Een gratis forum voor iedereen die van BMW Motorrad houdt. Hier deel je informatie, ervaringen en ritverhalen met andere BMW Motorrad-liefhebbers. Of je nu rijdt of fan bent, je bent welkom!
Bij mijn zit er tussen de rubber dop op het frame waar de tank inschuift (volgens Max BMW Partlist een 'bump stop') en de tank zelf een extra rubber ring met aan één zijde een omgeslagen randje. Deze ringen zijn bij mij beide gescheurd maar ik kan nergens een onderdeelnummer vinden. Is deze ring niet standaard of kan iemand mij het onderdeelnummer verklappen.
Dank voor je antwoord maar het probleem is dat op deze site en de tekeningen/onderdeelschema's dit onderdeel niet afgebeeld of genoemd staat. Het is dus een extra rubber ring die tussen de schijf (1 op de tekening) en de tank zelf zit aan beide zijden.
Er is niets zo moeilijk als iets uit te leggen aan een ander via woorden.
Bij mijn motor zit er niets meer of minder gemonteerd dan dat op de tekening staat.
Beide rubbers (nummer 1 dus) klemmen precies in de uitsparing van de tank.
Ik begrijp er uit dat het gescheurde rubber van jou dus eigenlijk om de kop van het rubber (1) zit.
Dan zou het duiden op een mogelijke opvulling van de ruimte zijn tussen tank en rubber (1).
Vermoedelijk zijn dan de rubbers (1) wat afgesleten en is dat met een rubber ring opgevuld.
Nieuwe rubbers (1) zouden dan de oplossing zijn. Of in de tank uitsparing een smal strookje pakkingsrubber lijmen in de U-form.