Pagina 1 van 1
restauratie R1150RT
Geplaatst: 25 okt 2009, 11:37
door peerpas
hoi mensen,
ik was eigenlijk op zoek naar een 11OORT maar kwam ik nu toch een R1150RT tegen met een kapotte motor en de ABS pomp. waarbij ik het risico toch bij genomen heb van hem te kopen. de prijs is natuurlijk ook een intressant gegeven :roll: dus van de week even gaan ophalen en kan het restauratie project beginnen en zullen de vragen hier wel volgen en de antwoorden ook hoop ik

:
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 25 okt 2009, 11:54
door ltjl
ABS Pomp of ABS "Modulator"? ...........superrrrr duurrrrrr _002
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 26 okt 2009, 08:16
door Stoffel
http://www.bmwsloop.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (onderdelen)
http://www.deknalpot.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (onderdelen)
http://www.oscarmotorservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (bijvoorbeeld bak/motor revisie)
Mooi project, hou ons op de hoogte!!
Stoffel
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 26 okt 2009, 19:12
door vioma
Heb je hier iets aan ?
http://link.marktplaats.nl/291089552" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 26 okt 2009, 19:40
door peerpas
hoi,
hartelijk bedankt hier heb ik direct contact mee op genomen.
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 26 okt 2009, 19:54
door peerpas
hoi,
Itjl je kan gelijk hebben maar de aankoop prijs is wel zo dat ik het risico kon nemen. en heb het voordeel dat ik het zelf kan doen daarmee wil ik zeggen dat het sleutelen geen probleem is maar het eventueel storingen zoeken en afstellingen doen daar zal ik zeker hulp bij nodig hebben en ik zal proberen van het zoveel mogelijk met jullie te delen zodat we er allemaal wat slimmer van worden.
alvast bedankt
grtz,
Peter
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 26 okt 2009, 20:42
door ltjl
peerpas schreef:hoi,
Itjl je kan gelijk hebben maar de aankoop prijs is wel zo dat ik het risico kon nemen. en heb het voordeel dat ik het zelf kan doen daarmee wil ik zeggen dat het sleutelen geen probleem is maar het eventueel storingen zoeken en afstellingen doen daar zal ik zeker hulp bij nodig hebben en ik zal proberen van het zoveel mogelijk met jullie te delen zodat we er allemaal wat slimmer van worden.
alvast bedankt
grtz,
Peter
Peter, als je 't ingecalculeerd heb, dan heb je groot gelijk. Trouwens.......op het op marktplaats aangeboden blok, zit volgens mij de modulator nog op (althans hij is te zien op de foto). Dan sla je twee vliegen in een klap!!!!
Succes !!!

Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 27 okt 2009, 08:35
door Stoffel
wellicht onbescheiden vraag maar wat doet een gelijkwaardige (qua leeftijd en km 8-) 1150 en wat heb jij ongeveer betaald. Ik overweeg het ook weleens omdat ik zo langzzam ook wel wat zelf kan maar een 1150 nog wel buiten mijn budget ligt..
Thanks,
Stoffel
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 27 okt 2009, 10:39
door vioma
Voorbeeld

: , maar deze is te duur volgens mij
http://link.marktplaats.nl/273238167" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 27 okt 2009, 21:12
door peerpas
hoi,
voor het uitbouwen van het motorblok praten ze in het WPB over 2 steunen 1 voor onder het blok en het ander op het frame.
zou het kunnen zonder die steunen?
zo niet heeft er iemand een tekening met wat maten dan kan ik ze eventueel wel maken.
alvast bedankt,
Peter
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 27 okt 2009, 22:40
door Baird
Toen ik een 'probleempje' had met de mijne en het blok geheel uit elkaar moest hebben we het als volgt aan gepakt:
( die beroemde kwaliteit van BMW is niet meer dan een zorgvuldig opgebouwd imago! _003 )
Het geheel letterlijk in de takels gehangen, van steiger materiaal een soort cocon gemaakt:
toen die hing eerst de bak en aandrijving verwijderd..........
terwijl alles hing het blok er onderuit gehaald is en gerepareerd.
Sinds die tijd weer 40.000 km gereden met deze berg losse onderdelen........
hoop dat dit een beetje helpt en je niet moed doet verliezen.
Nog een tip van een ex-helikoptermonteur: linksom los, rechtsom vast, veel foto's maken en op het eind niks overhouden, dan moet het gek lopen wil het ding het niet doen!

Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 28 okt 2009, 08:05
door Stoffel
Die steiger is geniaal!! Ik heb toch lopen #$%@5 toen mijn bak er onder uit moest! Ik heb een krik onder mijn carter geplaats en voorzichtig het in een hoek geschoven. Geen goede oplossing van nogal instabiel maar bij gebrek aan beter heeft het gewerkt.
Ik ga de volgende keer zeker langs de Bo-rent. Een simpele steiger kost een paar tientjes voor een week volgens mij en dat is het wel waard!
Stoffel
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 28 okt 2009, 19:50
door peerpas
hoi bedankt,
met de spanbandjes gaat het zeker lukken.
grtz,
Peter
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 29 okt 2009, 00:34
door JOS WRSM
Leuk om een dergelijk sleutelproject te volgen. Ik heb daarom een nieuw forum aangemaakt:
Sleutelprojecten van leden
Dit onderwerp staat er alvast in.
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 29 okt 2009, 23:47
door Baird
Jos WRSM schreef:Leuk om een dergelijk sleutelproject te volgen. Ik heb daarom een nieuw forum aangemaakt:
Sleutelprojecten van leden
Dit onderwerp staat er alvast in.
Mag het alleen over RT's gaan? Ik heb van mijn Yamaha destijds een kompleet fotoalbum genaakt.
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 30 okt 2009, 00:08
door JOS WRSM
Beste Braird, alleen RT's op het RT forum graag.
Baird schreef:Jos WRSM schreef:Leuk om een dergelijk sleutelproject te volgen. Ik heb daarom een nieuw forum aangemaakt:
Sleutelprojecten van leden
Dit onderwerp staat er alvast in.
Mag het alleen over RT's gaan? Ik heb van mijn Yamaha destijds een kompleet fotoalbum genaakt.
Re: restauratie R1150RT
Geplaatst: 26 mar 2010, 21:24
door peerpas
hoi mensen,
van de afbraak heb ik een paar foto's gemaakt maar foto's van de montage heb jammer genoeg niet. op zich is het allemaal niet zo moeilijk als je de werkplaats boek goed volgt. het enige waar ik wat probleempjes mee heb gehad is dat er elektrisch verschil is bij de verlichting en dat de stekkers van de stuurschakelaars niet paste.
even voor alle duidelijkheid ik had een single spark met kapot motorblok en kapot abs en op het internet bij DT motors vond ik een twinspark met volledige kabelboom en volledig remsysteem inclusief abs. dus dat heb ik tot een geheel gebouwd.
sorry de link voor de foto's werkt niet dit is moeilijker dan een motor herstellen
grtz,
Peter