ik remmen voor een voetganger die er nog even snel langs liep en daar ging ie dan toch plat. Enige schade was mijn linker spiegel die verpletterd werd.
Gezien de idiote prijzen voor originele spiegels heb ik er een setje in China besteld (126 Euro per set van twee spiegels, inclusief kapje, kuipbevestiging, spiegel en knipperlicht). De pasvorm valt me reuze mee (net zo slecht als de originele

Ander minpuntje vind ik dat je er niet veel meer zelf aan kan sleutelen, remmen en kleppen deed ik vroeger altijd zelf. Ach ik kan af en toe nog rommelen aan wat oude racemotoren dus mijn vaardigheden blijven toch wel op peil.
Mijn motorhistorie: sinds 1982 mijn rijbewijs en achtereenvolgens een CB500Four, CB750F2 (verbouwd), XJ750F, CB450N, GPZ 900R (twee keer), K75RT en nu de R1150RT.