Effkens voorstellen
Geplaatst: 21 aug 2016, 14:57
Goedendag, mijn naam is Edwin.
Mijn eerste motor was een Kawasaki 440 LTD, een makkelijke motor voor te beginnen, redelijk handelbaar, niet zo snel, maar voor mij prima.
Na een tweetal jaar tijd voor een andere motor,het werd een Yamaha xj 600, een heel verschil met de 440 LTD, qua optrekken, handelbaarheid in de bochten en snelheid. Ook een paar jaar opgereden, maar was toch niet mijn type motor.
Toen maar gaan uitkijken naar een toermotor, wat rondgekeken zie ik een mooie BMW K 100 LT, voor niet te veel geld maar wat werk aan, die gekocht, gerepareerd en lekker wat km's op rondgereden, ook enkele keren stil gestaan omdat hij toch niet helemaal was gerepareerd een elektrisch probleem met de benzinepomp probleem was moeilijk te vinden, maar op een gegeven moment toch kunnen vinden wat het was (de aansluiting bij de vlotter was stuk).
Voor de rest geen problemen meer gehad.
Het was de bedoeling om nog een aantal jaren op de K100LT verder te rijden maar, mijn motor maatje werd ziek en verkocht zijn motor voor niet teveel geld even getwijfeld maar toch de beslissing genomen om hem over te nemen.
Dus nu rij ik sinds een tweetal maanden op een R 1100 RT rond.
Het is toch even wennen tussen de K en de R , de R (boxer) reageert direct bij het gas loslaten, daar de K iets meer uitrolt en niet zo snel op de motor remt.
Maar eenmaal dat je dat gewoon bent, rijdt hij zeer prima.
GR EDwin
Mijn eerste motor was een Kawasaki 440 LTD, een makkelijke motor voor te beginnen, redelijk handelbaar, niet zo snel, maar voor mij prima.
Na een tweetal jaar tijd voor een andere motor,het werd een Yamaha xj 600, een heel verschil met de 440 LTD, qua optrekken, handelbaarheid in de bochten en snelheid. Ook een paar jaar opgereden, maar was toch niet mijn type motor.
Toen maar gaan uitkijken naar een toermotor, wat rondgekeken zie ik een mooie BMW K 100 LT, voor niet te veel geld maar wat werk aan, die gekocht, gerepareerd en lekker wat km's op rondgereden, ook enkele keren stil gestaan omdat hij toch niet helemaal was gerepareerd een elektrisch probleem met de benzinepomp probleem was moeilijk te vinden, maar op een gegeven moment toch kunnen vinden wat het was (de aansluiting bij de vlotter was stuk).
Voor de rest geen problemen meer gehad.
Het was de bedoeling om nog een aantal jaren op de K100LT verder te rijden maar, mijn motor maatje werd ziek en verkocht zijn motor voor niet teveel geld even getwijfeld maar toch de beslissing genomen om hem over te nemen.
Dus nu rij ik sinds een tweetal maanden op een R 1100 RT rond.
Het is toch even wennen tussen de K en de R , de R (boxer) reageert direct bij het gas loslaten, daar de K iets meer uitrolt en niet zo snel op de motor remt.
Maar eenmaal dat je dat gewoon bent, rijdt hij zeer prima.
GR EDwin