Sinter koppeling
Moderator: RT_Patrick
Sinter koppeling
Wie kan me uitleggen wat het verschil is van een sinter koppeling en een normale koppeling?
De prijs maakt in elk geval veel uit!
Tevens zie ik dit ook bij remblokken voor de RT op dezelfde website als hieronder
Voorbeeld:
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/d ... belag.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De prijs maakt in elk geval veel uit!
Tevens zie ik dit ook bij remblokken voor de RT op dezelfde website als hieronder
Voorbeeld:
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/d ... belag.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sinter koppeling
Een sinter-koppeling is een koppelingsplaat die bekleed is met gesinterd materiaal.
Het zijn zwaardere uitvoeringen gebaseerd op de (hogere) eisen die gesteld worden voor enduro, race-sport e.d.
Dit materiaal is veel stroever dan het gebruikelijke koppelingsplaatmateriaal.
Hierdoor kan zo'n koppelingsplaat veel meer koppel overbrengen en slipt dus minder gemakkelijk door.
Het nadeel is dat door de hogere stroefheid van het sintermateriaal je vliegwiel harder slijt en dat zo'n sinterkoppeling moeilijk te doseren is, het opkomen van de koppeling nogal hard gaan, dus een ander koppelingsgedrag.
Wat een eigenschap is van elke "sport-koppeling".
PS: Welkom op het forum, en stel je even voor in "Stel je even voor.."
(viewforum.php?f=43" onclick="window.open(this.href);return false;)
Het zijn zwaardere uitvoeringen gebaseerd op de (hogere) eisen die gesteld worden voor enduro, race-sport e.d.
Dit materiaal is veel stroever dan het gebruikelijke koppelingsplaatmateriaal.
Hierdoor kan zo'n koppelingsplaat veel meer koppel overbrengen en slipt dus minder gemakkelijk door.
Het nadeel is dat door de hogere stroefheid van het sintermateriaal je vliegwiel harder slijt en dat zo'n sinterkoppeling moeilijk te doseren is, het opkomen van de koppeling nogal hard gaan, dus een ander koppelingsgedrag.
Wat een eigenschap is van elke "sport-koppeling".
PS: Welkom op het forum, en stel je even voor in "Stel je even voor.."
(viewforum.php?f=43" onclick="window.open(this.href);return false;)
Mooi uitleg en wil ik deze toevoegen.
Even zo voor gesintered remblokken. De dosering en hardheid ligt aan de procentage van de toegevoegde sinter materiaal. Dus voor dat je iets koopt is het raadzaam om altijd eerst goed informeren ivm met jouw doeleinden.
Gr,
Kenny
Even zo voor gesintered remblokken. De dosering en hardheid ligt aan de procentage van de toegevoegde sinter materiaal. Dus voor dat je iets koopt is het raadzaam om altijd eerst goed informeren ivm met jouw doeleinden.
Gr,
Kenny
Het is me nu volkomen duidelijk.
Hartelijk dank voor jullie bijdrage. :-)
Hartelijk dank voor jullie bijdrage. :-)
Het is bijna SINTERklaas , misschien heeft hij een nieuwe koppeling voor je . 

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 5520 Weergaves
-
Laatste bericht door PaPinkelman
-
- 3 Reacties