Uitlaat fasteners vervangen
Geplaatst: 13 jul 2017, 21:46
Ik heb al een tijdje een soort tikkende/blassende geluid van de voorkant van de motorblok van mijn R1150rt gehad. Meestal bij gasgeven.
Benzine verbruik was redelijk goed. De ene cilinder loopt waarschijnlijk iets armer dan de andere (bougie iets witter dan de andere). Geen KFR maar loopt niet zo smeuig als moet...
Net de luchtfilter vervangen. Iridium bougies geplaatst. Kleppen afgesteld en gaskleppen 'perfect' gesynchroniseerd. Alle connectors weer vastgezet. (Dynamoriem gecontroleerd en startmotor ook schoongemaakt). Loopt supermooie vandaag!
De tik is minder maar blijft- van de rechter cilinder. Wat ik nu merk is ook bij een koude motor met gas geven en daarna gasklep dicht een plof van de uitlaat. Heeft in 130,000kms nooit eerder gedaan.
Ik heb de uitlaat gecontroleerd. De moeren in de cilinder koppen zijn allemaal best verroest, maar de enkele op de binnenkant van de rechter cilinder is helemaal weggeroest en de uitlaat zit nu inderdaad iets los!
Nu de vraagen-
Is de losse uitlaatverbinding verantwoordelijk voor de geluid bij gasgeven en de uitlaat plof?
Aangezien de corrosie aan alle uitlaat moeren ik ben bang van afbrekende draadstangen. Kan iemand een motorbedrijf in de buurt van Enschede voorstellen dat ik kan vertrouwen dit goed te kunnen oplossen?
Ik heb vorige jaar ongeveer 4000euros uitgeven aan noodzakjelijk revisies van mijn gelieft motor- wat kan ik nu verwachten aan kosten???
Benzine verbruik was redelijk goed. De ene cilinder loopt waarschijnlijk iets armer dan de andere (bougie iets witter dan de andere). Geen KFR maar loopt niet zo smeuig als moet...
Net de luchtfilter vervangen. Iridium bougies geplaatst. Kleppen afgesteld en gaskleppen 'perfect' gesynchroniseerd. Alle connectors weer vastgezet. (Dynamoriem gecontroleerd en startmotor ook schoongemaakt). Loopt supermooie vandaag!
De tik is minder maar blijft- van de rechter cilinder. Wat ik nu merk is ook bij een koude motor met gas geven en daarna gasklep dicht een plof van de uitlaat. Heeft in 130,000kms nooit eerder gedaan.
Ik heb de uitlaat gecontroleerd. De moeren in de cilinder koppen zijn allemaal best verroest, maar de enkele op de binnenkant van de rechter cilinder is helemaal weggeroest en de uitlaat zit nu inderdaad iets los!
Nu de vraagen-
Is de losse uitlaatverbinding verantwoordelijk voor de geluid bij gasgeven en de uitlaat plof?
Aangezien de corrosie aan alle uitlaat moeren ik ben bang van afbrekende draadstangen. Kan iemand een motorbedrijf in de buurt van Enschede voorstellen dat ik kan vertrouwen dit goed te kunnen oplossen?
Ik heb vorige jaar ongeveer 4000euros uitgeven aan noodzakjelijk revisies van mijn gelieft motor- wat kan ik nu verwachten aan kosten???