Pagina 1 van 1
Sinter koppeling
Geplaatst: 04 nov 2009, 11:49
door mderksen
Wie kan me uitleggen wat het verschil is van een sinter koppeling en een normale koppeling?
De prijs maakt in elk geval veel uit!
Tevens zie ik dit ook bij remblokken voor de RT op dezelfde website als hieronder
Voorbeeld:
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/d ... belag.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sinter koppeling
Geplaatst: 04 nov 2009, 13:25
door Inspector Gadget
Een sinter-koppeling is een koppelingsplaat die bekleed is met gesinterd materiaal.
Het zijn zwaardere uitvoeringen gebaseerd op de (hogere) eisen die gesteld worden voor enduro, race-sport e.d.
Dit materiaal is veel stroever dan het gebruikelijke koppelingsplaatmateriaal.
Hierdoor kan zo'n koppelingsplaat veel meer koppel overbrengen en slipt dus minder gemakkelijk door.
Het nadeel is dat door de hogere stroefheid van het sintermateriaal je vliegwiel harder slijt en dat zo'n sinterkoppeling moeilijk te doseren is, het opkomen van de koppeling nogal hard gaan, dus een ander koppelingsgedrag.
Wat een eigenschap is van elke "sport-koppeling".
PS: Welkom op het forum, en stel je even voor in "Stel je even voor.."
(
viewforum.php?f=43" onclick="window.open(this.href);return false;)
Re: Sinter koppeling
Geplaatst: 04 nov 2009, 14:40
door Beamietoo
Mooi uitleg en wil ik deze toevoegen.
Even zo voor gesintered remblokken. De dosering en hardheid ligt aan de procentage van de toegevoegde sinter materiaal. Dus voor dat je iets koopt is het raadzaam om altijd eerst goed informeren ivm met jouw doeleinden.
Gr,
Kenny
Re: Sinter koppeling
Geplaatst: 04 nov 2009, 14:54
door Inspector Gadget
Die had ik ff over het hoofd gezien

Re: Sinter koppeling
Geplaatst: 04 nov 2009, 15:46
door mderksen
Het is me nu volkomen duidelijk.
Hartelijk dank voor jullie bijdrage. :-)
Re: Sinter koppeling
Geplaatst: 04 nov 2009, 17:24
door vioma
Het is bijna SINTERklaas , misschien heeft hij een nieuwe koppeling voor je .
