Pagina 1 van 1
Nieuwe fiets, een waterkoker
Geplaatst: 05 apr 2017, 23:59
door FredBurgmans
Vandaag 'gekregen' .... een LC ....
waterkoker.jpg
Re: Nieuwe fiets, een waterkoker
Geplaatst: 06 apr 2017, 07:52
door EileRT
Hele mooie fiets Fred, vele plezierige en veilige kilometers toegewenst!
En ja, ik moet het doen met de waterkoker op het aanrecht . . . :lol:
Eilert
Re: Nieuwe fiets, een waterkoker
Geplaatst: 06 apr 2017, 09:21
door HenkvanR
Het is te hopen dat het water niet gaat koken!! [emoji23][emoji23]
Mooi machine, veel plezier er mee. [emoji106][emoji106]
Groeten van Henk
Re: Nieuwe fiets, een waterkoker
Geplaatst: 06 apr 2017, 11:35
door HansD
Waterkoker

die had ik nog niet gehoord.
Veel plezier met deze fantastische machine!
Re: Nieuwe fiets, een waterkoker
Geplaatst: 06 apr 2017, 22:32
door Ton1959
HansD schreef:Waterkoker

die had ik nog niet gehoord.
Veel plezier met deze fantastische machine!
'
Hans toch... De Suzuki GT750 kreeg ooit als bijnaam "De waterkoker".
https://www.motoplus.nl/magazine/uitgav ... uki-gt750/
Ik vond die waterkoker een indrukwekkende machine.
Re: Nieuwe fiets, een waterkoker
Geplaatst: 10 apr 2017, 19:04
door Paultje
Haha, of waterfiets, en herinner me de Yamaha XS650, die werd ook gekscherend een "slagroomklopper" genoemd.
sportfietsen van Italiaanse makelij werden ook wel spaghetti racers genoemd..
Re: Nieuwe fiets, een waterkoker
Geplaatst: 10 apr 2017, 20:54
door AGVerheij
Hele mooie fiets, goed voor kilometers lang genieten.
:lol: waterkoker :lol:
Doet me denken aan de kolen/biomassa-centrale op de Maasvlakte: die werd daar regelmatig 'fluitketel' genoemd (en op basaal techniek niveau is dat niet eens een verkeerde omschrijving)
Re: Nieuwe fiets, een waterkoker
Geplaatst: 10 apr 2017, 21:12
door EileRT
"Nieuwe fiets, een waterkoker" . . . laten we vaststellen dat gezien de reacties, dit
wel een ludieke wijze is om je nieuwe fiets te presenteren!
Eilert
Re: Nieuwe fiets, een waterkoker
Geplaatst: 11 apr 2017, 18:01
door HansD
In USA en Australie hebben ze ook leuke bijnamen:
Airhead: latest version 1969-1995: mostly air-cooled, one cam per motor, driving overhead valves via pushrods and conventional rocker arms. One sparkplug and two valves per cylinder.
Oilhead: 1993-2005: air- and oil-cooled, two cams per motor, each cam "above" the crankcase but not in the cylinder head, short pushrods and conventional rocker arms. Early bikes, one sparkplug per cylinder; later bikes, two sparkplugs per cylinder; all bikes had four valves.
Hexhead: 2005 - 2010: mostly oil-cooled, two cams per motor, each cam "above" the crankcase but not in the cylinder head, short pushrods and conventional rocker arms. Two sparkplugs and four valves per cylinder.
Camhead: 2011-2013: mostly oil-cooled, two cams per head, chain-driven and located at the top of the cylinder head. No pushrods. Two sparkplugs and four valves per cylinder.
Wethead: 2013 - present: oil- and water-cooled, two cams per head, chain-driven and located at the top of the cylinder head. No pushrods. Two sparkplugs and four valves per cylinder.
Re: Nieuwe fiets, een waterkoker
Geplaatst: 11 apr 2017, 20:19
door JOS WRSM
Gefeliciteerd, Fred, met je prachtige aanwinst.
Re: Nieuwe fiets, een waterkoker
Geplaatst: 11 apr 2017, 23:55
door FredBurgmans
Dank aan allen voor de felicitaties.
Ik kon niet vermoeden dat "waterkoker" zoveel zou losmaken.....