Altijd heel sneu dergelijke schade, zeker als het niet hoort.
Ik weet niet welke km-stand jou 1150RT (nog altijd de mooiste BMW qua uiterlijk, in mijn optiek

) maar de vering van de BMW's is vrij slecht, lees, snel al versleten.
Bij mijn 1100RT was dat al aantoonbaar het geval bij 46000 qua km-stand toentertijd. :shock:
Vooral bij het bochtenwerk heel erg merkbaar.
Een nieuw set veren (dus geen schokbrekers, alleen de veren want die zijn heel vaak de boosdoener) kostte mij toentertijd 160 euro of zo.
En op MarktPlatz kan je soms ook hyperpro's (veren en er staat ook een complete schokbreker op momenteel) scoren tegen redelijke prijzen.
Dus voor het geld hoef je niet te laten, en je herkent je motor daarna niet meer terug!
(en des te groter was de :shock: dat de veren al zo versleten waren, een stille "killer", wat mij betreft)
Qua power heeft de 1150RT volgens opgave 95pk versus de 110pk van de 1200RT.
Dus een verschil van 15pk. (op papier)
Ik heb beide motoren (ok, de 1100RT dan) en de 1200RT een tijdje naast elkaar gebruikt en qua power zit er echt niet zo heel veel verschil in, eerlijk gezegd.
Als je wat power mist kan je daar zeker ook wat aan doen op je bestaande motor;
Naast de bekende weerstand-tuning (fop-kabel) tussenin de temperatuursensor (die ook relatief goedkoop te verkrijgen zijn) tot en met extra (al dan niet instelbare) electronica (kastjes) die tussenin de lambda-sensor geplaatst worden.
Niet dat je daar "schrikbarend" heel veel meer vermogen mee krijgt (want dan zou je chip-tuning moeten overwegen, en eventueel een tuner-specialist) maar je zult wel merken dat de motor vaak beter "loopt", beter reageert op de stand van de gashendel, en zo voort.
Al met al een veel prettigere motor.
Dat kan dus (ook) vanaf "goedkoop" (betaalbaar) tot en met hoe diep jou portemonnee is.
Kortom, als je verder tevreden bent met je 1150RT, kan je zeker met die motor "verder", dan "hoeft" een 1200 niet altijd, wat dat betreft.
Sowieso is de windbescherming op een 1150RT beter (je zit meer "in" de motor, versus "op" de motor bij de 1200).
Bij mij is de 1100RT eruit gegaan omdat ik meer en meer enorm zat te worstelen met het gewicht, niet wetende toentertijd dat het hele andere oorzaken had en het aan mij(n gezondheid) lag. (tranen-smiley)
Kortom, ik zou het teen-en-tander gaan (her)overwegen wat dat betreft.
Wellicht dat jij jezelf zult verbazen. :lol: