Na een aantal jaren weer motorrijden

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Philliams
Type: R1150RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Zaanstad

Na een aantal jaren weer motorrijden

Ongelezen bericht door Philliams »

Goedendag,

Via deze weg wil ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Phil, ben 42 jaar en ik kom uit Zaanstad.
Na zo'n 10 jaar zonder motor gezeten te hebben gaat het bloed weer waar het niet gaan kan, ik heb de knoop doorgehakt en ik ga weer motorrijden :D
Is ook een beetje noodgedwongen omdat mijn huidige werk helaas op gaat houden.
Aangezien de auto vaak door mijn vrouw wordt gebruikt dacht ik er dus een motorfiets bij te nemen, dit zal dus ook een woon- werkfiets worden, maar een leuke toerrit is natuurlijk ook altijd fantastisch.
In eerste instantie heb ik een hoop motoren bekeken en eigenlijk bleven er twee over, de Yamaha FJR en de BMW R 1150 RT.
De laatste dagen is mijn keuze definitief gevallen op de BMW, een wat lichtere motorfiets die erg praktisch is. Ik heb ook gelezen dat het comfort erg goed is.
Voorheen heb ik altijd Kawasaki ZZR gereden, een 600 en een 1100 cc.
Nu ga ik dus voor comfort.

Ik hoop op dit forum mij nog meer te verdiepen in de R 1150 RT, zo las ik het één en ander over de versnellingsbak. Bepaalde modellen hebben hier een probleem mee.

Tot zover, ik hoop dat ik hier nog heeeeel veel kan posten _004
EileRT
Erelid
Erelid
Type: R1100RT
Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
Woonplaats of omgeving: Drachten

Re: Na een aantal jaren weer motorrijden

Ongelezen bericht door EileRT »

Hallo Phil,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en je keuze voor comfort en dus voor een -1150- kan ik mij goed voorstellen . . . goeie keuze!

Bij mijn weten zijn er geen problemen met de versnellingsbak van dit type RT. Wel (in den beginne) met zijn voorganger de -1100- en dan alleen de bouwjaren 1995/96. Er is in de productie vanaf 1997 tot 2001 echter een modificatie geweest door te kiezen voor een schuine vertanding van de wielen in de bak. En tot zover reikt dan ook meteen mijn technische kennis! ;)

Maar ja, we zijn een forum en je kunt hier écht héél véél lezen en vinden. Rechts bovenin het scherm is de zoekfunctie. Dé sleutel tot het vinden van een schat aan informatie. Uiteraard staat het je geheel vrij om hier vragen te stellen en je ervaringen te delen en zo helpen we elkaar!

Vele plezierige en veilige kilometers toegewenst op je RT en veel genoegen met ons unieke forum!

[groet] Eilert
Laatst gewijzigd door EileRT op 14 jan 2017, 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Philliams
Type: R1150RT
Woonplaats of omgeving: Zaanstad

Ongelezen bericht door Philliams »

Eilert, dank je wel voor je reactie. Kijk het forum is nu al nuttig, ik wist dus niet dat het alleen om de -1100- ging _004

Ik ben hier de komende tijd heel veel te vinden, en daarna ook wel. Op het zzr forum was ik toendertijd ook heel veel te vinden en ging altijd naar sleuteldagen en andere uitjes.

Nogmaals dank je wel _004
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Van harte welkom op ons mooie RT-forum! Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”