Pagina 1 van 1

R1150rt remhandel druk

Geplaatst: 03 apr 2017, 12:22
door minko
Heren, Gisteren iets raars gekregen.
We hadden een toertocht van de BMW club uit Roosendaal

na ongeveer 3 uur en 120 km gereden te hebben mekte ik dat het punt waarop ik druk kreeg van mijn remhendel niet meer op een dezelfde plek uitkomt. :roll:
Je merk dat bij het remmen de ene keer de remhendel halverwege druk opbouwt, dan weer bijna tegen het handvat.
Dit varieert en dat is een heel raar gevoel.
Het remmen zelf blijft gelukkig wel functioneren maar dit komt natuurlijk dat de pomp wel aangestuurd blijft.

Er gaan ook GEEN abs lampjes oid branden

Ik heb de motor zelf verder nog niet gecontroleerd, remolie niveau lijkt goed te blijven.
Zie geen lekkage oid
Ik heb laatst wel stalen remleidingen gemonteerd.

Ben voorzichtig naar huis gereden en heb m in de garage gezet.

Ben eerst op t forum gaan zoeken maar daar vindt ik niets.

Iemand zoiets eerder gehoord of meegemaakt ????

Re: R1150rt remhandel druk

Geplaatst: 03 apr 2017, 15:11
door Nico4sen
Lucht in de remleidingen?

Hartelijke groet,

Nico

Re: R1150rt remhandel druk

Geplaatst: 03 apr 2017, 16:14
door minko
Ik heb na t plaatsen van de nieuwe leidingen al zeker 7 keer gereden en ook remtesten gedaan.
Toen was t zeker niet.
Dus lijkt me niet.

Re: R1150rt remhandel druk

Geplaatst: 03 apr 2017, 18:07
door Isaac
Als er lucht in zou zitten dan voelen de remmen sponsig aan. Als er vocht in zou zitten (water dus) dan voelen ze goed aan totdat je remmen erg warm worden en het water gaat koken. Dan krijg je expansie dus sponsige remmen. Als je zeker weet dat de remklauwen schoon en droog waren na het vervangen van de leidingen dan horen we dat wel weer. Kunnen we nadenken wat er nog meer fout gegaan kan zijn.

Re: R1150rt remhandel druk

Geplaatst: 04 apr 2017, 07:46
door Baird
Beginnen met visuele controle, vloeistofnivo-controle en het primaire systeem te ontluchten/doorspoelen.

Re: R1150rt remhandel druk

Geplaatst: 04 apr 2017, 08:07
door minko
Bedankt voor de reacties,

Water ed kan niet t euvel zijn.
De 1150 heeft 2 circuits, een pomp circuit die de blokken onder druk zetten en een circuit vanaf de remhendel naar de pomp toe.
De remhendel geeft eigenlijk een signaal naar de pomp dat de pomp druk moet geven naar de blokken.

Aangezien de remkracht behouden blijft is er in dit stuk dus niets mis.

Ik ga inderdaad dus ( als ik weer tijd heb na mn "tuin" projectje ) het primaire circuit eens doorlopen.

Re: R1150rt remhandel druk

Geplaatst: 04 apr 2017, 20:50
door Ton1959
Blijft de zuiger in je hoofdremcilinder niet hangen?

Re: R1150rt remhandel druk

Geplaatst: 05 apr 2017, 21:03
door TomDujardin
Beste,

Ervaring leert dat er zelden iets stukgaat bij het vervangen van andere onderdelen. In deze zijn de leidingen gewisseld, dan is de meest voor de hand liggende oorzaak gewoon lucht in het circuit. en nog een keer ontluchten, en nog een keer ...
[groet]
Tom

Re: R1150rt remhandel druk

Geplaatst: 18 apr 2017, 13:24
door minko
Na het opnieuw ontluchten van de voorrem circuit is alles weer opgelost.

Wat ik wel vreemd blijf vinden dat ik eerst 200 km totaal geen problemen had en toen ineens de remhendeldruk varieerde.

Effein, alles ontlucht
Alle nippels nagetrokken

Dus we kunnen weer lekker toeren _004