Zumo 590 de weg kwijt
Geplaatst: 09 aug 2016, 12:40
Hallo,
Ik heb de laatste tijd het probleem dat mijn Zumo letterlijk de weg kwijtraakt.
Ben een route aan het rijden, krijg de juiste aanwijzingen.
Dan krijg ik de melding "rijdt naar 'weg', over x mtr of km".
Op dat moment is het als mis.
De route staat nog wel aangegeven, maar de navigatie gaat dan ineens "u nadert ....." meldingen geven op het scherm.
Er staan dan ineens allemaal vlaggen op de route. Zoveel dat ik zelfs de route niet meer kan zien en bij elke vlag geeft hij een melding "u nadert ...".
Als ik de route blijf volgen staan eerst de richtingpijlen nog wel in het scherm, maar geeft de navigatie het niet meer vocaal door.
Dan is ook de route lijn weg, maar nog wel de richting aanduidingen. Dan houden ook de routepijlen op.
In het scherm staat dan rijdt naar een punt op de route die reeds is geweest.
Ik laat deze route in takt, maar ga naar Apps en kies weer dezelfde route, hij staat dan gelukkig bovenaan in de lijst.
Selecteer het eerstvolgende route punt.
De route werkt weer.
Soms heb ik dit 1 of 2x per rit, soms ook vaker.
Dit komt met name voor als de route een punt heeft naast de weg of ik om moet rijden vanwege een omleiding.
Heb de Zumo al een volledige fabrieksreset gegeven en alles weer opnieuw ingesteld.
Heb in Basecamp de routes opnieuw herberekend in de juiste, dus dezelfde, kaart als die op de Zumo staat.
Ben zelfs zover gegaan dat ik Basecamp heb verwijderd en weer opnieuw heb geïnstalleerd.
Wie heeft er een idee hoe dit komt of hoe ik dat op kan lossen.
Het is niet onoverkomelijk maar wel heel vervelend.
Ik heb de laatste tijd het probleem dat mijn Zumo letterlijk de weg kwijtraakt.
Ben een route aan het rijden, krijg de juiste aanwijzingen.
Dan krijg ik de melding "rijdt naar 'weg', over x mtr of km".
Op dat moment is het als mis.
De route staat nog wel aangegeven, maar de navigatie gaat dan ineens "u nadert ....." meldingen geven op het scherm.
Er staan dan ineens allemaal vlaggen op de route. Zoveel dat ik zelfs de route niet meer kan zien en bij elke vlag geeft hij een melding "u nadert ...".
Als ik de route blijf volgen staan eerst de richtingpijlen nog wel in het scherm, maar geeft de navigatie het niet meer vocaal door.
Dan is ook de route lijn weg, maar nog wel de richting aanduidingen. Dan houden ook de routepijlen op.
In het scherm staat dan rijdt naar een punt op de route die reeds is geweest.
Ik laat deze route in takt, maar ga naar Apps en kies weer dezelfde route, hij staat dan gelukkig bovenaan in de lijst.
Selecteer het eerstvolgende route punt.
De route werkt weer.
Soms heb ik dit 1 of 2x per rit, soms ook vaker.
Dit komt met name voor als de route een punt heeft naast de weg of ik om moet rijden vanwege een omleiding.
Heb de Zumo al een volledige fabrieksreset gegeven en alles weer opnieuw ingesteld.
Heb in Basecamp de routes opnieuw herberekend in de juiste, dus dezelfde, kaart als die op de Zumo staat.
Ben zelfs zover gegaan dat ik Basecamp heb verwijderd en weer opnieuw heb geïnstalleerd.
Wie heeft er een idee hoe dit komt of hoe ik dat op kan lossen.
Het is niet onoverkomelijk maar wel heel vervelend.