Even voorstellen: Wallace

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

wallace

Even voorstellen: Wallace

Ongelezen bericht door wallace »

Ik ben Willem Koenders. Ik rij al motor vanaf mijn 19de jaar. (1981) Rij elke dag motor en natuurlijk op vakantie met de motoren.

Ben begonnen op een honda cb 550 four. Daarna een bmw r100rs gekocht.
Ik kocht hem zonder kuip. Hier later een vetterkuip opgezet. Hier ongeveer 60.000 km mee gereden totdat ik een vastloper kreeg in Oostenrijk. Reed 120 km/u opeens een harde knal. In een reflex koppeling ingetrokken. Klep afgebroken. km stand 107.000. Toen bij gebrek aan geld weer wat Japans gereden. Toen de k75 serie kwam een nieuwe k75rt gekocht. deze ingeruild bij 105.000 voor een k75 rt die pas 40.000 had gereden. staat nu alweer 145.000 op en is omgebouwd naar een k 75 r voor mijn vrouw die inmiddels ook na 18 jaar achterop zelf wilde gaan rijden. Deze gaat ook niet weg en is onze pekelbak geworden. De “oude” k serie blijft rijdt echt waanzinnig lekker rijden.

Bij de motorzaak waar ik altijd kom zag in begin dit jaar een glacierblaue bmw r850rt staan uit 1999. Deze motorfiets had pas 10.000 gereden en ziet er echt heel mooi uit. Hiermee een motorweekend Ardennen gedaan. Was best onder de indruk van deze motorfiets.

Ik ben toch verder opzoek gegaan naar een r1150 rt. Via de motorzaken gekeken maar daar vind ik de prijs gewoon te duur. Voor een tweede hands moet je zelfs afleveringskosten betalen. Via marktplaats gekeken en in Tilburg een hele mooie donkergrijze r1150 rt gekocht. Het is altijd een risico als je koopt via marktplaats maar bij deze mensen zag je wel dat het goed was. De r 850rt hebben we trouwens gehouden. Daar rijdt mijn vrouw nu op (en soms ik).

Ik vindt deze site echt heel mooi opgezet en zal zeker gebruik maken om ervaringen uit te wisselen met andere rijders.
Laatst gewijzigd door wallace op 28 okt 2009, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
DutchBear
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: lekker groot
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Re: Even voorstellen

Ongelezen bericht door DutchBear »

Hoi Willem,

Welkom alhier.

Ook ik ben met een kuiploze R100RS begonnen. Een '77 er. Ook een vastloper in 't nikasil.
Maar....wèl gerepareerd.

Zelf rijdt ik nu ook een R1150RT.
Tsja, dat zijn nu eenmaal de beste hè? :O :)

Ook via Marktplaats. Geen problemen, maar wel 3.000 Euris goedkoper.
Kun je best wel wat risico voor lopen (vind ik).

gr
Peter
R1200GSA 2010
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Wallace

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Willem, van harte welkom op het enige echte BMW -850- -900- -1100- -1150- -1200- forum. Ik heb je alvast maar een standaard avatar gegeven, die je altijd weer kunt veranderen.
veel plezier en laat jullie fietsen maar een zien op SHOWEN DIE -850- en -1150-
grtz
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”