Back on the road - Roel Verkerk
Geplaatst: 21 okt 2009, 21:08
Daar ben ik dan eindelijk weer....on two wheels....
Geboren in 1962 rij ik (met een kleine onderbreking) motor sinds 1982. Eerst een Honda CX500...later een BMW R75/6. In 2001 verkocht ik deze laatstgenoemde om o.a. voor de kinderen te zorgen en omdat het zonde was dat deze oude BMW steeds minder aan plezier-rijden toekwam. In totaal heb ik ongeveer een dikke 200000 km (Europa en woon-werk) in de benen. Na 8 jaar vele andere zaken en hobbies te hebben ondernomen, kwam de passie voor de motor weer boven. De veel gehoorde slogan van "wie zijn motor verkoopt, koopt nooit weer een nieuwe" gaat niet op. Dit jaar in mei de kans (lees 'financien') gekregen een jongensdroom weer opnieuw te beleven: R1100RT uit 2000, met 53000 km op de teller. NEE, het is géén MID-life crisis! Ik weet nog goed hoe ik vroeger bij zo'n RT1100RT stond te kwijlen. Nu dan toch werkelijkheid geworden! Bij aanschaf gelijk 2 nieuwe banden eronder en een vervroegde 60000 km beurt, want ik zag in de onderhoudsboekjes dat de laatste beurt al weer 2 jaar geleden was. Kon geen kwaad en ik wilde een goede start maken. Om een lang verhaal kort te maken: motor rijden is een passie. Die kun je even negeren, maar komt altijd weer boven. Het mooiste van alles is dat de kinderen nu mee kunnen. Jaja, helm, pak en laarzen gekocht en ze gaan mee. 'Cool hoor papa!'
Zal wat vaker het forum bekijken. Het is van groot nut. Interessant om te lezen wat voor kwaaltjes er kunnen ontstaan en belangrijker nog, welke medicijnen er tegen bestaan. Vroeger deed ik alles zelf aan de R75/6, maar tegenwoordig heb ik daar niet meer zo'n behoefte aan (JA, MID-life 'easy does it', m.a.w. dealer kan het sneller). Het is ook wel ingewikkelder, zo lijkt me, met die kuip e.d.
Kortom, tot horens, lezens en misschien ziens (bij het treffen bijvoorbeeld).
Roel Verkerk
Geboren in 1962 rij ik (met een kleine onderbreking) motor sinds 1982. Eerst een Honda CX500...later een BMW R75/6. In 2001 verkocht ik deze laatstgenoemde om o.a. voor de kinderen te zorgen en omdat het zonde was dat deze oude BMW steeds minder aan plezier-rijden toekwam. In totaal heb ik ongeveer een dikke 200000 km (Europa en woon-werk) in de benen. Na 8 jaar vele andere zaken en hobbies te hebben ondernomen, kwam de passie voor de motor weer boven. De veel gehoorde slogan van "wie zijn motor verkoopt, koopt nooit weer een nieuwe" gaat niet op. Dit jaar in mei de kans (lees 'financien') gekregen een jongensdroom weer opnieuw te beleven: R1100RT uit 2000, met 53000 km op de teller. NEE, het is géén MID-life crisis! Ik weet nog goed hoe ik vroeger bij zo'n RT1100RT stond te kwijlen. Nu dan toch werkelijkheid geworden! Bij aanschaf gelijk 2 nieuwe banden eronder en een vervroegde 60000 km beurt, want ik zag in de onderhoudsboekjes dat de laatste beurt al weer 2 jaar geleden was. Kon geen kwaad en ik wilde een goede start maken. Om een lang verhaal kort te maken: motor rijden is een passie. Die kun je even negeren, maar komt altijd weer boven. Het mooiste van alles is dat de kinderen nu mee kunnen. Jaja, helm, pak en laarzen gekocht en ze gaan mee. 'Cool hoor papa!'
Zal wat vaker het forum bekijken. Het is van groot nut. Interessant om te lezen wat voor kwaaltjes er kunnen ontstaan en belangrijker nog, welke medicijnen er tegen bestaan. Vroeger deed ik alles zelf aan de R75/6, maar tegenwoordig heb ik daar niet meer zo'n behoefte aan (JA, MID-life 'easy does it', m.a.w. dealer kan het sneller). Het is ook wel ingewikkelder, zo lijkt me, met die kuip e.d.
Kortom, tot horens, lezens en misschien ziens (bij het treffen bijvoorbeeld).
Roel Verkerk