Jeroen1969 schreef:NTU kaart updates lijken er steeds iets eerder te zijn dan die van de NT.
Klopt, ik gok dat NTU (NT Unicode) gemakkelijk/sneller te maken is van de NavTEQ bron-kaarten.
NTU ondersteund "vreemde" karakters & talen, naast symbolieken, verkeersborden e.d.
De NT-kaarten ondersteunen dat niet, dus zal dat meer werk vergen van Garmin om de conversie te doen.
Vergeet niet dat de route-kaarten ook adres-informatie bevatten.
Jeroen1969 schreef:Maakt niet dat ik me minder verbaas over de nummering, voor zowel NT als NTU is dat "2018.xx" wat mij het gevoel geeft dat ...
Ik denk dat het geen marketing truc is;
Garmin brengt tot maximaal 4x kaart-updates uit per jaar.
In 2017 hadden we al 2017.1, 2017.2 en 2017.3 voor de NTU-versie. (net als in 2016, overigens)
Mogelijk dat Garmin overgeschakeld is op 3x kaart-updates per jaar?
En de meeste Garmin's hebben tegenwoordig standaard LifeTime-upgrades dan is kaart-benaming eigenlijk niet meer zo heel boeiend. Denk ik.
Waar voorheen (vroeger) je de DVD's moest kopen (en op tijd anders waren ze soms op bij sommige leveranciers) voor relatief veel geld, is het tegenwoordig allemaal op het internet (cloud) omdat de kaarten groter en groter worden (o.a. door meer details) en ben je in principe altijd up-to-date.
Wil je weten of je Garmin apparaat up-to-date is? Even Garmin Express opstarten, zelfs zonder dat het apparaat aangesloten is en je krijg a la minuut te zien of er updates voor je Garmin(s) beschikbaar is.
Overigens, ik vermoed dat in de toekomst we allemaal niet meer zo hoeven te kloo1en, en navigatie-apparatuur hun updates zelfstandig gaan ophalen (IoT) als draadloze en vooral snelle communicatie meer mainstream gaat worden.
Voor de rest: maak je verder niet sappel, het tijdig hebben van een up-to-date route-kaart is m.i. het meest belangrijk.
En dat valt ook niet altijd mee. :lol: