Voorstellen
Geplaatst: 23 okt 2016, 13:35
Hallo allemaal,
Geweldig om te zien dat er een actief RT forum is!
Sinds Augustus ben ik ook de trotse bezitter van een hele mooie R1150RT (2001, 67000km). Tevens blijkbaar eigenaar geworden van de daarmee gepaard gaande typische mankementen (ABS/Servo kon ik binnen een maand verwijderen). 2e probleem heeft zich aangediend (nieuwe post volgt), maar die gaan we ook oplossen...
Ooit begonnen (1990) met een CB400N, gevolgd door een Honda GL650 Silverwing. Eigenlijk spijt dat die weg is gegaan, maar hij moest wijken voor de jongensdroom: BMW K-serie. Na twee K100's (RT en LT) kwam later de 'echte' K1100LT. Die staat er nog steeds, gekocht toen hij al het stadium 'oude pekelfiets' had bereikt en in de afgelopen jaren er niet mooier op geworden. Maar de K rijdt nog prima (173dkm) en dat alles met minimaal onderhoud.
Dus blijft voorlopig nog even aan als reservefiets.
Waarom dan een R?
Omdat ik het ' schudden' van de dwarsgeplaatste V-twin in de GL650 mis! Dat plezier hoop ik in de boxer een beetje terug te vinden. En natuurlijk omdat de R1150RT een schitterende motor is om te zien!
Groeten,
Fred
Geweldig om te zien dat er een actief RT forum is!
Sinds Augustus ben ik ook de trotse bezitter van een hele mooie R1150RT (2001, 67000km). Tevens blijkbaar eigenaar geworden van de daarmee gepaard gaande typische mankementen (ABS/Servo kon ik binnen een maand verwijderen). 2e probleem heeft zich aangediend (nieuwe post volgt), maar die gaan we ook oplossen...
Ooit begonnen (1990) met een CB400N, gevolgd door een Honda GL650 Silverwing. Eigenlijk spijt dat die weg is gegaan, maar hij moest wijken voor de jongensdroom: BMW K-serie. Na twee K100's (RT en LT) kwam later de 'echte' K1100LT. Die staat er nog steeds, gekocht toen hij al het stadium 'oude pekelfiets' had bereikt en in de afgelopen jaren er niet mooier op geworden. Maar de K rijdt nog prima (173dkm) en dat alles met minimaal onderhoud.
Dus blijft voorlopig nog even aan als reservefiets.
Waarom dan een R?
Omdat ik het ' schudden' van de dwarsgeplaatste V-twin in de GL650 mis! Dat plezier hoop ik in de boxer een beetje terug te vinden. En natuurlijk omdat de R1150RT een schitterende motor is om te zien!
Groeten,
Fred