Back on the road - Roel Verkerk

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

verkerkr

Back on the road - Roel Verkerk

Ongelezen bericht door verkerkr »

Daar ben ik dan eindelijk weer....on two wheels....
Geboren in 1962 rij ik (met een kleine onderbreking) motor sinds 1982. Eerst een Honda CX500...later een BMW R75/6. In 2001 verkocht ik deze laatstgenoemde om o.a. voor de kinderen te zorgen en omdat het zonde was dat deze oude BMW steeds minder aan plezier-rijden toekwam. In totaal heb ik ongeveer een dikke 200000 km (Europa en woon-werk) in de benen. Na 8 jaar vele andere zaken en hobbies te hebben ondernomen, kwam de passie voor de motor weer boven. De veel gehoorde slogan van "wie zijn motor verkoopt, koopt nooit weer een nieuwe" gaat niet op. Dit jaar in mei de kans (lees 'financien') gekregen een jongensdroom weer opnieuw te beleven: R1100RT uit 2000, met 53000 km op de teller. NEE, het is géén MID-life crisis! Ik weet nog goed hoe ik vroeger bij zo'n RT1100RT stond te kwijlen. Nu dan toch werkelijkheid geworden! Bij aanschaf gelijk 2 nieuwe banden eronder en een vervroegde 60000 km beurt, want ik zag in de onderhoudsboekjes dat de laatste beurt al weer 2 jaar geleden was. Kon geen kwaad en ik wilde een goede start maken. Om een lang verhaal kort te maken: motor rijden is een passie. Die kun je even negeren, maar komt altijd weer boven. Het mooiste van alles is dat de kinderen nu mee kunnen. Jaja, helm, pak en laarzen gekocht en ze gaan mee. 'Cool hoor papa!'
Zal wat vaker het forum bekijken. Het is van groot nut. Interessant om te lezen wat voor kwaaltjes er kunnen ontstaan en belangrijker nog, welke medicijnen er tegen bestaan. Vroeger deed ik alles zelf aan de R75/6, maar tegenwoordig heb ik daar niet meer zo'n behoefte aan (JA, MID-life 'easy does it', m.a.w. dealer kan het sneller). Het is ook wel ingewikkelder, zo lijkt me, met die kuip e.d.
Kortom, tot horens, lezens en misschien ziens (bij het treffen bijvoorbeeld).
Roel Verkerk
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Back on the road - Roel Verkerk

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hallo Roel, leuk verhaal!

Welkom en veel plezier met motor en forum natuurlijk _004

Groeten, Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
HansD
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Hallo Roel,
Welkom (terug)! Ik ben 2,5 jaar geleden weer opgestapt en herken veel van wat je zegt.
Je bent niet de eerste CX500 bezitter die nu een R1100RT heeft aangeschaft - heb ik al vaker gezien.
Veel plezier hier! Een paar tips: plaats eens een foto, kijk naar het geplande RT treffen (voorjaar 2010) - je kunt nu inschrijven!
Hans
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Welkom op het forum. En veel veilige km toegewenst. _004
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Hallo Roel,

Wat leuk dat jouw kinderen ook met het virus zijn besmet _004 . Mijn 16 jarige dochter is al sinds haar 12e mijn vaste passagier tijdens het touren :D . Geweldig!
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Dag Roel,

Welkom!
Aan mijn kant een soortgelijk verhaal eigenlijk... ben na 30 jaar weer opgestapt! En ook ik ontkende de midlife-crisis :oops: ...

Mijn kinderen wilden nooit mee want die waren toen al in de leeftijd dat ze gewoon helemaal nix met pa en/of moe willen doen...
Nu rijdt m'n zoon ook op de motor (niet de mijne!) en m'n dochter wil eigenlijk ook wel. Dus ook hier is het virus overgedragen! ;)

Ik wens je nog heel veel veilige en vooral plezierige kilometers :!:

Groetjes,
Eric
DutchBear
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: lekker groot
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door DutchBear »

ook bij mij hetzelfde verhaal
maar voor een echte midlife crisis moet je toch een hayabusa ois kopen :)

in ieder geval : welkom
R1200GSA 2010

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”